رادیو اربعین در آستان مقدس امامزاده صالح افتتاح شد-راهبرد معاصر

رادیو اربعین در آستان مقدس امامزاده صالح افتتاح شد

شبکه رادیویی اربعین برای پنجمین سال پیاپی و در ادامه خدمت رسانی به زائران اباعبدالله(ع) آغاز به کار کرد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۴ - ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - 2019 September 30
کد خبر: ۲۳۶۱۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ شبکه رادیویی اربعین در پنجمین سال پیاپی و در ادامه خدمت‌رسانی به زائران اباعبدالله(ع)، امسال نیز دوشادوش راهیان طریق نجف و کربلا و هم صدا با شیعیان و عاشقان مکتب اسلام، شعار اربعین حسینی را لبیک گفته تا در تسهیل این سفر معنوی نقش آفرین باشد.

 

استقبال گسترده مردم از رادیو اربعین و تجربیات این شبکه در چند سال گذشته سبب شده این رادیو همراه معنوی زوار و شیعیان عزادار اباعبدالله(ع) و به عنوان بخشی از بدنه مدیریتی مناسک اربعین حسینی(ع) نقش آفرین باشد.

 

مراسم افتتاح رسمی‌پنجمین سال شبکه رادیویی اربعین با حضور حمید شاه آبادی معاون صدا، عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت، سعید اوحدی مدیر سازمان فرهنگی هنری شهرداری مسئول قرارگاه فرهنگی مردمی ستاد اربعین برگزار شد.

 

در ابتدای مراسم حمید شاه آبادی، معاون صدای رسانه ملی در سخنانی اظهار کرد: امسال نیز همچون سال‌های گذشته رسانه می‌تواند نقش تأثیرگذاری را در کنار این خیل عظیم مشتاقان حسینی ایفا کند.

 

او در ادامه با تاکید بر اهمیت نهضت عاشورا و مفاهیم حماسی که این نهضت دارد، گفت: این حرکت در دو دهه اخیر به برکت انقلاب اسلامی مرزها را درنوردیده و صدای اسلام را با قرائتی نو و حال و هوایی متفاوت به گوش جهانیان رسانده است.

 

معاون صدا تصریح کرد: واقعیت این است که در فضایی که جریان‌های خبری و بنگاه‌های شایعه پراکنی در کنار امپراطورهای رسانه‌ای همه تلاششان این است که صدای اربعین را محدود کنند تا جهانی نشود اما به مدد شما مشتاقان و همت رسانه ملی این صدا همیشه ماندگار خواهد ماند.

 

شاه آبادی در ادامه گفت: امروز رادیو اربعین در پی استقبال مردم و انتظار و توقعی که همه مردم و همچنین زائران حرم حسینی و جاماندگان اربعین داشتند، کار خود را به صورت ۲۴ ساعته بر روی موج ۹۵.۵ در سراسر کشور آغاز می‌کند.

 

وی اضافه کرد: صدای مقاومت دیگر به عِده و عُده و امکانات نظامی نیست. اندیشه حسینی در قرن‌ها و سالیان گذشته نقش افرینی‌های خود را به بروز و ظهور رسانده است و امروز ما حادثه‌ای مثل اربعین را شاهدیم؛ حادثه‌ای که در آن سبک زندگی دینی و اسلامی رخ می‌دهد.

 

وی گفت: در طول ایامی که مردم مهربان، مهمان دوست و زائرپذیر عراق میزبان مردم ما بودند شاهد جلوه‌هایی بودیم که رسانه‌ها باید به انها بپردازند.

 

شاه آبادی درباره زمان کاری رادیو اربعین تصریح کرد: تا پایان ماه صفر این رادیو در خدمت شنوندگان است و با زیارت علی بن موسی الرضا به کار خود پایان می‌دهد امیدوارم زائرین بتوانند در مسیر پیاده روی اربعین از این رادیو بهره گیرند.


به گفته معاون صدا امسال بخش عربی نیز به رادیو اربعین اضافه شده‌است.

 

وی درباره برنامه‌های رادیو اربعین توضیح داد: امسال تعداد گزارشگران اعزامی‌به کربلا افزایش پیدا کرده و شنوندگان در مسیر نجف به کربلا گزارش های متعدد و متنوعی را خواهند شنید.

 

شاه آبادی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده ارتباط زنده با دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط برقرار خواهیم کرد همچنین درباره حوزه گذرنامه و پلیس راهور با دستگاه‌های مرتبط در رادیو اربعین به عنوان یک مرجع رسانه‌ای گفتگو خواهیم داشت.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده