اخاذی 25 میلیون تومانی مشاور اینستاگرامی-راهبرد معاصر

اخاذی 25 میلیون تومانی مشاور اینستاگرامی

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان از کشف یک فقره پرونده با موضوع تهدید و اخاذی اینترنتی 25 میلیون تومانی خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - 2021 March 06
کد خبر: ۷۹۷۷۹
اخاذی 25 میلیون تومانی مشاور اینستاگرامی
 
 
به گزارش گروه فضای مجازی «راهبرد معاصر»؛ سرگرد احسان بهمنی، رئیس پلیس فتا استان هرمزگان در تشریح این خبر اظهار داشت: یکی از شهروندان با مراجعه به پلیس فتا مدعی شد شخصی از طریق واتساپ وی را تهدید به انتشار عکس های خصوصی و اخاذی 25 میلیون تومانی کرده است، بر همین اساس مراتب برای پیگیری در دستور کار پلیس فتا استان قرار گرفت.
 
این مقام انتظامی بیان داشت: طی تحقیقات و بررسی های انجام شده مشخص شد شاکیه که متأهل است و به علت عدم وفاداری هممسرش و دوستی های مجازی او،از طریق اینستاگرام با خانمی به ظاهر تحصیلکرده در حوزه روانشناسی آشنا می شود و پس از مدتی چت و گفتگو پیرامون وضعیت زندگی خود،از طریق واتس آپ عکس های شخصی و فیلم های خصوصی خود را برای او ارسال می کند.
 
وی افزود: سرانجام شخص مذکور خود را پسر معرفی می کند و اقدام به تهدید شاکیه جهت فروش طلاهای خود و سپس واریز 25 میلیون تومان به شماره کارت بانکی وی برای عدم انتشار عکس ها و فیلم های خانم جوان می کند،شاکیه پس از واریز قسمتی از مبلغ خواسته شده ، متوجه اشتباه و سهل انگاری خود می شود بنابراین اقدام به ثبت شکواییه و همراه با پرینت اسکرین شات از چت های تهدید و اخاذی به پلیس فتا مراجعه می کند.
 
رئیس پلیس فتا استان هرمزگان گفت: پس از هماهنگی کارشناسان این پلیس با معاون دادستان دادسراي عمومي و انقلاب بندرعباس سرانجام با بررسی و پیجویی مالک حقیقی سیم کارت،دارنده کارت بانکی و همچنین ادمین اینستاگرام ، هویت و مکان متهم در یکی از استان های مرزی شناسایی شد.
 
 سرگرد احسان بهمنی بیان داشت: ضمن تعامل افسرپرونده با پلیس فتا استان مربوطه و صحبت با خانواده متهم،تعهدات لازم اخذ و پس از بازگشت مبالغ اخاذی شده،سرانجام شاکیه رضایت کتبی اش را اعلام کرد،لذا پرونده برای سیر مراحل قانونی و تصمیم گیری نهایی به دادسرا ارسال شد.
 
رئیس پلیس فتا استان هرمزگان گفت: متأسفانه در بسیاری از اینگونه پرونده ها، عدم پایبندی یکی از زوجین به اصول اخلاقی همسرداری،تنوع طلبی و سوءاستفاده از قابلیت های فضای مجازی،اعتمادهای بیجا و سهل انگاری در صیانت از اطلاعات خصوصی و محرمانه باعث بروز آسیب های مخرب اجتماعی می شود،همچنین کاهش اثرگذاری رهنمون های دینی و اخلاقی اساتید مذهبی یکی از موضوعات ریشه ای و قابل تحلیل است که باید به آن، جامع و عمیق پرداخته شود.
 
پلیس فتا
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار