کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی آغاز بکار کرد-راهبرد معاصر

کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی آغاز بکار کرد

سی و سومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی صبح امروز و با شعار وحدت امت اسلام در دفاع از مسجد الاقصی با سخنرانی رئیس جمهور آغاز بکار کرد. این کنفرانس با حضور بیش از 350 تن از علما و اندیشمندان از 90 کشور جهان و ۱۵۰۰ میهمان داخلی از سراسر کشور برگزار می شود.
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۳ - ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - 2019 November 14
کد خبر: ۲۷۹۱۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ سی و سومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با شعار "وحدت امت اسلام در دفاع از مسجد الاقصی " و با حضور بیش از 350 تن از علما و اندیشمندان 90 کشور جهان و ۱۵۰۰ میهمان داخلی از سراسر کشور دقایقی پیش در تهران آغاز شد. سخنران مراسم افتتاحیه کنفرانس سی و سوم حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان است. همچنین آیت الله اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در مراسم آغازین کنفرانس سی و سوم سخنرانی کرد. سخنرانی میهمانان خارجی و اقامه نماز ظهر و عصر به جماعت و با نام نماز وحدت از دیگر برنامه های مراسم افتتاحیه است .

 

آیت‌الله محسن اراکی شامگاه چهارشنبه در مراسم ادای احترام مهمانان سی و سومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی به امام خمینی(ره) اظهار داشت: روزگاری صدای تکفیری‌ها سراسر جهان اسلام را فرا گرفته بود، ولی امروز پس از اینکه امت اسلامی نتیجه فتنه و تکفیر را در چند سال گذشته دیدند؛ دیگر صدای از آن باقی نمانده است.

 

وی با اشاره به اینکه راه وحدت و یکپارچگی مسلمان به تدریج در حال به ثمر رسیدن است، عنوان کرد: هم اکنون صدای وحدت مسلمانان از کشورهای جنوب شرقی آسیا مانند مالزی، اندونزی، هندوستان تا کشورهای آفریقایی نظیر مراکش و موریتانی به گوش می‌رسد.

 

اراکی اضافه کرد: تمامی عالمان، متفکران و سران کشورهای اسلامی از وحدت امت اسلامی پیروی و به آن تاکید می‌کنند، به طوری که امروز پرچم وحدت بیش از هر زمان دیگری در حال اهتزار است.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه سی و سومین کنفرانس وحدت اسلامی از فردا با شعار «وحدت امت اسلامی در دفاع از مسجد القصصی» به مدت سه روز کار خود را آغاز خواهد کرد، افزود: عالمان و متفکران اسلامی در این کنفرانس مسائل مختلف جهان اسلام را برای رسیدن به وحدت هر چه بیشتر بررسی خواهند کرد.

 

اراکی یادآور شد: سی و سومین کنفرانس وحدت اسلامی در کنار اجلاس اصلی خود ۲۰ نشست و کمیسیون جنبی و تخصصی برای یافتن راهکارهای مناسب برای وحدت و بررسی مشکلات مختلف کشورهای جهان اسلام خواهد داشت.

 

مراسم ادای احترام شرکت‌ کنندگان در سی و سومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی به مقام شامخ بنیانگذار کبیر انقلاب شامگاه (چهارشنبه) با حضور «آیت‌الله محسن اراکی» دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و ۱۵۰ نفر مهمان خارجی در حرم امام راحل برگزار شد.

 

دیدار میهمانان کنفرانس با مقام معظم رهبری، تجدید میثاق با بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، برگزاری حدود 20 کمیسیون و نشست تخصصی، تقدیر از شخصیتها و نخبگان عرصه تقریب، برگزاری جشن میلاد رسول خدا(ص)، رونمایی از آثار هنری تقریبی و ... از جمله برنامه های سی و سومین کنفرانس وحدت اسلامی است.

 

از عصر امروز تا شنبه 25 آبان نیز بیش از 20 نشست تخصصی کنفرانس با موضوعات حقوق ملت فلسطین ، فعالان رسانه ای ؛ اتحادیه زنان مسلمان ، اتحادیه قربانیان ترور، جمعیت های تقریب نهاد، بحران ها و چالش های جهان اسلام، اتحادیه فرندان شاهد و ایثارگر ، اتحادیه خیرین، جوانان و مقاومت ، بانوان تقریبی جهان اسلام ، سادات ، علمای مقاومت ، بیانیه گام دوم انقلاب ، بیداری اسلامی، فقه مقاومت، فعالان اقتصادی ، نشست ائمه جمعه ، اتحادیه قهرمانان ورزشی، اتحادیه دانشگاهیان وآینده پژوهی فلسطین، هیات امنای اتحادیه زنان و نشست ساعی حمیده برگزار می شود .

 

مراسم پایانی این کنفرانس شنبه عصر در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار خواهد شد.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده