انتشار دفترچه سوالات کنکور ارشد ۱۴۰۰-راهبرد معاصر

انتشار دفترچه سوالات کنکور ارشد ۱۴۰۰

دفترچه سوالات کنکور ارشد 1400 در سایت سازمان سنجش قرار گرفت.
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - 2021 July 31
کد خبر: ۹۷۱۹۳

به گزارش راهبرد معاصر، آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ در نوبت صبح روز‌های چهارشنبه ۶ مرداد ماه، پنجشنبه ۷ مرداد ماه و جمعه ۸ مرداد ماه سال ۱۴۰۰ در ۳۶۷ حوزه امتحانی اصلی و ۱۷۹ شهر سراسر کشور و رقابت ۶۳۴ هزار و ۵۴ داوطلب برگزار شد.

دفترچه سوالات آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ در لینک http://www.sanjesh.org قابل مشاهده است.

آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ در روز اول (چهارشنبه ۶ مرداد ماه) آزمون کارشناسی ارشد آزمون ۳۴ رشته شناور و با تعداد داوطلب ۷۲ هزار و ۳۰۶ داوطلب و در روز دوم (پنجشنبه ۷ مرداد ماه) آزمون ۳۴ رشته امتحانی با ۳۰۵ هزار و ۹۱۳ داوطلب و روز سوم (جمعه ۸ مرداد ماه) آزمون ۶۳ رشته امتحانی و با ۲۵۵ هزار و ۸۳۵ داوطلب برگزار شد.

بیشترین تعداد داوطلبان در گروه آموزشی علوم انسانی با ۴۰۸ هزار داوطلب است و پس از آن به ترتیب گروه‌های فنی مهندسی با ۱۲۵ هزار داوطلب، هنر با ۴۶ هزار داوطلب، علوم پایه با ۳۵ هزار داوطلب، کشاورزی ۱۴ هزار داوطلب و در نهایت دامپزشکی با ۲ هزار داوطلب قرار داشتند..

نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ به صورت کارنامه در دهه اول شهریور ماه از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می‌شود و پس از آن داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌توانند در همان زمان نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

فهرست معرفی شدگان چند برابر ظرفیت رشته‌های خاص برای آزمون‌های تشریحی و عملی دهه دوم شهریور اعلام می‌شود و آزمون‌های تشریحی در دهه اول مهرماه انجام می‌شود.

پیش بینی می‌شود نتایج نهایی در اواخر مهرماه و نهایتاً تا اوایل آبان ماه ۱۴۰۰ اعلام شود و ظرفیت پذیرش در دوره کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ حدود ۳۰۰ هزار نفر خواهد بود.
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار