آیا می‌دانید سلامت روان چیست؟-راهبرد معاصر

آیا می‌دانید سلامت روان چیست؟

سلامت روان به سلامتی شناختی، رفتاری و عاطفی ما اشاره دارد. این موضوع مربوط به نحوه تفکر، احساس و رفتار ما است. اصطلاح سلامت روان گاهی به معنای عدم وجود یک اختلال روانی است.
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۱ - ۲۸ دی ۱۳۹۸ - 2020 January 18
کد خبر: ۳۳۷۶۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ سلامت روان می‌تواند بر زندگی روزمره، روابط و حتی سلامت جسمی تأثیر بگذارد. سلامت روانی همچنین شامل توانایی فرد برای لذت بردن از زندگی، رسیدن به تعادل بین فعالیت‌های زندگی و تلاش‌ها برای دستیابی به تاب‌آوری روانشناختی است.

 

مشکلات بهداشت روانی می‌تواند هر کسی را در هر سنی تحت تأثیر قرار دهد. مطابق فرهنگنامه پزشکی Medilexicon، سلامت روان عبارت است از: "بلوغ عاطفی، رفتاری و اجتماعی یا عادی بودن، عدم وجود یک اختلال روحی یا رفتاری، وضعیت بهزیستی روانشناختی که در آن فرد به یکپارچه سازی مطلوب خواسته‌های غریزی رسیده است که هم برای خودش و هم برای محیط‌های اجتماعی قابل قبول باشد، بهداشت روانی عبارت است از تعادل عشق، کار و اوقات فراغت. "

 

کارشناسان می‌گویند، همه ما پتانسیل ایجاد مشکلات بهداشت روانی را داریم، فارغ از چند ساله بودن، چه مرد و چه زن، ثروتمند یا فقیر آمادگی آن را داریم که دچار مشکلات سلامت روان می‌شویم. تقریباً یک نفر از هر ۵ آمریکایی هر سال مشکلات سلامت روان (۱۸.۵ درصد) را تجربه می‌کند. در ایالات متحده، در سال ۲۰۱۵، حدود ۹/۸ میلیون بزرگسال (بالای ۱۸ سال) دارای یک اختلال روانی جدی بودند. این معادل ۴.۸ درصد از کل بزرگسالان آمریکایی است.

 

در ایالات متحده و در بیشتر کشور‌های توسعه یافته، اختلالات روانی یکی از دلایل اصلی ناتوانی در برقراری ارتباط است. شایع‌ترین انواع بیماری روانی اختلالات اضطرابی، اختلالات خلقی و اختلالات اسکیزوفرنی است. نمونه‌هایی از اختلالات اضطرابی عبارتند از: اختلال هراس فوبیا، اختلال وسواس فکری، اختلال استرس پس از سانحه.

منبع: انتخاب

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده