کوت عبدالله یک هفته پس از باران!-راهبرد معاصر
گزارش میدانی راهبرد معاصر از آخرین وضعیت شهر اهواز

کوت عبدالله یک هفته پس از باران!

همزمان با بارش‌های شدید، آب‌های سطحی و فاضلاب در شهر اهواز به‌خصوص در منطقه کوت‌عبدالله بالا آمده و فاضلاب وارد خانه اهالی این شهر شده است. در کنار نیروهای داوطلب بسیج و سپاه، روحانیون و طلاب شهر اهواز از پیش‌قدمان خدمت به مردم بودند.
مهدی مولایی؛ خبرنگار
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۴ - ۰۳ دی ۱۳۹۸ - 2019 December 24
کد خبر: ۳۱۶۴۱

کوت عبدالله یک هفته پس از باران!

 

به گزارش خبرنگار راهبرد معاصر از اهواز؛ بعد از بالا آمدن فاضلاب مناطق حاشیه کارون و شهر اهواز مجموعا 14 منطقه و بیش از 1000 واحد مسکونی از نیم متر تا یک متر درگیر فاضلاب شده اند. مرحله اول اقدامات برای تخلیه آب و فاضلاب از منازل مسکونی مردم است.

سپاه، بسیج، شرکت ملی حفاری و آبفا امکانات سخت افزاری و نیروی انسانی خود را در مناطق مختلف پای کار آورده اند.نیروهای جهادی در مناطقی که از فاضلاب تخلیه شده است شروع به پاکسازی نموده اند. به اهالی وعده بسته ای از لوازم خانگی اعم از تلویزیون،یخچال و فرش داده شده که بنا بر تجربه سیل فروردین ماه امسال،به این زودی ها محقق نخواهد شد. در یکسری از مناطق مثل شهرک اهواز،کوت عبدالله، گاومیش آباد، شکاره، خیابان امام رضا (ع) و ... بخاطر بافت قدیمی خانه ها،اسیب جدی به بنا وارد شده و مسئولین هم وعده کمک به بازسازی منطقه داده اند.

 

کوت عبدالله یک هفته پس از باران!

 

نیاز امروز منطقه شستشوی وسایل مردم مثل قالی و موکت و پتوهاست که در بعضی از موارد خیرین پای کار آمده اند.شرکت های قالیشویی هم برای کمک به مردم هزینه قالیشویی را از 80000 تومان تا حداقل 25000 تومان کاهش داده اند.

مناطقی مثل شهرک اهواز هستند که آتشنشانی و شرکت ملی حفاری وارد آنها نشده اند. آستان قدس ورود موثری داشته و هزینه ماشین های 6000 لیتری مکنده فاضلاب را تامین کرده اما در نهایت کار مکش آب بیشتر اثر روانی دارد تا عملیاتی و سطح آب در بعضی مناطق پایین نرفته است.

 

کوت عبدالله یک هفته پس از باران!

 

مردم حاضر نیستند منازل مسکونی و خانه زندگیشان را ترک کنند و منتظر امداد گران هستند. لاشه جانوران موذی کف کوچه و خیابان ها زیاد است و باید منطقه آهک پاشی بشود و و اگر این مداخله به موقع صورت نگیرد با مشکلات و خطرات جانی برای شهروندان روبه رو خواهیم شد. اگر دیر بشود باید وارد مرحله سم زدایی بشویم و طی آن حتما مشکلات تنفسی به وجود می آید. علی رغم حضور نیروهای جهادی،بسیج، روحانیون و تعدادی از دستگاه ها،همچنان بعضی از نیازها رفع نشده اند.

 

گزارش تصویری خبرنگار راهبرد معاصر از کوت عبدالله

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده