صدر اعظم آلمان روسیه را متهم به نقض پیمان موشکی کرد-راهبرد معاصر

صدر اعظم آلمان روسیه را متهم به نقض پیمان موشکی کرد

مرکل در سخنانی هماهنگ با رئیس‌جمهور آمریکا روسیه را متهم به نقض پیمان موشک‌های میان‌برد هسته‌ای کرده خواستار صحبت‌کردن درباره این مسئله شد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۷ - ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - 2018 November 21
کد خبر: ۸۵۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ به نقل از روزنامه "دی‌ولت" آلمان، "آنگلا مرکل"، صدراعظم آلمان در سخنانی بر اتهامات چندی پیش آمریکا علیه روسیه مبنی بر اینکه قرارداد موشک‌های میان‌برد هسته‌ای موسوم به "ای‌ان‌اف" را نقض کرده است تأکید کرد.

"دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا در ماه اکتبر روسیه را متهم به نقض پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد، و تهدید کرد که از این توافق خارج می‌شود.

پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد در زمان ریاست جمهوری رونالد ریگان با میخائیل گورباچف، رهبر اتحاد جماهیر شوروی سابق مذاکره شد. این پیمان در سال 1998 به‌تصویب مجلس سنای آمریکا رسید. هدف این پیمان ممانعت از تولید و نیز نابودی موشک‌های هسته‌ای کوتاه‌برد و میان‌برد و همچنین موشک‌های متعارف هر دو کشور بود.

مرکل امروز (سه‌شنبه) در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با "لارس لوکه راسموسن"، نخست وزیر دانمارک تأکید کرد: ما می‌دانیم که روسیه مدتهای طولانی است که به شرایط این قرارداد پایبند نیست. حالا باید در این باره صحبت شود که این اوضاع چگونه باید ادامه یابد، مسئله امنیت ما مطرح است.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده