ریاض به ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس می‌پیوندد-راهبرد معاصر

ریاض به ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس می‌پیوندد

در حالی که آمریکا همه تلاش خود را به کار بسته تا به زعم خود ائتلافی دریایی را در خلیج فارس ایجاد کند، ولی جز چند متحد انگشت‌شمار، کسی به این طرح روی خوش نشان نداده است.
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۳ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 18
کد خبر: ۲۲۶۶۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ سوم تیرماه سال جاری یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آمریکا در تلاش است تا ائتلافی دریایی متشکل از چند کشور برای «حراست از آزادی تردد» در خلیج فارس و تنگه هرمز تشکیل دهد، گفت: «هدف، ایجاد بازدارندگی فعال است، چراکه ایرانی‌ها می‌خواهند بروند و هر کاری می‌خواهند انجام دهند و بعد بگویند که "ما این کار را نکردیم." ما می‌دانیم آن‌ها چه کرده‌اند.»

 

اظهارات این مقام آمریکایی ساعاتی پس از آن مطرح شد که «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در سفری به عربستان سعودی آزادی تردد در خلیج فارس را یکی از اولویت‌های واشنگتن برشمرد و گفت لازم است که اطمینان حاصل شود که تردد از تنگه هرمز بدون مانع صورت می‌گیرد.

 

یک منبع مسئول در وزارت دفاع عربستان اعلام کرد که ریاض تصمیم گرفته تا به ائتلاف بین المللی در خلیج فارس بپیوندد.

 

خبرگزاری رسمی عربستان این خبر را به نقل از یک منبع مسئول در وزارت دفاع منتشر کرد.این در حالیست که پیشنهاد دولت آمریکا برای تشکیل ائتلاف بین المللی در خلیج فارس به بهانه حمایت از کشتیرانی در این منطقه با استقبال سرد کشورهای غربی رو به رو شده است.

 

عربستان به تازگی شاهد حملات بی سابقه نیروهای یمنی علیه تأسیسات نفتی وابسته به شرکت آرامکو در واکنش به تجاوز ریاض علیه یمن بوده است.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده