۷۰ هزار نفر جذب آموزش و پرورش شدند-راهبرد معاصر

۷۰ هزار نفر جذب آموزش و پرورش شدند

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور زنان گفت: در سال گذشته ۷۰ هزار نفر جذب و استخدام آموزش و پرورش شدند.
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۶ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 07
کد خبر: ۲۳۹۷۴۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ عاطفه السادات مدبرنژاد نیز در این مراسم ضمن گرمیداشت یاد و خاطره شهدا بخصوص شهدای معلم و تبریک هفته معلم گفت: معلمان آگاه، فرهیخته، متعهد، و متخصص نقش بسزایی در تربیت و آموزش فرزندان کشور دارند و آموزش و تربیت زیربنای پیشرفت کشور محسوب می‌شوند.

وی افزود: در دولت مردمی ایران قوی در حوزه تعلیم و تربیت اقدامات شایسته‌ای صورت گرفت، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش سال‌ها بر زمین مانده بود، اما در این دولت سند اجرایی سازی سند تحول تدوین به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید.

مدبر نژاد خاطرنشان کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در مرحله نهایی قرار دارد و به زوی تحقق پیدا می‌کند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور زنان تصریح کرد: یک از اقدامات موثر و اساسی اصلاح فرآیند جذب معلم در آموزش و پرورش بود و در سال گذشته ۷۰ هزار نفر جذب آموزش و پرورش شدند، اما تلاش شد که بهترین‌ها وارد آموزش و پرورش شوند و در این راستا بیش از ۷۰۰ کانون ارزیابی در سراسر کشور تشکیل شد.

مدبرنژاد ادامه داد: در این دولت المپیادی‌ها صاحب‌خانه شدند و باشگاه دانش پژوهان جوان احیا شد، برای اولین بار کنکور اختصاصی تربیت معلم را داشته‌ایم و دانش‌آموزان فرهیخته و نخبه در زمینه‌های مختلف را بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان جذب کردیم.

وی با یبان اینکه به مهارت‌آموزی دانش‌آموزان توجه شده است، عنوان کرد: امروز حدود ۴۰ درصد دانش‌آموزان متوسطه دوم را دانش‌آموزان فنی و مهارتی تشکیل می‌دهند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور زنان یکی از اقدامات ارزشمند سال گذشته این وزارتخانه را اجرای مصوبه تصحیح قطعی امتحانات نهایی در ورودی به دانشگاه‌ها عنوان کرد. / ایسنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده