امداد رسانی به 312 هزار نفر توسط هلال احمر از ۲۵ اسفند-راهبرد معاصر
سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور خبر داد

امداد رسانی به 312 هزار نفر توسط هلال احمر از ۲۵ اسفند

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: از ابتدای ورود سامانه بارشی از 25 اسفند تا 20 فروردین توسط هلال‌احمر به 312 هزار نفر از هموطنان امدادرسانی شد و 113 هزار نفر نیز اسکان اضطراری شدند.
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۸ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - 2019 April 10
کد خبر: ۸۲۴۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ بهنام سعیدی در گفت وگویی،‌ اظهار داشت: به دستور وزیر کشور شب گذشته نمایندگان ویژه وزارت کشور راهی مناطق سیل‌زده شدند.

 

وی گفت: بر اساس این دستور دین‌پرست معاون وزیر کشور به لرستان، جمالی‌نژاد معاون عمرانی وزارت کشور به خوزستان اعزام شدند.

 

وی گفت: در راستای هماهنگی بیشتر و تسریع ارائه خدمات در حوزه‌های بحران و همین طور پاکسازی و امدادرسانی به هموطنان سیل‌زده این دستور از سوی وزیر کشور صادر شد.

 

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور افزود: از ابتدای ورود سامانه بارشی از 25 اسفند تا 20 فروردین توسط هلال‌احمر جمهوری اسلامی 312 هزار نفر از هموطنان امدادرسانی شدند و 113 هزار نفر نیز اسکان اضطراری شدند.

 

وی افزود: 3 هزار و 524 نفر تا کنون به نقاط امن انتقال یافتند و 4 هزار و 809 دستگاه خودرو نیز از برف رهاسازی شدند و 5 هزار مورد نیز تخلیه آب انجام شده است.

 

وی افزود: در حال حاضر 17 هزار نیروی عملیاتی در قالب 3900 تیم امدادی در حال عملیات هستند و در این مدت بیش از 647 هزار کیلوگرم اقلام غذایی و زیستی طی 664 ساعت پرواز توسط جمعیت هلال‌احمر انجام شده است.

 

سعیدی گفت: امدادرسانی در ایلام، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی‌، سمنان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، مازندران و لرستان همچنان ادامه دارد.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده