شیشه سکوریت، کاربردهای آن در صنعت ساختمان سازی-راهبرد معاصر

شیشه سکوریت، کاربردهای آن در صنعت ساختمان سازی

شیشه سکوریت یکی از شیشه های بسیار پر کاربرد در صنعت ساختمان سازی است این شیشه طی یک فرآیند حرارتی با درجه حرارت بسیار بالا ساخته می شود که به دلیل شوک های سرد و گرمی که در ساخت این شیشه به آن وارد می شود، مقاومت بسیار بالایی پیدا می کند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۶ - ۱۱ دی ۱۳۹۹ - 2020 December 31
کد خبر: ۷۲۴۱۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ شیشه های سکوریت شیشه هایی هستند که دارای انواع مختلفی می باشند از جمله آن ها می توان به شیشه های سکوریت شفاف، مات، رفلکس و مشجر اشاره کرد. این شیشه ها از آن جا که مقاومت بسیار بالایی دارند در برابر تغییرات آب و هوایی و شوک های حرارتی دچار شکستگی و ترک خوردن نمی شوند و به راحتی می توان آن ها را سال ها در معرض تابش نور خورشید و بارش برف و باران قرار داد، بدون اینکه هیچ گونه آسیبی ببیند. علاوه بر آن این شیشه های سکوریت در برابر ضربه نیز مقاوم هستند و اگر بشکنند به تکه هایی با لبه های صاف تبدیل می شوند و به عبارتی کاملا خرد شده و هیچ گونه آسیبی به استفاده کننده گان آن نمی رسانند. به دلیل تنوع رنگی بسیار بالایی که شیشه های سکوریت دارند از آن ها به عنوان شیشه های دکوراتیو استفاده می شود. با توجه با اینکه اتومبیل وسیله ای است که در معرض خطر تصادف قرار دارد برای ساخت شیشه های آن باید از شیشه های مقاومی استفاده کرد که آسیبی به انسان نرسانند. از این رو برای شیشه های بغل و عقب خودرو اکثرا از شیشه سکوریت استفاده می کنند تا با شکستن آن آسیب زیادی به سر نشینان خودرو نرسد.

 

شیشه سکوریت، کاربردهای آن در صنعت ساختمان سازی

 

مزیت استفاده از پارتیشن شیشه ای برای تقسیم بندی فضای اتاق کودکان           

امروزه اکثر کودکان از همان ابتدای کودکی دوست دارند برای بازی و انجام کارهای روزمره خود فضای مستقلی داشته باشند. اما با توجه به اینکه نمی توان برای هر کودک اتاق مستقلی را فراهم کرد بهترین راه برای اینکه بتوان این فضا را برای کودک به وجود آورد استفاده از پارتیشن شیشه ای برای جدا سازی اتاق است. در این صورت می توان یک اتاق را برای دو کودک به طور مستقل مورد استفاده  قرار داد. پارتیشن شیشه ای که برای اتاق کودک به کار می رود از شیشه بسیار مقاوم همچون سکوریت و یا لمینت و حتی شیشه های لاکوبل ساخته می شود که برای کودک آسیبی را به همراه نخواهد داشت. برای جذابیت این پارتیشن شیشه ای می توانید از شیشه های رنگی و یا شیشه های طرح دار و یا چاپی برای اتاق کودک استفاده کنید که علاوه بر روحیه بخشی به کودک شما با فضای اتاق نیز همخوانی داشته باشد. شیشه های چاپی به گونه ای هستند که می توانید هر گونه طرحی را که مورد نظر شماست سفارش داده تا روی آن برای شما طراحی کنند. کودک شما به راحتی می تواند روی شیشه پارتیشن، نقاشی کشیده و بعد آن را به سادگی پا ک کنید. از طرفی با استفاده از پارتیشن شیشه ای زمانیکه کودک شما در اتاق است می توانید فعالیت های او را زیر نظر داشته باشید و این خود یک مزیت پارتیشن های شیشه ای برای اتاق کودک محسوب می شود.

شیشه سکوریت، کاربردهای آن در صنعت ساختمان سازی

 

شیشه های لاکوبل و استفاده از آن در ساختمان های تجاری و منازل مسکونی

شیشه های لاکوبل شیشه های رنگی هستند که با رنگ بسیار مقاوم و باکیفیت رنگ آمیزی شده اند و ظاهر بسیار براقی دارند. امروزه به دلیل مقاومت و استحکام بالای شیشه های لاکوبل از این نوع شیشه ها در ساختمان های تجاری و مسکونی استفاده های بسیاری می شود. شاید دیده باشید که در برخی ساختمانها نمای آن ها با شیشه های رنگی تزیین شده است، این شیشه ها شیشه های لاکوبل هستند که در برابر نور خورشید مقاومت بسیار بالایی دارند. بنابراین می توان آن ها را در خارج از ساختمان نیز به کار برد. در بیشتر ساختمان های مدرن از شیشه لاکوبل به عنوان شیشه های کف، شیشه های تزیینی استخر، شیشه های بین کابینت در آشپز خانه و همچنین روی اپن استفاده می شود. به دلیل تنوع رنگی بالایی که این شیشه ها دارند می توان آنها را در مکان های مختلف با سایر وسایل به راحتی ست کرد. اکثرا شیشه لاکوبل از رنگ کردن شیشه لمینت و سکوریت به وجود می آید زیرا شیشه لمینت و سکوریت خود دارای مقاومت بسیار بالایی هستند. نحوه ساخت آن به این شکل است که ورقه شیشه ای را با اندازه دلخواه برش زده و سطح پشت آن را بعد اینکه از هر آلودگی پاک کردند به رنگ دلخواه در می آورند و سپس در کوره قرار داده تا رنگ حالت ثابت به خود بگیرد. تمیز کردن این نوع شیشه از آن جا که یک سطح صاف و بسیار صیقلی دارد خیلی راحت است و نیازی به شست و شوی زیاد ندارد.

 

شیشه سکوریت، کاربردهای آن در صنعت ساختمان سازی

 

کف پوش شیشه ای، جدید ترین نوع کف پوش ساختمان های اداری و مسکونی                                                                                        

امروزه در صنعت ساختمان سازی از شیشه در جاهای مختلف استفاده می شود. علاوه بر اینکه برای ساخت پنجره ها، پارتیشن های شیشه ای، شیشه بالکن و ... از شیشه استفاده می شود، جدیدترین نوع استفاده از آن در ساختمان کف پوش شیشه ای است. کف پوش شیشه ای نسبت به سایر کف پوش ها جذابیتی بسیار خاص به کف ساختمان می دهد. با توجه به شرایط مکانی که می خواهیم در آن از کف پوش شیشه ای استفاده کنیم می توان از کف پوش های شیشه ای شفاف و مات استفاده کرد که هر کدام کاربرد و زیبایی مخصوص به خود را برای پوشاندن کف دارند. کف پوش های شیشه ای دارای امنیت بسیار بالایی هستند زیرا در چارچوب های آلومینیومی ساخته شده و در ساخت آن ها از چندین لایه شیشه مقاوم استفاده می شود. به طوری که مقاومت آن ها را می توان همچون سرامیک و یا پارکت دانست. این کف پوش ها در قاب های از پیش تعیین شده قرار می گیرند و ساخت آن ها به سرعت انجام می شود از این رو نصب آن ها نیز زمان بسیار کمی را هدر می دهد و به راحتی و بدون هیچ گونه بهم ریختگی می توانید کف پوش خود را از نوع کف پوش شیشه ای بسازید. بر خلاف عقیده عده ای سطح این کف پوش های شیشه ای با توجه به اینکه صاف است اما با خیس شدن باعث لیز خوردن نمی شوند و اگر حتی این نگرانی را دارید می توانید از شیشه های طرح دار که طرح های روی آن با برجستگی زیبایی طراحی شده است استفاده کنید که دیگر هیچ  گونه لغزندگی برای آن ها وجود نخواهد داشت.

 

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده