آغاز بکار نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از اول فروردین-راهبرد معاصر

آغاز بکار نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از اول فروردین

سی‌یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از اول تا ۱۴ فروردین در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۹ - ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 06
کد خبر: ۲۳۱۴۷۰

به گزارش راهبرد معاصر. نشست خبری سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور شبیر فیروزیان، سرپرست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن جلسات معاونت قرآن و عترت وزارتخانه برگزار شد.

 

فیروزیان به تشریح برنامه‌های نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم پرداخت و گفت: بخش کودک از بخش‌های مهم نمایشگاه است، که هزینه کردن آن را سرمایه می‌دانیم. بخش نوجوان جزو امور راهبردی ماست، که امسال بهتر از سال قبل است. ما معتقدیم که بیشتر مفاهیم به کودکان و نوجوانان را می‌توان از طریق بازی القا کرد.

 

سرپرست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: امسال مجموعه‌هایی که در حوزه هوش مصنوعی مرتبط با مباحث قرآن کار می‌کنند، حضور خواهند داشت. حضور ۴۵ موسسه قرآنی مردمی و ۲۴ دستگاه دولتی برای عرضه فعالیت‌های قرآنی خود از بخش‌های دیگر نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم است. امسال حدود ۲۵ کشور و موسسات مردمی از کشور‌های اسلامی برای حضور در نمایشگاه دعوت شدند.

 

وی ادامه داد: بخش «فلسطین، غزه، قرآن و مقاومت» در بخش بین‌الملل از دیگر برنامه‌های نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم است. همچنین، بخش دشمن‌شناسی و صهیونیست به شناخت مسئله فلسطین و پدیده صهیونیست می‌پردازد. ما امسال سفره‌های افطار پهن خواهیم کرد و از خانواده‌ها پذیرایی خواهد شد. امسال همانند سال گذشته قرآن و عترت با هم حضور دارند. ان‌شاء‌الله نشست‌های تخصصی پیرامون نهج‌البلاغه برگزار خواهد شد. از طرفی، ما نباید از دعا غفلت کنیم و این موضوع جزو مسائل راهبردی ماست.

 

حضور مشاوران قرآنی و برپایی جلسات خانگی قرآن در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم

فیروزیان به حضور مشاوران قرآنی و برپایی جلسات خانگی قرآن در نمایشگاه اشاره کرد و افزود: از آنجایی که هر ساله بخش مهم مراجعان نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برای مشاوره‌های قرآنی و قرآن‌بنیان است، مردم باید بتوانند مسائل زندگی‌شان را با راهبرد‌های قرآنی حل کنند. قرآن برای ناهنجاری‌های روحی، مشکلات زناشویی و اجتماعی راه‌حل دارد. از طرفی، ۱۶۰ ناشر برای حضور در بخش نشر مکتوب و دیجیتال اعلام آمادگی کردند، تا کتب قرآنی و دینی خود را ارائه دهند. از متولیان برگزاری جلسات خانگی قرآن دعوت شده، تا بجای منزل جلسات خانگی را در نمایشگاه برپا کنند.

 

سرپرست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزاری مسابقات و رویداد‌های قرآنی، برگزاری نشست‌های تخصصی محتوایی، توجه به پوشش ایرانی - اسلامی، تجلیل از خادمان قرآن کریم، توجه به موضوعات ازدواج آسان، ترجمه قرآن کریم، توجه به زن و خانواده، طرح تربیت مربیان قرآنی، حفظ آسان قرآن کریم را از دیگر بخش‌های نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم دانست و گفت: شعار «می‌خوانمت» مورد اقبال مردم قرار گرفت. شعار شعار قرآنی و راهبردی است. نزول تدریجی قرآن با خواندن آغاز شد.

 

فیروزیان در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه آیا سال گذشته گزارش‌های امنیتی به شما داده شد؟ گفت: نه خوشبختانه. ما سال گذشته با کمک نهاد‌های امنیتی و مجموعه‌های حراست نمایشگاه آرامی را داشتیم. امسال در خصوص مسائل امنیتی تاکیدات ویژه‌ای داشتیم، ان‌شاء‌الله هیچ مشکلی نخواهیم داشت و پیش‌بینی‌های لازم در این زمینه شده است./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار