چهار سایت دانلود فیلم مجاز تشخیص داده شدند-راهبرد معاصر

چهار سایت دانلود فیلم مجاز تشخیص داده شدند

چهار سایت دانلود فیلم به نام های آپ تی وی، موبو مووی، هکس دانلود و فیلم تو مووی مجوز آزمایشی فعالیتشان را از صداوسیما دریافت کردند.
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - 2019 October 24
کد خبر: ۲۵۸۷۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ سایت‌های دانلود فیلم رایگان یکی پس از دیگری دارند خاموش می‌شوند؛ یعنی نه فیلم‌های جدید را به‌روز می‌کنند و نه فیلم‌های قدیمی از آن‌ها دانلود می‌شود. ماجرا به فیلتر شدن دامنه سایت‌ها ربط ندارد، بلکه شرکت‌های ایرانی که سرورهایشان را در اختیار این سایت‌ها قرار می‌دادند، از ادامه این همکاری سر باز زدند و دانلود اطلاعات سایت‌های فیلم را غیرممکن کرده‌اند. خیلی‌ها معتقدند این اتفاق به دنبال شکایت تلویزیون‌های اینترنتی مثل فیلیمو و نماوا اتفاق افتاده است؛ سایت‌هایی که فیلم‌های خارجی را دوبله یا زیرنویس می‌کنند و در ازای حق عضویت، آن‌ها را در اختیار کاربرانشان قرار می‌دهند.

 

خود این سایت‌ها یکی پس از دیگری اطلاعیه‌هایی منتشر کردند و نوشتند در این ماجرا نقشی ندارند و هرچه هست تصمیم مراجع قضایی بوده و آن‌ها از سایت‌های دانلود فیلم شکایت نکرده‌اند. این توضیحات تفاوتی در حاصل ماجرا نداشت و سایت‌های دانلود فیلم همچنان از دسترس خارج و کاربران همچنان ناراضی هستند.


در حالی که این روزها دانلود فیلم و سریال از وب‌ سایت‌های ایرانی با مشکل مواجه شده، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر این‌که در موضوع فیلترینگ اختیاری ندارد، دستور دادستانی به ارائه‌دهندگان خدمات میزبانی وب را علت بسته شدن سایت‌های دانلود فیلم دانست.


بسته شدن سایت های دانلود فیلم در حالی در طول هفته های اخیر ذهن برخی مشتاقان این حوزه را به خود مشغول کرده که آیین اعطای مجوز به فعالان رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر، با صادق امامیان، رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر برگزار شد.

 

آپ تی وی، موبو مووی، هکس دانلود و فیلم تو مووی چهار رسانه‌ای بودند که امروز مجوز آزمایشی فعالیتشان را دریافت کردند.

 

صادق امامیان، رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در ابتدای این مراسم، با اشاره به تغییرات و تنوع رسانه‌ها در سراسر دنیا گفت: این تنوع با مدیریت قبل امکان پذیر نیست.

 

امامیان با بیان اینکه سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در تعامل کامل با رسانه‌های فعال در این حوزه کار می‌کند گفت: تاکنون 73 مجوز به این رسانه‌ها اعطا شده و 150 درخواست مجوز نیز در دست بررسی است.

 

امامیان در این مراسم که برخی از مدیران سایت‌های دانلودی نیز حضور داشتند به ساماندهی این سایت‌ها اشاره کرد و گفت: از آنجایی که استفاده مردم از این سایت‌ها زیاد است و اصل دانلودی بودن غیرقانونی نیست، باید این سایت‌ها با سازوکار مناسبی پیش بروند و ارائه خدمت کنند.

 

رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر با اشاره به طی شدن مسیر صدور مجوز، بحث کپی رایت و صیانت از مساله محتوا گفت: اعطای مجوز به رسانه‌ها به معنای شروع همکاری ما با دوستان است و ما مسئولیت نظارت بر محتوا را به عهده خود رسانه‌ها می دانیم. هر مسئله‌ای که در امر محتوا به وجود بیاید مسئول رسانه‌ها هستند بنابراین باید مکانیزمی داشته باشید و محتوای منتشر شده را نظارت کنید.

 

صادق امامیان گفت: سازمان تنظیم مقررات و صوت و تصویر فراگیر در صدد است به پیشرفت این صنعت کمک کند و رسانه‌های از این دست را قلمروی رسانه‌ای در مقابل ابر رسانه‌ها می‌داند؛ ما تلاش می‌کنیم تا صنعت رسانه‌ای کشور را رونق دهیم.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده