تعطیلی پنجشنبه ها در البرز / جزئیات دورکاری کارمندان-راهبرد معاصر

تعطیلی پنجشنبه ها در البرز / جزئیات دورکاری کارمندان

به دلیل شیوع کرونا و اوج‌گیری این بیماری در کشور، تعطیلی پنجشنبه ها در البرز و دورکاری کارمندان تصویب شد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - 2020 October 31
کد خبر: ۶۵۰۴۶

به گزارش راهبرد معاصر نماینده عالی دولت در استان البرز برای جلوگیری از پیشرفت بیماری و اوج‌گیری کرونا در کشور از تصویب تعطیلی پنجشنبه ها در البرز و دورکاری کارمندان با موافقت رئیس جمهور خبر داد. با ورود به پاییز بیماری کرونا مجدد اوج گرفت و رکورد های عجیب از کشته های کرونا به ثبت رسید. ایران در پیشگیری از این بیماری موفق عمل نکرده است و با وجود مشکلات اقتصادی عدیده در کشور نمیتوان تعطیلی های طولانی در نظر گرفت.

 

تعطیلی پنجشنبه ها در البرز / جزئیات دورکاری کارمندان

 

تصویب دورکاری کارمندان البرز در روزهای پنجشنبه

عزیزاله شهبازی روز شنبه ۱۰ آبان با اعلام این خبر گفت: گامی بلند برای توقف شیوع کرونا در البرز در راستای مطالبات مردمی طی مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا به ریاست رئیس جمهور محترم برداشته شد.

 

وی ادامه داد: این اقدام به واسطه تلاش و پیگیری‌های جدی و بسیج استانی و ملی به ثمر نشست.

 

شهبازی گفت: مصوبات مقابله با کرونا در استان های البرز و تهران به صورت یکپارچه اجرایی می‌شود.

 

وی افزود: ارائه دقیق گزارش در خصوص مراوادات گسترده و تبادلات روزانه بالای جمعیت بین تهران و البرز این امر را محقق کرد که البرز نیز همانند تهران مشمول مصوبات ویژه برای مقابله با کرونا شود.

 

استاندار البرز با بیان اینکه مقابله با کرونا در البرز مجدانه پیگیری می شود، گفت: تعطیلی پنجشنبه ها و اعمال دورکاری و حضور ۵۰ درصدی کارکنان در ادارات از جمله مصوبات مقابله با کرونا در پایتخت است که در البرز نیز اجرایی می شود.

 

تعطیلی پنجشنبه ها در البرز / جزئیات دورکاری کارمندان

 

محدودیت‌های سخت‌تر برای کرونا در راه است؟

یکی از گلایه‌های هفته‌های گذشته وزیر بهداشت، اجرا نشدن محدودیت‌ها و تصمیم‌های سختگیرانه برای پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا در ایران است. سعید نمکی روز گذشته گفت: «وزیر من به عنوان وزیر بهداشت که نمی‌توانم جاده ببندم یا مغازه را پلمب کنم یا در خیابان با کسی برخورد کنم که چرا ماسک ندارد و هرجا پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشده، ما ضرر کردیم.»

 

اشاره‌های وزیر بهداشت کاملا مشخص است؛ چهار روز از اعلام شروع محدودیت‌های سخت‌گیرانه در ۴۳ شهرستان و البته تهران می‌گذرد و هیچ تفاوتی در جدی‌گرفتن محدودیت‌ها توسط مردم و دستگاه‌های مسئول دیده نمی‌شود.

 

به گفته حریرچی، اجرای پروتکل‌ها فقط ۴۲ درصد و تا رسیدن به ۸۰ و ۹۰ درصد که مطلوب و البته موثر است، بسیار راه مانده است: باتوجه به عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، افزایش ترددها در سه - چهار هفته اخیر و رسیدن فصل سرما، احتمال صعودی تر شدن روند فوتی های کرونا وجود دارد.

 

پریروز حسن روحانی در حکمی، رحمانی‌فضلی،‌وزیر کشور را به عنوان رئیس قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا منصوب کرد. انتسابی که به نظر می‌رسد برای جدی‌تر شدن محدودیت‌های سختگیرانه و مدیریت یکسان اجرای محدودیت‌ها و البته پس از دستور رهبری انجام شد. امروز اما روحانی در جلسه کمیته‌های تخصصی ستادملی کرونا گفت: همه مصوبات ستاد ملی برای اجرای دقیق و نظارت بر روند اجرا در قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا پیگیری خواهد شد. کمیته تبلیغات باید به همه رسانه ها ابلاغ کند از این به بعد در خصوص کرونا از یک مسیر واحد اطلاع رسانی می شود و آن سخنگوی ستاد است.

 

تعطیلی پنجشنبه ها در البرز / جزئیات دورکاری کارمندان

 

روحانی گفت: از آنجایی که از جمله وظایف قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا، هم افزایی و تقویت توانایی های مختلف در سطح کشور است، لازم است این قرارگاه از تمامی ظرفیت های درون کشور اعم از دولتی و خصوصی، قوای نظامی و انتظامی و سازمان های مردم نهاد، بسیج، تشکل‌های مذهبی، مساجد و خیرین استفاده کند.

 

رئیس جمهور همچنین کمیته های بهداشت و درمان ، امنیتی- اجتماعی و آموزش و تبلیغات را موظف کرد موضوعات"ایجاد تفاهم میان نیروهای اجتماعی، تقویت روحیه همکاری و تحکیم مسئولیت‌های عمومی در مواجهه با شرایط پیچیده کنونی" و "ارتقاء فضای هم‌افزایی، همکاری و همدلی میان بخش‌های دولتی و خصوصی و قوای کشوری و لشکری" را پیگیری کنند.

 

پس از این بود که سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت تلویحا از احتمال سفت و سختتر شدن محدودیت‌ها حرف زد. او پس از اعلام آمار روزانه گفت: شرایط سخت و طاقت فرسای بیماری کووید-۱۹ در ایران، به گونه ای اقتضا می کند که تمامی دستگاه های دولتی و نهادهای حاکمیتی در کشور، به یک آرایش کاملا جنگی و با حداکثر توان وارد میدان نبرد با این ویروس شوند. مسلما در شرایط فعلی کشور، احتمال تعارض جنبه های سلامت با مسائل اقتصادی و... وجود دارد، اما همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند اصل اولویت در تصمیم گیری ها باید سلامت مردم باشد. امیدواریم با اتخاذ تصمیمات قاطع حاکمیتی، همکاری جدی تر دستگاه های اجرایی و همراهی مسئولانه تر مردم کشورمان در عمل به توصیه های بهداشتی شاهد توقف شیوع گسترده بیماری در کشور باشیم.

 

نکته اینجاست که رهبر انقلاب در دیدار با ستاد ملی کرونا تاکید فراوانی داشتند که اولویت در این روزها سلامت مردم است، حتی از نظر جنبه اقتصادی و امنیتی.

 

تعطیلی پنجشنبه ها در البرز / جزئیات دورکاری کارمندان

 

امروز قاسم جان‌بابایی، معاون درمان وزیر بهداشت هم گفته که مردم فقط لازم است دو هفته مراعات کنند، کرونا قطعا روند سقوط می‌گیرد.

 

اعمال محدودیت‌های جدید کرونا در ۸۹ شهرستان و ۲۵ مرکز استان

علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره آخرین مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: امروز چهل و دومین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار شد. در این جلسه رهنمودهای مقام معظم رهبری مرور و گزارش‌های مختلفی از اقدامات انجام شده در زمینه مقابله با کرونا ارائه شد. همچنین درباره تشکیل قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز مباحثی انجام شد.

 

وی گفت: روند بیماری کرونا در کشور صعودی است و امروز نیز تاکید شد که حتما باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌ها جدی گرفته شود. امیدواریم بسیج همگانی با تکیه بر مردم و پشتیبانی دولت شکل بگیرد تا بتوانیم این بیماری را کنترل کنیم.

 

رییسی ادامه داد: هفته گذشته ۴۳ شهرستان به علت قرار گرفتن در وضعیت بحرانی، در گروه‌های شغلی دو و سه و چهار با محدودیت مواجه شدند که برای یک هفته دیگر این محدودیت‌ها تمدید شد. همچنین با توجه به این‌که الگوی بیماری در استان تهران و البرز شبیه یکدیگر است، مقرر شد مصوباتی که برای استان تهران تصویب می‌شود، همان مصوبات در استان البرز نیز اجرایی شود.

 

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: مراقبت الکترونیکی افراد در قرنطینه با کمک وزارت ارتباطات نیز انجام می‌شود و برای تکمیل زنجیره اطلاعات، همه مراکز درمانی و تشخیصی و خدمات سلامت در بخش خصوصی و عمومی و عمومی غیردولتی مکلف شدند که اطلاعات مرتبط با بیماران کرونایی را مطابق دستورالعمل‌های ابلاغی در اختیار وزارت بهداشت قرار بدهند.

 

تعطیلی پنجشنبه ها در البرز / جزئیات دورکاری کارمندان

 

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: در ۲۵ مرکز استان و ۴۶ شهرستان جدید محدودیت‌هایی در گروه‌های شغلی سه و چهار اعمال می‌شود. در مراکز استان‌ها از روز چهارشنبه به مدت ۱۰ روز محدودیت‌هایی خواهیم داشت. این مراکز استان‌ها شامل البرز، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، فارس، خوزستان، کردستان، اصفهان، قم، مرکزی، خراسان جنوبی، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، هرمزگان، یزد، لرستان، خراسان شمالی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، همدان، زنجان، سمنان، کرمان و تهران است.

 

رییسی افزود: همچنین مقررات و محدودیت‌های سخت گیرانه برای ۴۶ شهرستان جدید نیز در رده‌های شغلی دو و سه و چهار اعمال می‌شود.

 

تعطیلی پنجشنبه ها در البرز / جزئیات دورکاری کارمندان

 

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اسامی این ۴۶ شهرستان نیز بیان کرد: در آذربایجان شرقی، شهرستان‌های اهر، بناب، شبستر، میانه، در آذربایجان غربی، اشنویه، بوکان، تکاب، خوی، سلماس، نقده، در استان اصفهان، کاشان، شهرضا، مبارکه، در استان اردبیل، مشکین شهر، در استان البرز، نظرآباد، در خراسان جنوبی، بیرجند، طبس، قائنات، در استان خراسان رضوی، تربت حیدریه، سبزوار، کاشمر، گناباد، نیشابور، در استان خراسان شمالی، اسفراین، در استان سمنان، دامغان و گرمسار، در استان فارس، ممسنی، در استان کردستان، سقز، سنندج، کامیاران، مریوان در استان کرمان، زرند و شهر بابک، در استان کرمانشاه، جوانرود، سرپل ذهاب و کنگاور، در استان لرستان، دلفان، در استان مازندران، رامسر، در استان مرکزی، خمین، در استان همدان، اسدآباد، بهار، کبودرآهنگ، در استان یزد نیز بافق و میبد شهرستان‌هایی هستند که شامل محدودیت‌های گروه شغلی دو و سه و چهار به مدت یک هفته خواهند شد، اما قابل تمدید خواهد بود.

کلمات کلیدی: البرز کرونا
مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده