شناسایی مخفیگاه مجرمان اینترنتی توسط پلیس‌فتا-راهبرد معاصر

شناسایی مخفیگاه مجرمان اینترنتی توسط پلیس‌فتا

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی از شناسایی ، دستگیری و انهدام باند کلاهبرداری پانزی با سرمایه گذاری در حوزه ارز رمزها خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۱ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - 2021 March 15
کد خبر: ۸۰۸۵۷
عاقبت کسب ثروت بادآورده با رمز ارز جعلی
 
 
به گزارش گروه فضای مجازی «راهبرد معاصر»؛ سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی در تشريح این خبر گفت: با توجه به ارجاع یک فقره دادخواست از سوی دادسرای رسیدگی به جرایم رایانه ای و ارائه آن توسط شاکی به پلیس فتا در حوزه ارز رمز، رسیدگی  به این موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا  قرار گرفت.
 
وی در ادامه بیان داشت: با توجه به اظهارات شاکی و همچنین رصد و پایش فضای سایبری توسط کارشناسان پلیس فتا، مشخص شد علاوه بر کلاهبرداری 100میلیون ریالی از قربانی این پرونده که بدنبال رویت آگهی در سایت دیوار و سرمایه گزاری در حوزه ارز رمز به وقوع پیوسته بود، موارد دیگری مانند تبلیغات کسب درآمد با ترید و سرمایه گذاری رمز ارز ها در سایت های واسطه گر اینترنتی نظیر دیوار با برندی "جعلی" و فاقد اعتبار، در جریان می باشد.
 
این مقام انتظامی ادامه داد: با تلاش های صورت گرفته، کارآگاهان سایبری پلیس فتا موفق به شناسایی مکان فیزیکی مخفیگاه مجرمان شدند که با هماهنگی قضایی نسبت به حکم ورود به مخفیگاه و جمع آوری ادله دیجیتالی اقدام کردند و در مجموع 8 تن از افرادی که دراین دفتر مشغول به کار بودند، دستگیر و به اداره پلیس فتا انتقال داده شدند.
 
رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی با بیان اینکه متهمین این پرونده را اغلب نوجوانان و جوانان تشکیل داده اند، گفت: با توجه به بررسی های صورت گرفته مشخص شد این مجرمان سایبری با سطح تحصیلات سیکل تا لیسانس، بدنبال رسیدن به آرزوهای خود کسب و پیشه شان را رها کرده و در مسیر پرزنت و پیدا کردن افراد دیگرسرمایه گذار این حوزه جهت ساخت زیرمجموعه ای به شکل پانزی بودند که در نهایت با توجه به نوع کلاهبرداری که در قالب هرمی بود ،پرونده جهت بررسی بیشتر به پلیس آگاهی ارجاع شد.
 
این مقام مسئول به کلیه کاربران توصیه کرد: با توجه به شیب تند وقوع پرونده های کلاهبرداری در حوزه ارز رمزها، اکیداً توصیه می شود قبل از ورود به هر حوزه ای بویژه ارز رمزها، با اصول و قوانین و همچنین مخاطرات آن آشنا شوند.
 
سرهنگ جهانشیری خاطر نشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir جهت دستیابی به آخرین اطلاعات و اخبار در اختیار شهروندان می باشد و کاربران می توانند نقطه نظرات خود به همراه هرگونه انتقاد و پیشنهادی را در بخش گزارشات مردمی منعکس نمایند.
 
فتا
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار