طرح صحرایی براي پرداخت پاداش فرهنگيان بازنشسته؛ بخش سوم پاداش به‌زودي واريز مي‌شود-راهبرد معاصر

طرح صحرایی براي پرداخت پاداش فرهنگيان بازنشسته؛ بخش سوم پاداش به‌زودي واريز مي‌شود

وزير آموزش و پرورش با بيان اينكه پاداش فرهنگيان بازنشسته بالغ بر 21 هزار و 700 ميليارد تومان است، گفت: 2 مرحله از پاداش واريز شده است و ان‌شاءالله بخش انتهايي آن نيز به‌زودي واريز خواهد شد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۸ - ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - 2024 February 17
کد خبر: ۲۲۸۵۷۹

به گزارش راهبرد معاصر. رضامراد صحرايي وزير آموزش و پرورش  در خصوص گلايه فرهنگیان بازنشسته نسبت به عدم پرداخت به موقع و یکجای پاداش پايان خدمت‌شان، اظهار كرد: این گلایه به حق است و ما هم آن را قبول داریم و بارها درباره آن به مسؤولان ذي‌ربط نكات لازم را منتقل كرده‌ايم. وي ادامه داد: فقط فرهنگيان بازنشسته نيستند كه پاداش آنها به صورت يكجا پرداخت نمي‌شود بلكه بازنشستگان ساير دستگاه‌ها جز در سازمان‌هايي كه تعداد بازنشسته آنها بسيار محدود است، پرداخت پاداش به صورت مرحله‌اي اتفاق مي‌افتد.

 

صحرايي به طرح پيشنهادي براي پرداخت پاداش پايان خدمت بازنشستگان پرداخت و گفت: براي سال آينده يك پيشنهاد به سازمان برنامه و بودجه داده شده و اين است كه پاداش بازنشستگان هر ماه در ماه متناظر سال بعد پرداخت شود؛ به عنوان مثال پاداش بازنشستگان مهر 1402 در مهر 1403 پرداخت شود و پاداش بازنشستگان آبان 1402 در آبان 1403 پرداخت شود.

 

وي تصريح كرد: البته در آموزش و پرورش تراكم بازنشستگي در نيمه اول سال است و در نتيجه تلاش همه ما اين است كه در نيمه نخست سال آينده پاداش بازنشسستگان امسال را پرداخت كنيم.وزير آموزش و پرورش در خصوص گلايه فرهنگيان بازنشسته نسبت به عدم اجراي رتبه‌بندي براي آنها، گفت: درباره اجراي رتبه‌بندي براي بازنشستگان قبل از 31 شهريور 1400، قانون تعيين تكليف كرده است؛ قانون رتبه‌بندي زمان اجراي آن را از 31 شهريور 1400 اعلام كرده است و در نتيجه راهي جز اجراي اين قانون وجود ندارد.


وي در واكنش به اين جمله که «فرهنگيان بازنشسته گلايه دارند كه چرا وزیر آموزش و پرورش برای حفظ کرامت و عزت بازنشستگان فرهنگی در هیأت دولت اقدامی نمی‌کند؟»، بيان كرد: دولت همواره به بازنشستگان توجه داشته است و در سال آينده هم موضوع متناسب‌سازي حقوق آنها را دنبال خواهد كرد.

 

صحرايي اضافه كرد: حقيقتا بنده در هيأت دولت همواره زبان گوياي بازنشستگان هستم و هر مسأله‌اي درباره آنها ضرورت طرح در دولت داشته است، آن را پيگيري كرده‌ام و همين پيگيري‌ها باعث شد كه پاداش فرهنگيان بازنشسته عزيز كه بالغ بر 21 هزار و 700 ميليارد تومان است، در سه مرحله پرداخت شود؛ تاكنون دو مرحله آن به حساب بازنشستگان فرهنگي واريز شده است و ان‌شاءالله بخش انتهايي آن نيز به‌زودي واريز خواهد شد./ فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار