هجوم مارها به شهر بعد از سیل اخیر همدان-راهبرد معاصر

هجوم مارها به شهر بعد از سیل اخیر همدان

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: بروز بارندگی های اخیر موجب خروج مارها از لانه هایشان شده است اما این وضعیت به هیچ وجه نگران کننده نیست.
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۶ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - 2019 April 17
کد خبر: ۸۸۷۷

به گزارش راهبرد معاصر ، مهدی صفی خانی روز چهارشنبه بیان کرد: مار حیوانی خونسرد است و با توجه به درجه حرارات هوا و تغییرات اقلیمی، شرایط زیستی را تنظیم می کند.

 

وی اضافه کرد: با توجه به احتمال بارندگی هوا و خروج مارها از لانه هایشان محیط زیست با صدور اطلاعیه ای در این باره هشدارهای لازم را داده بود.

 

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان اظهار داشت: بعد از بارندگی های شدید برخی حیوانات از جمله مار دچار استرس شده و از لانه خارج می شوند.

 

صفی خانی بیان کرد: اما این استرس کوتاه مدت بوده و حیوان بعد از احساس امنیت و تخلیه شدن آب موجود دوباره به لانه خود بازمی گردد.

 

وی افزود: شرایط اقلیمی همدان مستعد زیست گونه های مختلف مار است و در تمامی نقاط این استان این خزنده دیده می شود.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان ادامه داد: تاکنون گزارشی مبنی بر کشتار مارها توسط مردم ارائه نشده است اما مشاهدات گویای این است که برخی اقدام به کشتن تعدادی مار کردند.

 

صفی خانی اضافه کرد: بسیاری از شهروندان در صورت مواجهه با مار در نخستین واکنش اقدام به کشتن آن می کنند یا در بهترین حالت آن را گرفته و در داخل شیشه حاوی الکل قرار می دهند.

 

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان تاکید کرد: کشتار مارها دخالت در چرخه طبیعی محیط زیست است و این اقدام موجب افزایش دیگر آفات می شود.

 

وی اظهار داشت: پس از کشتار این گونه جانوری، مردم برای دفع آفات به سموم متوسل می شوند در حالی که استفاده از سموم موجب از بین رفتن دیگر گونه ها در طبیعت می شود.

 

، به دنبال بارش های شدید باران در هفته های اخیر، فیلم ها و عکس هایی مبنی بر مشاهده گله ای مارها در مناطق مختلف استان از جمله آبگیرها و سدها منتشر شده است.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده