جزئیات طرح ممنوعیت تردد در کلانشهرها از ساعت 24 امشب-راهبرد معاصر

جزئیات طرح ممنوعیت تردد در کلانشهرها از ساعت 24 امشب

وزارت بهداشت با توجه به اوج گیری کرونا در ایران تصمیم به اجرای طرح ممنوعیت تردد در کلانشهر ها از ساعت 24 امشب گرفت.
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۵ - ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - 2020 October 14
کد خبر: ۶۳۰۲۶

به گزارش راهبرد معاصر وضعیت قرمز کرونا در ایران و بسیاری از کلانشهر ها موجب شد تا محدودیت هایی در شهر های فوق قرمز کرونایی اعمال شود و در تازه ترین اقدام وزارت بهداشت به مدت سه روز از ساعت 24 امشب تا روز یکشنبه ممنوعیت تردد در ورودی ها و خروجی های 5 کلانشهر را اعمال کند که در ادامه جزئیات طرح ممنوعیت تردد در کلانشهر ها از ساعت 24 امشب را میخوانید.

 

جزئیات طرح ممنوعیت تردد در کلانشهرها از ساعت 24 امشب

 

جزئیات طرح ممنوعیت تردد در کلانشهرها

دکتر کیانوش جهانپور درباره جزئیات اعمال محدودیت‌‌های ترافیکی در 5 شهر کشور اظهار کرد: نیمی از جمعیت پروتکل‌‌های بهداشتی را رعایت کردند و نزدیک به نیمی دیگر، مسئولیت‌پذیری لازم را ندارند و با ترددهای غیرضروری و سفرها و عدم رعایت پروتکل‌‌های بهداشتی به شیوع بیماری کووید19 در کشور دامن می‌‌زنند.

 

وی ادامه داد: با توجه به افزایش موارد ابتلا به بیماری کرونا در هفته‌‌های اخیر و افزایش موارد مرگ‌ومیر ناشی از آن، وزارت بهداشت از ستاد ملی مقابله با کرونا درخواست اعمال محدودیت در تردد از مبدأ و به‌مقصد شهرهایی را داشت که بیماری کرونا در آن‌‌ها شیوع بیشتری دارد که با موافقت و ابلاغ ستاد کرونا، از امشب شاهد منع ورود به 5 شهر و منع خروج از آن‌‌ها خواهیم بود.

 

جهانپور تصریح کرد: ممنوعیت سفر با مبدأ یا مقصد شهرهای تهران، کرج، ارومیه، اصفهان و مشهد در دستور کار است و از ساعت 24 امشب، ممنوعیت سفر باید به این شهرها یا سفر از این شهرها به بیرون اعمال شود؛ این محدودیت فعلاً تا ظهر روز یکشنبه ادامه خواهد داشت.

 

 

جهانپور ادامه داد: درخواست وزارت بهداشت فعلاً اعمال محدودیت در این شهرها بوده است و بسته به شرایط کشور ممکن است پیشنهادات و درخواست‌‌های بعدی، شامل شهرهای دیگر نیز بشود. این درخواست بر اساس ارزیابی ریسک در شهرها و استان‌‌های مختلف کشور است.

 

وی تصریح کرد: مسافرت‌‌های درون‌شهری مشمول این محدودیت‌‌ها نیست اما به‌هرحال توصیه به کاهش مراودات و ترددهای درون‌شهری به‌قوت قبلی خود باقی است ولی اعمال محدودیت‌‌های قانونی، مربوط به سفرهای بین‌شهری است.

 

ممنوعیت تردد در ایام تعطیلی 

دکتر سعید نمکی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به موج سوم کرونا و جهشی که این ویروس در سرعت انتشار و گرفتار کردن افراد داشت در جلسه دیروز از رئیس جمهور خواستیم که در تهران، کرج، مشهد، اصفهان و ارومیه با توجه به تعطیلات پیش رو منع عبور و مروز ایجاد شود که رئیس جمهور نیز موافقت و به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ کرد.

 

جزئیات طرح ممنوعیت تردد در کلانشهرها از ساعت 24 امشب

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین گفت: با توجه به جهش کرونا محدودیت‌ها افزایش می‌یابد.
 
دکتر نمکی افزود: ویروس کرونا دچار جهش‌هایی شده است که گرچه تاثیر این جهش در بیماری زایی هنوز مشخص نیست، اما در سرعت انتشار و گرفتار کردن افراد سرعت عمل بیشتری پیدا کرده است.
 
وی گفت: این زنگ خطری برای ما به حساب می‌آید و باید در فاصله گذاری‌های اجتماعی، استفاده بیشتر از ماسک، کاهش سفر‌ها و... تلاش بیشتری شود.
 
وزیر بهداشت ادامه داد: ما با تشدید بیماری و با توجه به شرایط فعلی، جرائمی را برای جمعیتی که رعایت نمی‌کردند تعیین کردیم و امیدواریم اثر گذار باشد.
 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: با توجه به موج سوم کرونا و جهشی که این ویروس در سرعت انتشار و گرفتار کردن افراد داشت در نشست دیروز از رئیس جمهور خواستیم که در تهران، کرج، مشهد، اصفهان و ارومیه با توجه به تعطیلات پیش رو منع عبور و مرور و محدودیت در رفت و آمد ایجاد شود که رئیس جمهور نیز موافقت و به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ کرد.
 
 
جزئیات طرح ممنوعیت تردد در کلانشهرها از ساعت 24 امشب
 
 
دکتر نمکی با بیان اینکه در ۵ شهر مهم که میزان شیوع ویروس بالاست این کار را انجام می‌دهیم گفت: همچنین راهبرد‌هایی را تنظیم کرده ایم که در این راهبرد‌ها علاوه بر اعمال محدودیت‌های جدید در نقاط مختلف همکاری‌هایی با بسیج، سازمان‌های مردم نهاد و... که قبلا هم همکاری‌هایی داشتیم اتفاق می‌افتد و تصمیم داریم سخت گیری‌های جدید و اعمال محدودیت‌های بیشتر داشته باشیم.
 

دیروز خدمت رییس جمهور درخواستی ارائه دادیم تا ما در ۵ شهر مهم که شیوع کرونا بالا است مثل تهران، کرج، مشهد، اصفهان و ارومیه اجازه دهند در ایام تعطیلی پیش ر‌و منع عبور و مرور اعمال کنیم و رییس جمهور با این درخواست موافقت کردند. امیدوارم با اجرای این طرح در این 3 روز تعطیلی به عنوان یک کار جدید در کاهش ترددها و محدودیت های جدید ترافیکی، در راستای کاهش بیماری گام‌هایی را برداریم.

 

توضیحات وهاب‌زاده درباره ممنوعیت تردد

وهاب‌زاده، مشاور وزیر بهداشت درخصوص جزئیات گفت: تنها خودروهای سواری با پلاک هر شهر اجازه ورود به همان شهر را دارند. این خودروها مجاز به خروج از شهر نیستند.

 

جزئیات طرح ممنوعیت تردد در کلانشهرها از ساعت 24 امشب


وی ادامه‌داد: خودروها با پلاک شهر دیگر که قصد ورود داشته باشد، تنها با ارائه کارت ملی و احراز سکونت می‌توانند وارد شوند.
وی اضافه کرد: قرنطینه در داخل شهر انجام نخواهد شد.

 

بهشت زهرا بسته شد

سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) درباره محدودیت های جدید در بهشت زهرا (س) گفت: با توجه به شیوع مجدد بیماری کرونا در موج سوم و اعلام های رسمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر افزایش چشمگیر بیماری به لحاظ افزایش تعداد بیماران و فوتی ها، سازمان بهشت زهرا تمهیدات ویژه ای را در نظر گرفته است و از خانواده متوفیان درخواست می شود که صرفا جهت کار مهم تدفین و به تعداد محدود به بهشت زهرا مراجعه کنند.

 

خال گفت: درهای بهشت زهرا صرفا بر روی خانواده های متوفی باز خواهد بود و تنها پذیرای بستگان درجه یک خواهد بود.

 

جزئیات طرح ممنوعیت تردد در کلانشهرها از ساعت 24 امشب

 

مدیر عامل سازمان بهشت زهرا(س) با اشاره به حضور تعداد زیادی از مردم در روزهای تعطیل در بهشت زهرا(س) بیان کرد: خواهش عاجزانه و استدعای من از مردم این است که در تعطیلات پیش رو (پنجشنبه، جمعه و شنبه) به هیچ وجه در بهشت زهرا تردد نداشته باشند. حتی حکم قضایی لازم را گرفته ایم و اگر نیاز باشد درهای بهشت زهرا را مانند گذشته خواهیم بست.

 

وی مجددا توصیه کرد که مردم تنها برای کار ضروری تدوین در بهشت زهرا حاضر شوند و این اقدام هم حتما با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شود چراکه اکنون شرایط بسیار نگران کننده است و نظیر این شرایط را تاکنون نداشته ایم.

 

جزئیات طرح ممنوعیت تردد در کلانشهرها از ساعت 24 امشب

 

خال با اشاره به اینکه در صورت همکاری مردم خدمات رسانی مختل نمی شود، بیان کرد: در حال حاضر شیفت کاری بهشت زهرا دو برابر شده است و امکانات به مقدار دو برابر لازم برای انجام کار تدوین وجود دارد. این پیش بینی ها در سازمان بهشت زهرا انجام شده و از مردم می خواهیم که همکاری لازم را داشته باشند.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده