«محمود امجد» و همسویی با رسانه های غربی-راهبرد معاصر
ابوالفضل ظهره وندی، کارشناس مسائل سیاسی در کفتگو با راهبرد معاصر بررسی می کند:

«محمود امجد» و همسویی با رسانه های غربی

ابوالفضل ظهره وندی: آقای امجد باید یک بار دقیقا رفتارها و برنامه ها و نقشه های آقای زم و همکاری وی با سرویس های جاسوسی کشورهای غربی را مورد بررسی مجدد قرار دهد تا متوجه نقشی که روح الله زم در بحران های گذشته از جمله برپایی اغتشاشات در کشور داشت شود تا بداند نباید از چنین عناصری که کشور را به آشوب می کشند حمایت کرد.
ابوالفضل ظهره وندی، کارشناس مسائل سیاسی
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۴ - ۰۴ دی ۱۳۹۹ - 2020 December 24
کد خبر: ۷۱۵۲۷

 

به گزارش راهبرد معاصر؛ ابوالفضل ظهره وندی کارشناس مسائل سیاسی، با اشاره به اینکه شبکه های فارسی زبان و دشمنان جمهوری اسلامی اعدام آقای زم را محکوم کردند درباره سخنان آقای محمود امجد را درخصوص تصمیم نظام برای محاکمه آقای زم اینچنین مورد تحلیل قرار داد و گفت: بنده فکر می کنم آنچه به آقای امجد درباره استاد اخلاق نسبت داده اند در حوزه اخلاق فردی است نه اخلاق اجتماعی چرا که اظهار نظرات وی نشان داد کمترین اشرافی به رفتارهایی که بر مناسبات کلان اجتماعی تاثیر می گذارد ندارند. وقتی نگاه روابط اجتماعی و تاثیری که یک فرد در این روابط و ایجاد اغتشاش می گذارد وجود ندارد یعنی نگاه آقای امجد به این مسائل مهم گم و غیر واقعی است.

 

وی درباره آقای امجد و نوع دیدگاه وی به مساله آقای روح الله زم گفت: به نظر می رسد آقای محمود امجد جزء  طیفی به شمار می رود که اساسا دین را از سیاست جدا می دانند اگر آقای امجد این نکته را تایید کند یعنی جدایی دین از سیاست را قبول داشته باشد در طیفی قرار می گیرد که از آنها تحت عنوان دین توجیه گر وشیعه انگلیسی یاد می شود، لذا از این به بعد دلیلی بر تحلیل سخنان وی دیده نمی شود چرا که مشخص است چه راهی را در نظر گرفته و دنبال می کنند.

 

ظهره وند خاطر نشان کرد: وقتی آقای امجد بدون کمترین دلیل روشن و قانع کننده ای از آقای زم دفاع می کند به این معناست که  احتمالا وی و خانواده اش در زندگی همان سبک و سیاقی را طی کرده باشند که خانواده زم دنبال کردند و احتمال داده می شود بین آقا زاده های آقای امجد با خانواده زم ارتباطاتی وجود داشته که این اتفاق موجب نگرانی وی شده است.

 

ابوالفضل ظهره وندی دراین باره خاطر نشان کرد: بنده بر این باورم که اظهارات آقای امجد متحجرانه و غیر قابل اعتناست چرا که ایشان تلاش می کند تا طیفی را در کنار خود بگیرد که این طیف در دیدگاه مردم کمترین جایگاهی ندارد. دنیای کنونی پذیرای ادبیات آقای امجد نیست چرا که دینداران می دانند دینی که به درد اداره جامعه نخورد دیگر دین نیست. متاسفانه امثال آقای امجد موضع گیری های نابخردانه را برای بازار گرمی بیشتر می زنند و متوجه مسائل مهمی چون امنیت ملی، منافع ملی وتهدیداتی که کشور با ان مواجه است نیستند.

 

وی دراین باره خاطر نشان کرد: آقای امجد باید یک بار دقیقا رفتارها و برنامه ها و نقشه های آقای زم و همکاری وی با سرویس های جاسوسی کشورهای غربی را مورد بررسی مجدد قرار دهد تا متوجه نقشی که روح الله زم در بحران های گذشته از جمله برپایی اغتشاشات در کشور داشت شود تا بداند نباید از چنین عناصری که کشور را به آشوب می کشند حمایت کرد.

 

وی در پایان تصریح نمود:  آقای امجد می داند که سرویس های غربی بخصوص دولتمردان فرانسوی چه حساسیتی  روی آقای زم داشتند برایش نیروهای محافظتی ویژه گذاشته بودند و چه سرمایه گذاری برای مبارزه و معاندت با انقلاب اسلامی روی آقای زم کرده بودند؟ اگر آقای امجد می دانست که آقای زم در تراز یا حتی بدتر از سلطنت طلبان و منافقین به دنبال تهدید منافع ملی و امنیت ملی بود شاید هرگز از وی دفاع نمی کرد وبه خود اجازه نمی داد که چنین اشتباه راهبرادی را درحمایت از فردی با این خطاها و خیانت های نابخشودنی مرتمکب شود و چنین مواضع ناهنجار و نادرستی را اتخاذ کند.

 

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده