علت ترکیدگی لوله گاز شیراز + جزئیات-راهبرد معاصر

علت ترکیدگی لوله گاز شیراز + جزئیات

ترکیدن لوله گاز در شیراز و در بلوار عدالت این شهر صدای مهیبی را در این شهر ایجاد کرد. اما علت این اتفاق چه بود؟
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۴ - ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 2021 May 07
کد خبر: ۸۶۹۵۳

به گزارش راهبرد معاصر حوالی ساعت یک دیشب ترکیدن لوله گاز در شیراز صدای بسیار بلندی را در این شهر ایجاد کرد و باعث وحشت مردم  در بلوار عدالت شیراز شد. بر اساس اطلاعیه روابط عمومی شرکت گاز استان شیراز برخورد بیل میکانیکی پیمانکار قطار شهری با شبکه گاز باعث آسیب به لوله و نشت گاز در محل شد و در ادامه صدای مهیبی را ایجاد کرد.

با این حال بلافاصله با حضور اکیپ‌های واکنش سریع اداره برق، گاز و آتش نشانی  مسائل ایمنی مورد نیاز در این منطقه فراهم شده و زمینه لازم نیز برای ایجاد شرایط ایمن در این حادثه فراهم شده است.

 

 

ترکیدن لوله گاز شیراز

شنیده شدن صدای مهیب در شیراز

 

رئیس آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: ترکیدگی لوله گاز در بلوار عدالت باعث ایجاد صدای بلندی شد.

محمدمهدی قانع در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: حادثه‌ای در بلوار عدالت جنوبی رخ داد و موجب شد یکی از خطوط انتقال گاز آسیب ببیند که حادثه کنترل شده و خطری برای ساکنین این بلوار به همراه نخواهد داشت.

 

وی افزود: در این حادثه به این علت که یکی از خطوط اصلی انتقال گاز دچار مشکل شده بود موجب شد تا در بلوار عدالت و خیابان‌های منتهی به این بلوار صدای بسیار زیادی شنیده شود.

 

وی ادامه داد: با حضور اکیپ‌های واکنش سریع اداره برق، گاز و آتش نشانی مسائل ایمنی مورد نیاز در این منطقه فراهم شده و زمینه لازم نیز برای ایجاد شرایط ایمن در این حادثه فراهم شده است.

 

صدای مهیب در شیراز

به گفته این مدیر شهری تمامی خطرات احتمالی در نظر گرفته شده و با تلاش نیروهای امدادی شرایط ایمنی به حالت قبل از حادثه برگشته است.

فرهاد بهمنی کشکولی در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: حین حفاری در میدان امام حسین(ع)  برخوردی با یکی از انشعابات گاز رخ داد که باعث نشست گاز شد.

 

وی با تاکید بر اینکه این برخورد با یکی از انشعابات گاز و نه با لوله اصلی بوده است، گفت: بلافاصله پس از آگاهی از این حادثه گروه  امداد وارد کار شد و عملیات ترمیم و تعمیر انجام و نشت گاز مهار شد.

 

معاون بهره برداری شرکت گاز فارس افزود: هیچگونه ای حادثه ای در اثر این جریان ایجاد نشد.

 

کشکولی اظهار داشت: قطعی گاز مشترکین طی این رخداد جزیی بود و به سرعت این مشکل رفع و گاز مشترکین وصل شد.

 

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شیراز گفت: ترکیدگی انشعاب اصلی لوله گاز در بلوار عدالت شهر شیراز انفجار مهیب را به همراه داشت.

ترکیدگی لوله گاز در شیراز

 

ترکیدگی لوله گاز در شهر شیراز خسارتی نداشت

 

به گزارش راستین آنلاین محمدهادی قانع مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شیراز گفت: صدای مهیب انفجار در بلوار عدالت جنوبی شهر شیراز، ناشی از ترکیدگی انشعاب اصلی لوله گاز بود که خوشبختانه با قطع سریع انشعابات هیچ گونه حادثه‌ای رخ نداد.

او همچنین با بیان اینکه این حادثه تلفاتی به همراه نداشته است، گفت: با حضور به موقع نمایندگان شرکت گاز و برق هیچ گونه خسارت جانی و مالی در پی وقوع این حادثه اتفاق نیفتاد و محیط کاملا ایمن است.

 

قهرمانی مدیر روابط عمومی شرکت گاز استان نیز گفت: بیل مکانیکی پیمانکار قطارشهری با شبکه گاز برخورد کرد و باعث آسیب به لوله و نشت گاز در محل شد که سریعا شیر‌های گاز مربوطه بسته، جریان گاز مهار و محوطه ایمن سازی شد.

 

او تصریح کرد: عملیات ترمیم و برقراری جریان گاز نیز در اسرع وقت آغاز خواهد شد.

 

 

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده