دریادار سیاری: کمترین بودجه نظامی را در منطقه داریم-راهبرد معاصر

دریادار سیاری: کمترین بودجه نظامی را در منطقه داریم

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی با انتقاد تلویحی به بودجه اختصاص داده شده به نیروهای مسلح در سال ۱۳۹۹ اظهار داشت: «بودجه نظامی نیروهای مسلح ایران حتی به نسبت کشورهای منطقه کمترین میزان بودجه نظامی است.»
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۶ - ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 12
کد خبر: ۳۰۶۰۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ رئیس جمهور چند روز پیش با حضور در مجلس، لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ را جهت بررسی و تصویب به نمایندگان مجلس ارائه داد. با وجود معضلات موجود در کشور و انتظار بودجه انقباضی و ریاضتی برای کشور در سال ۱۳۹۹، بودجه نیروهای مسلح نسبت به سایر ارگان ها به نحو چشمگیری کاسته شده است. کاهش بودجه نیروهای نظامی در حالی است که همسایگان ایران به ویژه عربستان سعودی با خرید صدها میلیارد تسلیحات نظامی پس از آمریکا به دومین کشوری بدل شده که بالاترین خرید تسلیحاتی را به خود اختصاص داده است.

 

جزئیات لایحه بودجه سال آینده نشان می‌دهد که اعتبارات امور دفاعی و امنیتی شامل سه فصل دفاع، فصل حفظ نظم و امنیت عمومی و فصل تحقیق و توسعه در امور دفاعی و امنیتی به طور کلی از ۷۰ هزار و ۹۵۲ میلیارد تومان مصوب در سال ۹۸،‌ برای سال ۹۹ به میزان ۶۹ هزار و ۵۹۶ میلیارد تومان کاهش یافته که در مجموع ۱۳۵۶ میلیارد تومان کاهش داشته است.

 

کاهش توجه به بودجه نظامی با انتقاد برخی فرماندهان نظامی کشور همراه بوده است. معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی درباره کاهش بودجه دفاعی کشور، گفت: از دولت انتظار داریم به نسبت بودجه‌ای که به سایر نهادهای کشور اختصاص می‌دهد نیروهای مسلح را هم مورد توجه قرار بدهد.

 

امیر دریاردار حبیب‌الله سیاری در حاشیه جلسه با کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درباره بودجه نظامی ارتش و نیروهای مسلح در سال ۹۹، اظهار کرد: «بودجه نظامی نیروهای مسلح ایران حتی به نسبت کشورهای منطقه کمترین میزان بودجه نظامی است».

 

وی ادامه داد: «از دولت انتظار داریم به نسبت بودجه‌ای که به سایر نهادهای کشور اختصاص می‌دهد نیروهای مسلح را هم مورد توجه  قرار بدهد».

 

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه یکی از مؤلفه‌های امنیتی و دفاعی کشور نیروی انسانی قوی است، تأکید کرد: «نگاه نیروهای مسلح ایران به درون کشور معطوف است و ما سلاح و تجهیزات مورد نیاز را در داخل کشور می‌سازیم، ولی باید به موضوع بودجه نیروهای نظامی ایران توجه زیادی شود».

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده