برنامه مجلس جهت مقابله با تحریم های جدید آمریکا چیست؟-راهبرد معاصر

برنامه مجلس جهت مقابله با تحریم های جدید آمریکا چیست؟

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس از بررسی شش طرح در این کمیسیون جهت مقابله با اقدامات تحریمی آمریکا سخن به میان آورده است.
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۶ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 19
کد خبر: ۲۲۷۹۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ شب گذشته رسانه های بین المللی از وضع دوری جدید از تحریم ها بر علیه ایران از سوی رئیس جمهور آمریکا خبر دادند. دونالد ترامپ ساعتی بعد اعلام داشت که طی 48 ساعت تحریمهای جدید علیه ایران را اعلام خواهند کرد.

 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در میان این تحریم ها مداخله ای نظامی نیز وجود دارد یا خیر، گفت: "خواهیم دید که چه مواردی خواهد بود." و افزود: "در صورتی که نیز به انجام عملی باشد، بی تردید آن را انجام خواهیم داد."

 

ترامپ با تاکید بر این که در حال حاضر در موقعیتی قدرتمند می باشند، اظهار داشت: "مداخله نظامی به ایران، گزینه آخر میباشد. ولی گزینه های دیگری نیز وجود دارد."

 

تشدید تحریم بر علیه ایران اما از چشم شماری از مسئولین و رسانه ها بدور نمانده است. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در اقدامی مقابله به مثل از بررسی طرح تحریم برخی از مقامات آمریکایی و ۵ طرح ضد آمریکایی دیگر در این کمیسیون خبر داد.

 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با تسنیم، با اشاره به دستور کار کمیسیون متبوعش در هفته آینده، گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس (روز یکشنبه 31 شهریور) به بررسی آخرین اخبار و تحولات، جمع‌بندی طرح‌ها و لوایح ارجاعی به کمیسیون می‌پردازد.

 

وی افزود: همچنین قرار است روز (دوشنبه یکم مهر) اعضای کمیسیون نشست مشترکی با فرمانده نیروی انتظامی و معاونین وی برای مرور آخرین اخبار و تحولات برگزار کنند.

 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس، تصریح کرد: کارگروه روابط خارجی کمیسیون بررسی طرح تحریم برخی از مقامات آمریکایی، طرح الزام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به حمایت از ساخت فیلم های ضد آمریکایی، طرح الزام دولت در تعیین سرفصل "جنایات آمریکا" در کتب درسی مدارس و دانشگاه‌ها، طرح الزام دولت به حمایت همه جانبه از افراد و موسسات ایرانی که از اقدامات آمریکا متضرر شده اند، طرح الزام دولت به اقدام قانونی علیه شرکت‌هایی که به تحریم‌های ضد ایرانی ایالات متحده آمریکا پیوسته‌اند و طرح ممنوعیت ورود خبرنگاران رسانه‌های تبعیت کننده از آمریکا به کشور ایران نیز در کارگروه روابط خارجی کمیسیون  بررسی می‌شود.

 

نقوی حسینی با بیان اینکه کارگروه امنیت کمیسیون طرح تشکیل استان آذربایجان مرزی با مرکزیت شهر خوی را در جلسات هفته آتی ارزیابی می‌کند، اظهار داشت: قرار است کارگروه دفاعی نیز طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل را بررسی کند.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده