تلاش آمریکا برای مسدود کردن حکم دادگاه لاهه علیه نتانیاهو-راهبرد معاصر

تلاش آمریکا برای مسدود کردن حکم دادگاه لاهه علیه نتانیاهو

گزارش شده است که ایالات متحده در تلاش است تا حکم دادگاه بین المللی کیفری علیه نتانیاهو را مسدود کند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۷ - ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۲۳۸۲۶۰

به گزارش راهبرد معاصر، رسانه‌های اسرائیلی روز یکشنبه گزارش دادند که گفته می‌شود ایالات متحده درگیر فشار دیپلماتیک با هدف ممانعت از صدور حکم بازداشت برای بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، توسط دادگاه کیفری بین‌المللی (ICC) است.

 

نخست وزیر اسرائیل پیشتر ادعا کرد که احکام دادگاه لاهه در مورد نوار غزه "سابقه خطرناکی را ایجاد خواهد کرد و هر دموکراسی(!) را که با تروریسم و تجاوز خطرناک مبارزه می‌کند، تهدید می‌کند"!

 

از زمان آغاز درگیری‌های مرزی بین ارتش اسرائیل و حماس، نزدیک به ۳۵۰۰۰ فلسطینی در این منطقه شهید شده‌اند. دیوان کیفری بین‌المللی قبلاً تحقیقاتی را درباره جنایات جنگی انجام شده در سرزمین‌های فلسطینی آغاز کرده بود.

 

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

 

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

 

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده