وزیر آموزش و پرورش: اجرای آزمایشی دستورالعمل اجرای سند تحول در مدارس آغاز شده است-راهبرد معاصر

وزیر آموزش و پرورش: اجرای آزمایشی دستورالعمل اجرای سند تحول در مدارس آغاز شده است

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دستورالعمل اجرای سند تحول در مدارس تهیه و اجرای آزمایشی آن آغاز شده است، ادامه داد: هفت برنامه ملی پیشران در این سند انتخاب و آماده اجرا است.
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۲ - ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 29
کد خبر: ۲۳۸۵۵۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ رضا مراد صحرایی امروز دوشنبه در مراسم تجلیل از معلمان نمونه کشوری که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: نقطه تمرکز آموزش و پرورش، اجرای حقیقی سند تحول بنیادین است و پس از ۱۲ سال، نقشه این سند با پنج ویژگی یعنی مشخص و دقیق آماده تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی شده است.

وی ادامه داد: شواهد نشان می‌دهد با توجه به اقناع کمیسیون‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی، فردا سه شنبه ۱۱ اردیبهشت این گام مهم برداشته خواهد شد و از آن پس با چشم‌انداز وسیع پیش خواهیم رفت.

صحرایی افزود: پیام سند تحول در نقشه راهش این است که همه با هم آموزش و پرورش را حرکت دهیم. روح سند ائتلاف برای اعتلای تعلیم و تربیت است و برای اجرای سند تحول بنیادین بودجه لازم است، اما شرط کافی نیست بلکه مساله شکل‌گیری آن ائتلاف است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دستورالعمل اجرای سند تحول در مدارس تهیه و اجرای آزمایشی آن آغاز شده است، ادامه داد: هفت برنامه ملی پیشران در این سند انتخاب و آماده اجرا است.

وی اضافه کرد: یک طرح از این هفت برنامه، چهارشنبه پنجم فروردین تصویب شد و این طرح نخستین آیین‌نامه اجرایی در چهارچوب اصل ۱۳۸ قانون اساسی برای اجرای سند تحول بود. نام آن مهارت آموزی یکپارچه و سراسری دانش‌آموزان کشور است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: اولین اقدام مهم آن بود که موضوع سند به یک جهت اصلی در برنامه‌های پیشرفت کشور تبدیل شود. در قانون آموزش و پرورش به مثابه امر ملی تکلیف شده که دستگاه‌ها باید ظرف ۶ ماه تقسیم وظایف ملی برای تعلیم و تربیت تصویب و اجرا شود. در این برنامه ۳۸ حکم داریم که بی‌سابقه است. / تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده