جزئیات تعطیلی ادارات تهران / دورکاری ادارات در کدام استان ها تصویب شد؟-راهبرد معاصر

جزئیات تعطیلی ادارات تهران / دورکاری ادارات در کدام استان ها تصویب شد؟

استانداری تهران برای جلوگیری از شیوع گسترده کرونا در تهران محدودیت های کرونایی جدیدی اعمال کرد. اما تعطیلی تهران شامل چه بخشی هایی است؟ خبر تعطیلی ادارات تهران و دورکاری کارمندان صحت دارد؟
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۸ - ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - 2020 October 03
کد خبر: ۶۱۵۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

به گزارش راهبرد معاصر محدودیت های جدید کرونا تهران را به حالت نیمه تعطیل در آورد و استانداری تهران بر اساس درخواست زالی تصمیمی بر تعطیلی یک هفته ای در تهران اتخاذ کرد. گمانه زنی ها بر این است که در ادامه تصمیم تعطیلی ادارات تهران و دورکاری کارمندان گرفته می شود. تاکنون خبر تعطیلی و دورکاری ادارات تهران توسط مسئولان تایید نشده است.

 

جزئیات تعطیلی ادارات تهران / دورکاری ادارات در کدام استان ها تصویب شد؟

 

تصمیم اجرای دورکاری در ادارات به نظر مدیران بستگی دارد

حجت‌الله غلامی در نشست خبری مجازی با اصحاب رسانه گفت : با توجه به تفویض اختیار ستاد ملی کرونا به ستاد استانی، برنامه آموزش در مدارس، آموزشگاه‌های فنی حرفه‌ای، خصوصی، زبانسراها و کتابخانه‌ها از دوازدهم مهر به مدت یک هفته به صورت غیرحضوری خواهد بود.

 

وی تصریح کرد: همچنین مراکز پُرخطر مانند استخرها، باشگاه‌ها، تالارها، سالن‌های ورزشی، سینماها، موزه‌ها، چایخانه‌ها، کافی‌شاپ‌ها، بازارهای محلی، گیم‌نت‌ها، جمعه‌ بازارها، شنبه‌بازارها و دوشنبه‌ بازارها، پارک‌ها و تفرجگاه‌ها، باغ‌وحش‌ها و شهربازی‌ها از دهم مهر به مدت یک هفته تعطیل خواهند بود.

 

وی گفت: به‌منظور کاهش حجم مسافر در ناوگان حمل و نقل عمومی، قانون زوج و فرد خودروها نیز تا پایان آبان‌ سال‌جاری در شهر اصفهان اعمال نخواهد شد.

 

غلامی تاکید کرد: رستوران‌ها با چیدمان ۵۰ درصد ظرفیت خود و فست‌فودی‌ها فقط بصورت بیرون‌بَر سرویس‌دهی خواهند کرد.

 

جزئیات تعطیلی ادارات تهران / دورکاری ادارات در کدام استان ها تصویب شد؟

 

سخنگوی ستاد استانی مدیریت و بیماری کرونا در باره دورکاری کارمندان نیز گفت: اولویت استفاده از دورکاری با افراد دارای بیماری زمینه‌ای و زنان باردار است و در باره سایر کارمندان نیز با نظر مدیران دستگاه‌ها و مشروط به ارائه مطلوب خدمات به ارباب رجوع، این کار قابل اجراست.

 

وی خاطرنشان کرد: هر روز از ساعت ۱۷ روشنایی پارک‌ها به ۶۰ درصد کاهش می‌یابد که پیش از این ۴۰ درصد بود و در مراکز و پارک‌های حاشیه رودخانه نیز محدویت تردد و توقف اعمال می‌شود.

 

غلامی با درخواست از شهروندان برای خودداری از اتراق در پارک‌ها گفت: شهرداری‌های سراسر استان بویژه شهرهای دارای بوستان حاشیه رودخانه با کمک نیروهای پارکبان و همکاری نیروی انتظامی از توقف افراد در پارک‌ها جلوگیری خواهند کرد.

 

وی گفت: فروش بلیت برای رفتن به سمت مرزها تا پایان ماه صفر توسط حمل و نقل جاده‌ای ممنوع است و حرکت تمام اتوبوس‌های بین شهری از پایانه اصفهان بدون داشتن بسته‌های بهداشتی برای هر مسافر، ممنوع خواهد بود.

 

به گفته غلامی، شروع محدودیت‌های کرونایی یک هفته‌ای در استان اقدام موثری باشد که بازخورد آن بزودی پدیدار خواهد شد.

 

جزئیات تعطیلی ادارات تهران / دورکاری ادارات در کدام استان ها تصویب شد؟

 

سخنگوی ستاد استانی مدیریت و بیماری کرونا با اشاره به اینکه هیچگونه مراسم پیاده‌روی اربعینی در استان برگزار نمی‌شود، افزود: امامزاده‌های استان بویژه ۲ امامزاده معروف محمد و جعفر نیز سرویس‌دهی نخواهند داشت.

 

وی توزیع نذری‌ اعم از غذا و نوشیدنی را نیز ممنوع دانست و گفت: تمام موکب‌های محرم و صفر اجازه هیچ فعالیتی در استان و مبادی خروجی کشور نخواهند داشت و می‌توانند کمک‌های خود را در راستای نیازمندی های بهداشت و درمان در استان هزینه کنند.

 

آخرین وضعیت دورکاری کارمندان کهگیلویه و بویراحمد

حسین کلانتری روز شنبه ۱۲ مهر ماه در نشست ستاد مدیریت پیشگیری و مقابله با کرونای استان افزود: تعامل رسانه، دستگاه و متولیان با مردم زیاد است و نهادینه کردن استفاده همگانی از ماسک استان را به عنوان یک استان درخشان در مقابله با شیوع کروناویروس قرار می‌دهد.

 

وی اظهارکرد: مهمترین مساله در مدیریت و مقابله با کرونا را استفاده از ماسک دانست و اظهارکرد: هیچ فرد بدون ماسک نباید در معابر، خیابان‌ها و ادارات داشته باشیم و هیچ کس بدون ماسک از خانه بیرون نزند.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نگاه و تلاش مردم در پیشگیری از کروناویروس قابل تقدیر است، خاطرنشان کرد: تمام دستاوردهای مقابله با کرونا حاصل تلاش و همکاری آحاد مردم است و قدردان کسانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می کنند، هستیم.

 

کلانتری بر همکاری بیش از پیش مردم در مقابله با کروناویروس با توجه به فصل سرد و بروز بیماری‌هایی مانند آنفلوآنزا و سرماخوردگی تاکید و تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد با وجود همه توسعه‌های زیرساختی و تجهیزاتی، ظرفیت مشخصی در بخش مقابله با کرونا دارد و نیاز است که مشارکت مردم در قطع زنجیره کرونا در فصل‌های پاییز و زمستان بیش از پیش افزایش یابد.

 

جزئیات تعطیلی ادارات تهران / دورکاری ادارات در کدام استان ها تصویب شد؟

 

وی ادامه داد: هیچ کارمندی حق ندارد بدون ماسک و رعایت پروتکل‌ها به ادارات مراجعه کند و توجه نکردن به این موضوع تخلف بوده و کارمندان متخلف به دادگاه تخلفات اداری معرفی و طبق قانون برخورد می‌شود، دستگاه‌ها و اداره ای به افراد فاقد ماسک خدمات ارائه ندهند.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید به بالای ۹۰درصد برسد، عنوان کرد: تلاش بیشتر برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بخش حمل و نقل عمومی لازم است و دستگاه متولی اقدامات لازم را در این بخش اجرایی کنند.

 

کلانتری با تاکید بر برپایی گشت‌های ارشاد سلامت محله محور کرونایی، تاکید کرد: باید به شکل مناسب و عملی آگاهی بخشی‌ها شکل بگیرد و از ظرفیت‌های شهرها، بخش‌ها و روستاها استفاده شود. کسانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می کنند تشویق شوند و گفت و گوی آگاهی بخشی شکل گیرد و باید بصورت میدانی ورود کنیم.

وی اظهارکرد: جلسات معارفه ها با حداقل افراد و بدون تجمع برگزار شوند اما از طریق رسانه ها اطلاع رسانی شود.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ناچار هستیم با افراد کرونایی که دستورالعمل‌ها را رعایت نمی کنند برخورد شود، تصریح کرد: مبتلایان کرونایی استان که در سطح معابر عمومی بازار و جامعه حضور می یابند و طبق دستورالعمل‌ها قرنطینه نمی شوند شناسایی و برخورد شود.

 

کلانتری گفت: هیچ گونه اعزامی به مراسم اربعین حجسینی نخواهیم داشت و همچنین هیچ راهپیمایی و تجمعی در شهرها و مناطق مختلف استان نداریم.

 

وی در خصوص وضعیت دورکاری کارمندان ادارات استان بیان کرد: همه کارمندان دارای بیماری زمینه ای استان به دورکاری فرستاده شوند. در نظر گرفتن دورکاری برای سایر کارمندان با نظر مدیر هر دستگاه و بنا به ضرورت اجرا شود.

 

کرونا کسب و کار زنان سرپرست خانوار را کساد کرد

حبیب الله مسعودی فرید، معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: بسیاری از زنان سرپرست خانوارد در کار تهیه غذای خانگی، فعال بودند اما به دلیل شرایط کرونا، مردم خیلی سخت محصولات غذایی باز را تهیه می‌کنند و کمتر از این غذاها مصرف می‌کنند و هرچند کرونا برای همه مردم چالش ایجاد کرده اما این مشکلات برای مددجویان بهزیستی ملموس‌تر و محسوس‌تر است.

 

جزئیات تعطیلی ادارات تهران / دورکاری ادارات در کدام استان ها تصویب شد؟

 

او در پاسخ به این سئوال که آیا شرایط اقتصادی کنونی، آمار مددجویان بهزیستی از جمله زنان سرپرست خانوار را افزایش داده است،افزود: افزایش آماری در این گروه نداشته‌ایم اما نیازهای اقتصادی این گروه افزایش یافته است؛ تورم در همه کلان‌شهرها موجب شده تا تعداد مراجعات مددجویان تحت پوشش بهزیستی به این سازمان افزایش یابد.

 

معاون بهزیستی ادامه کرد: تعدادی از مددجویان در تامین اجاره خانه خود دچار مشکل شده‌اند و بهزیستی از طریق منابع خود یا خیرین یا از طریق بانک‌ها و وام کم‌بهره، مشکلات آنها را رفع می‌کند اما به ‌هرحال گروه‌های دهک‌های پایین درآمدی، بیشتر با این مسائل روبرو هستند.

 

مسعودی فرید تصریح کرد: طی چند سال گذشته میزان مستمری مددجویان چه از محل اعتبارات سازمان و چه از محل هدفمندی یارانه‌ها در مقطعی ۳.۶ برابر افزایش داشت اما مسائل اقتصادی درونی و بیرونی موجب شد تا این میزان افزایش مستمری، معنی‌دار نباشد.

 

او تاکید کرد: بهزیستی با افزایش مستمری و توانمندسازی خانواده‌ها به استقلال آنها کمک می‌کند. این سازمان از بنیاد مستضعفان برای پرداخت وام قرض‌الحسنه به مددجویان خود کمک می گیرد اما به‌رغم همه این تلاش‌ها، این پول‌ها کفاف زندگی مددجویان را نمی‌دهد و نیاز است که این گروه‌ها مورد حمایت بیشتری قرار بگیرند.

 

معاون بهزیستی با بیان اینکه تحریم، کرونا و گرانی بازار داخلی کشور و همچنین مدیریت منابع از دغدغه‌های بهزیستی و از علل فشار به معیشت مددجویان است، یادآور شد: اکنون ۲۵۰ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی قرار دارند که با احتساب خانواده آنها، بالغ بر ۶۰۰ هزار نفر می‌شوند که مستمری دریافت می‌کنند.

 


اعمال محدودیت‌های یک هفته‌ای در همدان

سیدسعید شاهرخی شنبه ۱۲ مهرماه در ستاد مدیریت کروناویروس استان همدان، بر رعایت پروتکل های بهداشتی از طرف مردم و همه مجموعه های دولتی و غیردولتی در استان تأکید کرد و گفت: محدودیت های یک هفته ای از امروز با هدف کمک به سلامتی مردم اعمال می شود و همه مجموعه های دولتی و غیردولتی موظف به اجرای آن هستند.

 

وی افزود: کلیه مراکز آموزش از جمله مدارس، دانشگاه ها، آموزشگاه های علمی، فنی و حرفه ای و زبان به مدت یک هفته تعطیل است و آموزش تنها به صورت مجازی انجام خواهد شد.

 

شاهرخی با اشاره به اینکه کلیه باشگاه های ورزشی به مدت یک هفته تعطیل خواهند بود و حق فعالیت ندارند، ادامه داد: برگزاری مراسم نمازجمعه و جماعت و روز اربعین در شهرهای وضعیت قرمز ممنوع است.

 

جزئیات تعطیلی ادارات تهران / دورکاری ادارات در کدام استان ها تصویب شد؟

 

وی اظهار کرد: ورود به آرامستان ها و برگزاری هر گونه مراسم عزا و عروسی در تالارها، رستوران ها و مکان های عمومی و خصوصی ممنوع است و در صورت مشاهده برخورد قانونی خواهد شد.

 

استاندار همدان تأکید کرد: همه مجموعه های دولتی و خصوصی به ویژه بانک ها، ادارات، دفاتر پیشخوان، مراکز حمل و نقل، مطب پزشکان و دیگر اصناف باید پروتکل ها را رعایت کنند در غیر این صورت برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

 

تعطیلی یک هفته‌ای سالن‌های سینما و تئاتر

در پی تشدید شیوع کرونا در تهران، معاون امنیتی، انتظامی استانداری تهران آخرین جزئیات اعمال محدودیت‌های کرونایی در استان تهران را برای هفته پیش‌رو اعلام کرد که از آن جمله تعطیلی سینما و تئاتر به مدت یک هفته است.

 

این تعطیلی ساعتی قبل و در بازه زمانی 12 تا 18 مهرماه اعلام شد در حالی که سینماها طبق اطلاعات سامانه سمفا، امروز فروش بلیت داشته‌اند.با این حال ابلاغ تعطیلی سینماها تا 18 مهر از سوی روابط عمومی سازمان سینمایی نیز تایید شد.

 

سالن‌های تئاتر نیز به روال همیشگی خود روزهای شنبه تعطیل هستند و ابلاغ مصوبه جدید ستاد ملی مدیریت کرونا در اداره کل هنرهای نمایشی نیز در حال پیگیری است.پیش‌تر سالن‌های سینما و تئاتر از ابتدای اسفند سال قبل تعطیل و پس از چهار ماه از تیرماه امسال به طور رسمی بازگشایی شدند.

 

صعود نگران‌کننده کرونا در تهران

دکتر سیما سادات لاری، دربار وضعیت کرونا در استان تهران، گفت: پس از گذر از خیز اول بیماری در اسفند ماه سال گذشته و خیز دوم در تیر ماه سال جاری در استان تهران، از اوایل شهریور ماه نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه در این استان مجددا روند صعودی به خود گرفته است و شیب صعودی موارد ابتلا و بستری در استان تهران به شکل نگران کننده ای در حال امتداد است.

 

وی افزود: مطمئنا در صورت تداوم این روند افزایشی، شاهد بالا رفتن موارد مرگ و میر ناشی از بیماری کووید-۱۹ در این استان طی هفته های آتی خواهیم بود. در حال حاضر شهرستان های تهران، پیشوا، دماوند، ری، شمیرانات، شهریار، فیروزکوه و ورامین در وضعیت قرمز و شهرستان های رباط کریم و پاکدشت در وضعیت هشدار بیماری قرار دارند.

 

جزئیات تعطیلی ادارات تهران / دورکاری ادارات در کدام استان ها تصویب شد؟

 

لاری ادامه داد: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در استان تهران ۴۶ درصد گزارش شده است که پایین تر از میانگین کشوری است. همچنین طبق بررسی های صورت گرفته، استفاده از ماسک توسط مردم استان تهران در مراکز و اماکن عمومی ۵۹ درصد و در وسایل نقلیه عمومی ۵۰ درصد است. همچنین میزان استفاده از ماسک توسط کارمندان ادارات و بانک ها ۷۹.۴ درصد و صنوف و صنایع ۴۵ درصد گزارش شده است که میزان استفاده در این دو گروه یاد شده در استان، پایین تر از میانگین کشوری است.

 

وی گفت: طبق آخرین اطلاعات دریافتی، بروز موارد مثبت بستری در استان تهران بالاتر از میانگین کشوری است و در حال حاضر تعداد ۴۶۰۵ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان تهران بستری هستند که تعداد ۹۱۲ نفر از این بیماران به دلیل شرایط بالینی نامناسب در بخش مراقبت های ویژه حضور دارند.

 

لاری تاکید کرد: عادی انگاری شرایط بزرگترین سد مبارزه با بیماری کووید-۱۹ است و متاسفانه این موضوع مدتی است که دامن گیر مردم کشورمان شده است. در حالیکه همانطور که بارها اعلام کرده ایم، این بیماری فعلا هیچگونه دارو و واکسن قطعی ندارد. بنابراین باید سبک زندگی مان را با شرایط خاص حاکم بر جهان امروز تطبیق دهیم. امیدواریم با تقویت و نهادینه شدن تعهد لازم در عمل به توصیه های بهداشتی از سوی مردم شاهد توقف شیوع گسترده بیماری در کشور باشیم.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسینی کارمند
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
0
0
دورکاری در تهران کی بر می گردد ؟ ساعت کار هم زیاد است .
الان زمان ناهار و نماز را کم کردند وگرنه ۷ ساعت حضور ما همان حضور ۸ ساعته ی قبل است در ادارات تهران
تحلیل های برگزیده