میزان حقوق حناچی و اعضای شورای شهر تهران-راهبرد معاصر

میزان حقوق حناچی و اعضای شورای شهر تهران

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران توضیحاتی درباره آخرین وضعیت کرونا در پایتخت و میزان فیش حقوقی مدیران شهری و اعضای شورای شهر ارائه داد.
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۲ - ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 2021 May 18
کد خبر: ۸۸۳۴۰

به گزارش راهبرد معاصر جولان کرونا در کشور ادامه دارد و همچنان ویروس منحوس کووید 19 در شهرهای مختلف همچون پایتخت یکه تازی می کند. هرچند برخی از مسوولان اعلام کرده اند که از پیک چهارم کرونا عبور کرده ایم ولی خطر انتقال و ابتلا به کرونا همچنان پا برجا است. طبق اعلام وزارت بهداشت، فقط از 27 تا 27  اردیبهشت ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی،۱۴ هزار و ۳۱۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۹۴ نفر از آنها بستری شدند همچنین مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۷۶۵ هزار و ۴۸۵ نفر رسید.

 

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۸۶ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۷۷ هزار و ۲۲۲ نفر رسید. خوشبختانه تا کنون دو میلیون ۲۴۲ هزار و ۲۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.پنج هزار و ۲۶۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

 

حدود یک سوم آمار مبتلایان و متوفیان کرونا در کشور مربوط به تهران است و با توجه به تعداد افراد ساکن در پایتخت و میزان ترددها از این استان به سایر شهرها توجه به پیشگیری از انتقال کرونا در پایتخت باید مضاعف باشد.

درباره موضوعات مختلف در شهر تهران از جمله وضعیت کرونا، واکسیناسیون، آمار فوتی‌های ناشی از ابتلا به ویروس کووید ـ 19، ضرب و شتم یک دستفروش در شهرری، فیش حقوقی مدیران در شهرداری و شورای شهر، تدوین سند سلامت در تهران و آخرین آمار فوتی‌های کرونا در شهرداری و مسأله واکسن‌خواری با ناهید خداکرمی رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران به بحث و گفت‌وگو نشستیم که جزئیات آن به شرح ذیل است.

 

گزیده ای از مصاحبه :

پیروز حناچی شهردار تهران اخیراً در نشست خبری اعلام کرد که انتشار فیش حقوقی مدیران به صلاح نیست میزان حقوق مدیران شهری میانگین چقدر است و چرا شورای شهر که شعار شفافیت دارد نسبت به این موضوع حساس نبوده است؟

در کشور ما متأسفانه یک پیچیدگی‌هایی در مورد شفافیت‌ها به ویژه در زمینه حقوق‌ها و درآمدها وجود دارد و در شهرداری آنطور که باید عمل نشده در بدنه شهرداری بسیاری نسبت به انتشار نام و میزان درآمدشان مقاومت می‌کنند و تمایلی برای انتشار فیش حقوقی‌شان ندارند. ما پیشنهاد می‌کنیم این موضوع از طریق مجلس به صورت قانون درآید تا شهرداری بتواند بهتر در این زمینه عمل کند و این اعتراض وجود نداشته  باشد که چرا نیروی بقیه سازمان‌ها فیش حقوقی‌شان را منتشر نمی‌کنند و نیروهای شهرداری ملزم به این کار شوند.

میزان حقوق نسبت به حجم کار مدیران شهری که شبانه‌روزی کار می‌کنند چندان زیاد نیست البته از میزان عددی آن اطلاع دقیقی ندارم و موافق هستم که همه چیز باید شفاف باشد در این زمینه پیروز حناچی شهردار تهران باید پاسخگو باشد.

 

شهردار بالاترین حقوق را دارد/ حناچی اگر شهردار نبود درآمد بیشتری داشت

حناچی شهردار پایتخت استاد‌تمام دانشگاه، معمار و سابقه بالای مدیریتی دارد و فردی محسوب می‌شود که طبیعتاً از نظر اشل حقوقی بالاترین میزان حقوق را در شهرداری دارد، از طرفی شهردار تهران هم ضریب حقوقی خاصی دارد ولی هر چه میزان حقوقش باشد بر مبنای موازین قانونی است و نه بیش از آن و یادآوری می کنم که فردی با شرایط حناچی اگر شهردار نبود درآمدی بسیار بیشتر از حقوق شهرداری داشت.

 

اعضای شورای شهر چقدر حقوق دریافت می‌کنند؟

من خیلی از جزئیات و مبلغ حقوق و دستمزد اعضای شورا اطلاعی ندارم ولی از ابتدای فعالیت در شورای پنجم و شروع کار 5 میلیون تومان حقوق می‌گرفتیم سال دوم دریافتی های اعضا حدود 6 میلیون تومان بود و گویا چون حقوق اعضای شورا ضریبی از حقوق شهردار است و آقای حناچی به دلیل استاد تمام بودن حقوق بالاتری نسبت به سایر شهرداران داشتند لذا حقوق اعضای شورا هم تغییر کرد و از سال 99 حقوق‌های اعضای شورای شهر حدود 2.5 برابر شد که البته همه تقریباً حقوق مساوی دارند و فرقی ندارد که فرد سابقه فعالیت در شورا داشته باشد یا عضو هیأت علمی باشد، البته برخی از اعضای شورا که کارمند شهرداری هستند، همان حقوق شهرداری را می‌گیرند./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده