نظر جالب بشار اسد در مورد ترور ابوبکر البغدادی-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

نظر جالب بشار اسد در مورد ترور ابوبکر البغدادی

رئیس جمهور سوریه در گفتگو با یک رسانه ی فرانسوی، کلیت ماجرای ترور ابوبکر البغدادی سرکرده داعش توسط آمریکا را دارای ابهام دانست و مشارکت این کشور در این اقدام را یک جوک تلقی نمود.
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۸ - ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - 2019 November 27
کد خبر: ۲۹۰۵۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ یک ماه پیش بود که مقامات سیاسی و امنیتی آمریکایی با به راه انداختن یک شوی تبلیغاتی از مرگ رهبر شبکه تروریستی داعش خبر دادند. رئیس جمهور آمریکا در مانور دادن بر این مسئله تا بدان جا پیش رفت که اعلام نمود که ابوبکر البغدادی در حین جان سپردن به مانند یک سگ به گریه افتاده است!

 

ترامپ در پایان کنفرانس خبری اش از شماری از کشورها منجمله دولت سوریه به دلیل مشارکت در این حمله تشکر کرد، تشکری که از جانب رئیس جمهور سوریه به سخره گرفته شده است. بشار اسد رئیس‌جمهوری سوریه در مصاحبه اختصاصی با «پاریس مچ» به سوالات این رسانه فرانسوی‌ زبان و از جمله در مورد همراهی با ترور البغدادی پاسخ داد.

 

رئیس جمهوری سوریه در پاسخ به این سوال که آیا از محل اختفای ابوبکر البغدادی سرکرده داعش، اطلاعی داشته و اینکه در عملیات علیه وی با آمریکا همکاری کرده است، گفت: همیشه وقتی با این سوال مواجه می‌شوم خنده‌ام می‌گیرد. چرا که سوال مهمتر این است که آیا البغدادی واقعاً کشته شده یا خیر و اینکه آیا این نمایش محشری که آمریکا ترتیب داده؛ واقعاً اتفاق افتاد؟

 

بشار اسد در پاسخ به این سوال که پس چرا دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بعد از عملیات به اصطلاح کشتن البغدادی، از سوریه تشکر کرده است، گفت: این هم یکی از جوک‌های بامزه ترامپ است. این فقط یک جوک است.

 

رئیس جمهوری سوریه در پاسخ به این سوال که آیا قبول دارد که بدون حمایت ایران و روسیه قادر نبود بر بحران ۸ ساله این کشور غلبه کند؛ افزود: جنگ دشوار است و آسان نیست و ما هم ابرقدرت نیستیم. ما در حال جنگ با ثروتمندترین و قدرتمندترین کشورهای جهان هستیم. طبعاً هیچ شکی وجود ندارد که حمایت دوستانمان به کاهش تلفات منجر شده و به ما برای بازپس‌گیری سرزمینمان کمک کرده است. اگر از ما می‌پرسید که آیا سوریه بدون برخورداری از این حمایت به سوی تجزیه یا شکست کامل می‌رفت باید بگویم که این یک سوال فرضی است چرا که گاهی حدس زدن نتیجه بازی تنیسی که در آن ۲ بازیکن دخیل هستند دشوار است چه برسد به جنگی که در آن دهها بازیگر و صدها هزار جنگاور دخیل هستند.

 

وی در پاسخ به این سوال که در صورت حصول توافق با نیروهای کُرد دموکراتیک سوریه و احیا کنترل بر اراضی شمالی چه برخوردی با ۴۰۰ داعشی فرانسوی خواهد داشت که در حال حاضر در این منطقه زندانی هستند؛ گفت: همه تروریست‌های مستقر در مناطق تحت کنترل نیروهای سوری مشمول قوانین سوریه خواهند بود. قانون در رابطه با تروریسم بسیار واضح است و آنها در دادگاه‌های ویژه تروریسم محاکمه می‌شوند.

 

پنج سال پیش نیز (2014) پاریس مچ با بشار اسد گفت‌وگو کرده بود. اسد در آن مصاحبه نیز گفته بود که جدای از حضور ائتلاف آمریکایی، ارتش سوریه در هر نقطه‌ای از خاک سوریه با تروریست‌ها مبارزه خواهد کرد. اسد گفته بود که داعش بعد از حضور اشغالگرانه آمریکا در عراق، تأسیس شد و بیشترین تروریست‌ها اروپایی که وارد سوریه شده‌اند، فرانسوی هستند.

 

گفتنی است مشروح این گفتگو فردا از سوی رسانه فرانسوی منتشر خواهد شد.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده