هشدار دادستان کل کشور به اخلالگران-راهبرد معاصر

هشدار دادستان کل کشور به اخلالگران

حجت الاسلام منتظری با اشاره وقوع برخی اعتراض های پراکنده در کشور اظهار داشت که مردم خط خود را از تعداد محدودی اخلالگر جدا کرده و دستگاه قضائی خود را موظف می داند که با اخلالگران قاطعانه برخورد نماید.
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۱ - ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - 2019 November 16
کد خبر: ۲۸۱۳۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ خبر افزایش قیمت بنزین را می توان مهمترین رخداد دو روز گذشته کشور دانست. اعلام ناگهانی افزایش بهای بنزین با واکنش های مثبت و منفی بسیاری همراه بوده است. در این میان برخی شهرهای کشور به شکلی پراکنده شاهد اعتراض شماری از معترضان به افزایش قیمت بنزین بود.

 

در این میان مقامات قضائی ضمن احترام به اعتراض های مسالمت آمیز مردمی به اخلالگران هشدار داده اند که اجازه نخواهند داد متاثر از بیگانگان فضای اعتراض ها را به سوی آشوب سوق دهند.

 

حجت‌الاسلام منتظری دادستان‌کل کشور درباره برخی اعتراضات به افزایش قیمت بنزین و سوءاستفاده برخی اخلالگران از این اعتراضات اظهار کرد: قطعاً مردم خط خود را از تعداد اندکی که با راهبندان و حمله به اماکن، ضدیت خود را با نظام و مردم نشان می‌دهند، جدا خواهند کرد. قطعاً مردم از این اعمال و رفتار بیزار بوده و به تعداد اندکی اخلالگر اجازه بهره‌برداری نمی‌دهند.

 

وی ادامه داد: این‌گونه اخلال‌گری‌ها به‌موجب قانون، جرم است و نیروهای انتظامی و قضایی وظیفه خود می‌دانند با اخلالگران در سطح شهر و آسیب‌زنندگان به اموال و امکان عمومی برخورد کنند. مطمئن هستم مردم خط خود را از اخلالگران جدا می‌کنند و اجازه نمی‌دهند از این اعتراض‌ها سوءاستفاده شود. مسئولان دولتی هم گفتند که هرچه درآمد از محل افزایش قیمت بنزین باشد، برای قشر متوسط و ضعیف هزینه می‌شود.

 

دادستان‌کل کشور گفت: در دو روز گذشته مشاهده کردیم که چگونه رسانه‌ها و شخصیت‌های معاند سعی کردند مردم ایران را تحریک کنند؛ به اخلالگرانی که ریشه در خارج از کشور دارند نیز می‌گوییم، قطعاً مردم تحریک نخواهند شد. مردم قطعاً اخلال در نظم عمومی را در همکاری با مسئولان برطرف می‌کنند و ان‌شاءالله مشکلات حل خواهد شد. دولت نیز تأکید کرده که این اتفاق تأثیری بر سطح عمومی قیمت‌ها نداشته باشد و امیدواریم مسئولان اقتصادی به‌خوبی مدیریت و نظارت کنند تا از این مقطع نیز عبور کنیم.

 

تاکید دولت بر جلوگیری از هرگونه افزایش قیمت

حجت الاسلام منتظری گفت: دولت تاکید کرد که مسئولین امر موظف هستند که از هرگونه افزایش قیمت جلوگیری کنند و امیدواریم مسئولین ا قتصادی کشور در این زمینه هم بتوانند مدیریت مناسبی داشته باشند تا این مقطع زمانی را پشت سربگذاریم.

 

وی در مورد اقدام دستگاه قضایی نیز تاکید کرد: قوه قضاییه موظف است در چارچوب قانون با کسانی که اخلال  ایجاد می کنند برخورد کند و در خصوص جلوگیری از افزایش قیمت ها، سازمان تعزیرات که زیرمجموعه دولت است با همکاری  سایر دستگاهها عمل خواهد کرد. 

 

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: مسئولین و مدیران کشور در جهت منافع مردم همانگونه که ابلاغ شده هر چه درآمد از این محل تامین شود برای قشر متوسط و زیر متوسط جامعه به صورت مساعدت تقدیم آن‌ها خواهند کرد.

 

وی در پایان افزود: اعتقاد داریم که خود مردم بهترین نیرو  و توان برای جلوگیری از اقدام اخلالگران خواهند بود.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده