اقساط کدام کسب و کارها سه ماه به تعویق افتاد؟-راهبرد معاصر

اقساط کدام کسب و کارها سه ماه به تعویق افتاد؟

بانک مرکزی مصادیق کسب و کارهای مشمول سه ماه تعویق اقساط وام‌ را اعلام کرد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۵ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 March 11
کد خبر: ۳۸۰۴۳
تعداد نظرات: ۲ نظر

به گزارش راهبرد معاصر؛ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مصادیق کسب و کارهایی که مشمول سه ماه تعویق اقساط وام‌هایشان خواهند بود را اعلام کرد.

 

در پی مصوبه شورای پول و اعتبار در خصوص کمک به صاحبان کسب و کارهایی که به دلیل شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا با مشکلاتی مواجه شده‌اند، مصادیق کسب و کارهای مشمول که به تصویب کمیته منتخب دولت رسیده است اعلام شد.

 

عناوین بخش‌ها و رسته‌های کسب و کارهایی که به طور مستقیم از بیماری کرونا دچار بیشترین آسیب شده‌اند و شامل امکان بهره مندی از تعویق پرداخت تسهیلات در اسفند 98 و دو ماهه اول سال 99 شده اند، به شرح زیر است:

 

  1. مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده اعم از رستوران‌ها، بوفه‌ها، طباخی، تالارهای پذیرایی، قهوه‌خانه‌ها، اغذیه فروشی‌ها (و موارد مشابه به تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت)
    2. مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مجتمع‌های جهانگردی و گردشگری، مهمان‌پذیرها، مهمانسراها، مسافرخانه‌ها، زائرسراها، مراکز بوم‌گردی، مراکز اقامتی و پذیرایی و تفریحی و خدماتی بین‌راهی (و موارد مشابه به تشخیص وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی)
    3. حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری و برون شهری اعم از هوایی، جاده‌ای، ریلی و دریایی
    4. دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری
    5. تولید و توزیع پوشاک
    6. تولید و توزیع کیف و کفش
    7. مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه
    8. مراکز و مجتمع‌های ورزشی و تفریحی
    9. مراکز و مجتمع‌های فرهنگی و آموزشی
    10. مراکز تولید، توزیع و فروش صنایع دستی

 

گفتنی است مراتب به قید فوریت به تمامی واحدهای بانک‌‌‌‏ ها و مؤسسه اعتباری غیربانکی ابلاغ و بر حسن اجرای آن نظارت دقیق به عمل می آید.

 

یادآور می شود وام های اقساط قرض الحسنه کلیه اشخاص بدون قید و شرط به مدت سه ماه به تعویق خواهد افتاد و بانک ها موظف به اجرای این بخشنامه هستند.

ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امیرحسین
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
0
0
سلام چرا از دستفروشایی که وام دارن یاقسط وام دارن یا کرایه خانه یا هر چیزی اسمی از دستفروشا برده نشده فقط بلدین اسم هتل ها یا فروشگاه یا غیره رو ببرید به خدا منم یک دستفروشم 600 هزار تومن قسط وام ازدواج دارم 500 هزار تومنم کرایه خونه دارم الانم به خاطر بیماری از نون خوردن افتادم باید چیکار کنم اونایی که اسم بردین حساباشون پره پوله مثل ما نیستن جیب خالی باشد آبروشون جلوی زن و بچشون بره این همه پول گرفتن از مردم تارسیدن به اینجاها ما چی تا الان نون حروم نخوردیم یه کمکی به ماهم کنید من الان 9 میلیون باید تا اردیبهشت قرضامو به غیر وام ازدواج و کرایه خانه بدم سفته دادم به خاطرش حالا باید چیکار کنم چی بیارم سره سفره بخوریم تو این مدت
علی حسبنی
Romania
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
0
0
متآسفانه بانکها همکاری نمیکنند و میگن چیزی به ما ابلاغ نشده م وگفتن اقساط پرداخت نشه از حساب ضامن برداشته میشه ۰ آخه این یعنی چه ۰
تحلیل های برگزیده