کنعانی: آزادی فلسطین، امروز مطالبه جهانی است-راهبرد معاصر

کنعانی: آزادی فلسطین، امروز مطالبه جهانی است

سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به جنبش‌های حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا، گفت: فلسطین را آزاد کنید، اکنون یک شعار و یک مطالبه جهانی است.
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۹ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 01
کد خبر: ۲۳۸۹۵۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه جنبش حمایت از آزادی فلسطین از دانشگاه‌های آمریکا به دانشگاه‌ها و خیابان‌های اروپا رسیده است، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: خون و اشک و آه کودکان و زنان مظلوم غزه طوفان می‌کند، وجدان‌های بیدار را به حرکت درآورده و خواب اشغالگران صهیونیست را آشفته‌تر کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه با تاکید بر تجمعات و اعتراضات دانشجویان در دانشگاه‌های سراسر جهان افزود: "فلسطین را آزاد کنید" اکنون یک شعار و یک مطالبه جهانی است.

در روز‌های ابتدایی آغاز جنگ غزه رژیم صهیونیستی در کنار حامیان آمریکایی و غربی خود تلاش زیادی برای شیطان جلوه دادن جنبش مقاومت اسلامی فلسطین کرد و در ادعا‌های بی‌اساس و واهی مقاومت فلسطین را متهم به اعمال خشونت آمیز همچون سربریدن کودکان و حمله به غیرنظامیان و ... کرد. اما دروغ بودن این ادعا‌ها بلافاصله فاش شد و مردم جهان با مشاهده تصاویر جنایات ضد بشری و وحشی‌گری نظامیان صهیونیست علیه مردم غزه متوجه حقیقت چیزی که در غزه می‌گذرد شدند.

تجاوزات وحشیانه اشغالگران در بمباران بیمارستان‌ها، مدارس، مساجد، موسسات آموزشی و بهداشتی و ... و قتل عام علنی و عامدانه کودکان و زنان از همان هفته‌های ابتدایی جنگ کافی بود تا افکار عمومی دنیا بیدار شود و علیه اسرائیل اقدام کند.

از همین رو از هفته‌های ابتدایی جنگ غزه خیابان‌ها و میادین آمریکا و کشور‌های غربی مملو از تظاهرات کنندگانی شد که جنایات اسرائیل را محکوم می‌کردند و خواستار توقف جنگ بودند. در این میان دانشگاه‌های آمریکایی نیز در این فعالیت‌ها غایب نبودند، اما فعالیت‌های آن‌ها به شکل گسترده‌ای که امروز شاهد آن هستیم نبود. / تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده