وزير آموزش و پرورش: دانش‌آموزان ما به پشتوانه معلمان 28 مدال در المپيادهاي جهان كسب كردند-راهبرد معاصر

وزير آموزش و پرورش: دانش‌آموزان ما به پشتوانه معلمان 28 مدال در المپيادهاي جهان كسب كردند

وزير آموزش و پرورش گفت: سال گذشته دانش‌آموزان ما 28 مدال در المپيادهاي جهاني كسب كردند. اين دانش‌آموزان در كجا تحصيل مي‌كنند؟ آموزش و پرورش آينه‌اي است كه هر بار كه در آن مي‌نگري، تصوير آينده را مي‌نگري.
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۱ - ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 30
کد خبر: ۲۳۸۶۵۸

به گزارش راهبرد معاصر. رضامراد صحرايي وزير آموزش و پرورش، امروز در آيين سپاس معلم در دبيرستان شهيد چمران آموزش و پرورش منطقه 18 تهران، اظهار كرد: معلم کسی است که آینده کشورش را معماری می‌کند و مدرسه جايي است كه آينده كشور ساخته مي‌شود.

 

وي ادامه داد: در ديدگاه اسلامي، درد بي‌درمان انسان، ناداني و جهل است و جهل در هرجايي، معناي خودش را پيدا مي‌كند و كسي كه جهل را از بين مي‌برد، معلم است و به همين دليل حرمت معلم بالاست.صحرايي با بيان اينكه قد هيچ جامعه‌اي بالاتر از معلمش نيست، گفت: مدارس كه اصلي‌ترين عنصرش، معلم است، جايي هستند كه آينده كشور ساخته مي‌شود بنابراين هر كسي كه دل در گروي سرافرازي كشور دارد بايد به مدرسه و معلم توجه كند.

 

وي با تأكيد بر اينكه هيچ سالي نبوده است كه معلمان به ديدار رهبر معظم انقلاب نرفته باشند، اظهار كرد: اين موضوع جايگاه معلم را نشان مي‌دهد.وزير آموزش و پرورش با بيان اينكه قدرت ايران به جايي رسيده است كه كسي نمي‌تواند نگاه چپ به ايران كند، گفت: اين قدرت مايه عزت ما هست و ريشه آن، معلم است.

 

وي اضافه كرد: اگر مي‌خواهيم جامعه‌ ما سربلند و سرافراز باشد، همه بايد براي حرمت معلم بكوشيم و اگر حرمت معلم نگه داشته شود، جامعه شريف است.

 

صحرايي با بيان اينكه امروز بچه‌هاي تيم واليبال بعد از 7 برد پي در پي برگشتند، گفت: اين دانش‌آموزان نه با بودجه آنچناني، بلكه با همت و آنچه از معلمان‌شان آموختند يعني استقامت، بردند.

 

وي تصريح كرد: سال گذشته دانش‌آموزان ما 28 مدال در المپياد جهاني كسب كردند. اين دانش‌آموزان در كجا تحصيل مي‌كنند؟ آموزش و پرورش آينه‌اي است كه هر بار كه در آن مي‌نگري، تصوير آينده را مي‌نگري./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار