کشف سند حمایت تسلیحاتی اسرائیل از داعش در غوطه شرقی-راهبرد معاصر

کشف سند حمایت تسلیحاتی اسرائیل از داعش در غوطه شرقی

منابع سوری از کشف مقادیر زیادی سلاح و مهمات از جمله تیربارهای اسرائیلی و غربی از مناطق پاکسازی‌شده از لوث تروریست‌های تکفیری در غوطه شرقی خبر دادند.
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۶ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - 2019 January 31
کد خبر: ۳۸۳۸

به گزارش راهبرد معاصر ، یک منبع سوری به خبرنگار خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفت طرف‌های ذی‌ربط در جریان عملیات جست‌وجوی مناطقی که ارتش سوریه در منطقه غوطه شرقی در حومه دمشق از لوث تروریست‌ها پاکسازی کرده است، انباری را کشف کردند که حاوی سلاح و مهمات از جمله تیربارهای ساخت اسرائیل و آرپی‌چی، انواع قناصه و سکوهای پرتاب موشک و مقادیر زیادی مهمات است.

این منبع افزود عملیات پاکسازی مناطق آزادشده از اشغال تروریسم، همچنان ادامه دارد تا آنچه گروه‌های تروریستی از خود به‌جا گذاشته و برای زندگی و جان غیرنظامیان خطرناک است، کشف و خنثی شود.

 

دفع حملات تروریست‌ها در حومه حماه و ادلب

نیروهای ارتش مواضع و تحرکات گروه‌های تروریستی را در پاسخ به تجاوزات آنها به مواضع نظامی متمرکز در اطراف شهرک‌های حومه شمالی حماه و ادلب برای حمایت این شهرک‌ها، هدف ضربات محکم خود قرار دادند.

خبرنگار سانا در حماه اعلام کرد یکی از یگان‌های ارتش مستقر در اطراف شهر محرده، با رصد کردن تحرکات گروه‌های تروریستی از محور شهرک تل‌الصخر به‌سمت یکی از مواضع نظامی ارتش در این منطقه، با سلاح سنگین آنها را هدف قرار دادند. بر اساس این گزارش، آتش سنگین ارتش، نفوذ تروریست‌ها را با شکست روبه‌رو کرد و آنها را پس از کشته و یا زخمی شدن شمار زیادی از آنها، مجبور به فرار کرد.

در حومه جنوبی ادلب هم یگان‌های ارتش سوریه، با توپخانه، مخفیگاه‌ها و تجمعات تروریست‌ها را در محور التمانعه درهم کوبیدند که خسارت‌ها و تلفاتی به تروریست‌ها وارد شد.

روز گذشته نیز یگان‌های ارتش سوریه، حملات گروه‌های تروریستی به‌سمت مناطق امن و مواضع ارتش را دفع کردند. تروریست‌ها بارها توافق منطقه کاهش تنش در ادلب را نقض می‌کنند که ارتش سوریه به مقابله با این تحرکات می‌پردازد.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده