به گزارش راهبرد معاصر شرایط فروش فوری فیدلیتی بهمن موتور اعلام شد. در این طرح قرار است فیدلیتی مدل 5 نفره در رنگ های سفید، مشکی، سربی، آبی اطلسی، قرمز روناسی و خاکستری کهکشانی با قیمت 735 میلیون تومان به متقاضیان عرضه شود. زمان اجرای این طرح ساعت 10 صبح یکشنبه 11 مهر 1400 خواهد بود. محدودیت های اعلام شده دارا بودن گواهینامه رانندگی و سن بالای 18 سال است. متقاضیان برای ثبت نام باید به سایت بهمن خودرو به نشانی bahman.iranecar.com مراجعه کنند. موعد تحویل یک ماهه خواهد بود.
ثبت نام فروش فوری فیدلیتی پرایم بهمن موتور به صورت اینترنتی و به تعداد محدود از ساعت 10 صبح تا ساعت 16 یکشنبه 11 مهر 1400 انجام می شود.
شرایط فروش خودرو فیدلیتی بهمن موتور با قیمت قطعی مهر ماه 1400 اعلام شد.شرکت بهمن موتور قیمت و شرایط فروش جدید فیدلیتی را برای مهر ماه سال جاری اعلام کرد.بر این اساس فروش فیدلیتی در روز یکشنبه یازدهم مهر ماه ساعت 10 صبح آغاز می شود و تا پایان تکمیل ظرفیت ادامه دارد. در این مرحله از فروش، فیدلیتی تنها به صورت 5 نفره عرضه می شود و قیمت آن از سوی بهمن موتور 735 میلیون تومان اعلام شده است. همچنین فروش به صورت نقدی، با قیمت قطعی و موعد تحویل یک ماهه انجام می شود.
ثبت نام صرفا به صورت اینترنتی و از طریق پرتال جامع ایرانی کار انجام خواهد شد. متقاضیان برای ثبت نام باید به سایت بهمن خودرو به نشانی bahman.iranecar.com یا https://iranecar.com/ مراجعه کنند.
قیمت فیدلیتی بهمن موتور در فروش فوری 735 میلیون تومان اعلام شده است. فروش به صورت نقدی، با قیمت قطعی و موعد تحویل یک ماهه انجام می شود. فیدلیتی در شش رنگ سفید، مشکی، خاکستری گرافیتی، آبی اطلسی، قرمز روناسی و خاکستری کهکشانی و همچنین رینگ های ۲۰ اینچی و در دو طرح متمایز و بر اساس سلیقه ی مشتریان محترم عرضه می شود.
نام | قیمت | رنگ |
فیدلیتی بهمن موتور | 735 میلیون تومان | سفید، مشکی، خاکستری گرافیتی، آبی اطلسی، قرمز روناسی و خاکستری کهکشانی |
موعد تحویل ثبت نام خودرو فیدلیتی ویژه مهر ماه 1400 یک ماهه است.
لازم به ذکر است بهمن موتور دو شرط دارا بودن گواهینامه و سن بالای 18 سال را به شرایط خرید عمومی خود افزوده است، متقاضیان محترم می توانند از طریق وبسایت (bahman.iranecar.com) نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
در این روش فروش صلح به غیر امکانپذیر نمی باشد.
با توجه به این که احتمال دارد برخی از کارت های بانکی دارای سقف پرداخت است لازم است تا پیش از اقدام به ثبت نام از افزایش سقف پرداخت کارت بانکی خود اطمینان پیدا کنید. واریز وجه خودرو در یک تراکنش امکانپذیر است.
در کنار قیمت رقابتی، پنج سال گارانتی یا 150 هزار کیلومتر، سطح امکانات بالا، تجهیزات به روز، تامین پشتیبانی و ارائه سرویس ادواری رایگان به مدت ۱ سال یا 20 هزار کیلومتر(هرکدام زودتر فرابرسد) برای این خودرو ارائه شده است.
فیدلیتی یک کراساوور نسبتاً بزرگ است. برای درک بهتر ابعادش باید بگوییم جثهای کوچکتر از توسان TL و بزرگتر از چری تیگو 7 دارد. شاید در بخش قوای فنی و تواناییهای حرکتی نکته هیجانانگیز خاصی در این محصول (بخصوص به نسبت قیمت) یافت نکنید اما به لطف پیشرانه توربو و گشتاور کافی و گیربکس 6 سرعته دو کلاچه به شما اطمینان میدهم که برای استفادههای معمول خانوادگی و سبقتگیریهای جادهای، با مشکل و کمبودی مواجه نخواهید شد.
البته با توجه به ساختار تک دیفرانسیل و ویژگیهای فنی و مشخصات پلتفرم و شاسی، کاملاً مشخص است که فیدلیتی برای آفرود ساخته نشده و همچون سایر کراساوورهای تک دیفرانسیل، صرفاً برای جذابیتهای ظاهری و جادار شدن اتاق و عبور راحتتر از دست اندازهای معمول، قد کشیده است.
به نظر میرسد طراحی کابین و بخصوص داشبورد فیدلیتی با الهام از محصولات آلمانی ترسیم شده است. خطوط ساده اما پخته و منطقی، پرهیز از حجمدهی اغراقآمیز و استفاده از نمایشگر تبلتی در قسمت بالای کنسول مرکزی، از جمله اِلمانهای شاخص ماشینهای آلمانی در سالهای اخیر بوده که در این کراساوور چینی نیز رعایت شدهاند. باید اعتراف کنیم که این الگوبرداری موفقیتآمیز از کار درآمده و داخل ماشین لذت بصری مطلوبی تجربه خواهید کرد.کیفیت قطعات هم در سطح قابل قبولی قرار دارد و میتوان گفت که به نسبت رقبا از نظر کیفی نقطه ضعف خاصی نخواهد داشت. تلفیق تمامی موارد فوق با آپشنهای پرشمار ماشین باعث شده که داخل اتاق فیدلیتی با فضایی مدرن و شیک روبرو باشیم. همچنین نسخه 7 نفره فیدلیتی هم قابل سفارش است که میتواند برای خودروهای خانوادههای پر جمعیت و سفرهای دسته جمعی بسیار کارآمد باشد.
چینیها معمولاً قطعات زیبایی برای محصولاتشان طراحی میکنند. اما در گذشته بدلیل بیتجربگی و برخی محدودیتهای اقتصادی قادر نبودند این اجزاء زیبا را به درستی و با تناسب کافی در کنار یکدیگر قرار دهند.
اما چری و زیرمجموعههایش چند سالی است که به این نقص پیبردهاند و حالا در محصولات جدیدشان دیگر خبری از رینگهای بسیار کوچک و نامتناسب و یا اغراقهای بیمورد و خطوط بیهدف یافت نمیشود. نمونهاش همین فیدلیتی مورد بحث؛ اگر نگاهی به بدنه این ماشین بیندازید متوجه میشوید که تقریباً تمامی خطوط با هدف مشخص ترسیم شدهاند و قطعات مختلف بدنه هم با یکدیگر از هماهنگی و هارمونی کافی برخوردارند.نکته دیگر اینکه طراحان فیدلتی موفق شدهاند با استفاده از رینگهای جذاب، جلو پنجره بزرگ، سپرهای اسپرت و خطوط پویا در قسمتهای مختلف، وقار و ابهت را با جاذبههای جوانپسندانه ترکیب نمایند و نتیجه این شده که ظاهر فیدلیتی برخلاف دیگنیتی "که بیشتر جوانان را هدف قرار داده" با تمامی سنین و سلایق هماهنگ است.
شاید تنها نکته منفی طراحی که همچنان در میان خودروسازان چینی شایع است، عدم دستیابی به اصالت در ظاهر باشد که البته طبق مشاهدات عینی، این مورد هم برای نسل امروزی به اندازه ما قدیمیها مهم به نظر نمیرسد!
زیر کاپوت فیدلتی گروه بهمن یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو به کد E4T15C با توانایی تولید حداکثر 155 اسب بخار قدرت و 230 نیوتنمتر گشتاور قرار گرفته و این نیروی تولیدی به کمک یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک دوکلاچه به چرخهای جلو منتقل میشود. البته در سال 2019 یک موتور قویتر 1.6 لیتری هم برای جتور X70 معرفی شده بود که انتظار میرفت گروه بهمن از آن نسخه برای نمونه عرضه شده در کشور استفاده کند اما با این حال موتور 1.5 لیتری انتخابی هم یک مزیت دارد و آن اینکه با پیشرانه مورد استفاده در چری آریزو و تیگو یکسان است. این نکته به معنی دسترسی راحتتر به قطعات یدکی و تعمیرکار ماهر "حتی خارج از نمایندگی بهمن" خواهد بود. نکته دوم اینکه این موتور تا حدودی امتحانش را در بازار داخل و با شرایط آب و هوایی و بنزینهای وطنی پس داده و عملکرد نسبتاً قابل قبولی از نظر دوام داشته است.
هرچند همچنان باید در نظر داشت که پیشرانههای توربو علیرغم تمامی برتریهایی که در بازدهی مناسب و مصرف سوخت پایین و گشتاور خطی ارائه میکنند، گزینههای پراستهلاکتر و حساستری نسبت به انواع مشابه تنفس طبعیی محسوب میشوند و نیاز به بنزین سوپر و دقت بالاتری در نگهداری دارند. همچنین جعبه دنده دوکلاچه فیدلیتی هم برای شهر کوهپایهای و پرترافیک همچون تهران میتواند مقدرای پر استهلاک باشد و بهتر است که در ترافیکهای طولانی در سربالاییها جعبه دنده در حالت دستی قرار گیرد.
فیدلیتی از لحاظ مصرف سوخت هم شرایط قابل قبولی دارد. البته مصرف سوخت 7.5 لیتر در صد کیلومتر در شرایط ترکیبی برای استانداردهای روز جهان عدد چندان شگفتانگیزی به حساب نمیآید اما در هر صورت به نسبت جثه و وزن نه چندان سبک ماشین، میتوان گفت که راضیکننده است.
از دیگر مشخصات فنی فیدلیتی میتوان به سیستم تعلیق مکفرسون جلو و چند اتصالی مستقل عقب اشاره نمود که نوید یک سواری قابل قبول را به ما میدهند.
خودروهای چینی همواره به ارائه آپشنهای بیشتر نسبت به رقبای هم قیمت معروف بودهاند و حالا که از محصولات کاملاً اقتصادی به تولید ماشینهای لوکس روی آوردهاند، لیست آپشنها تکمیلتر از همیشه پیش رویمان قرار گرفته است. ماشین فیدلیتی گروه بهمن نیز از نظر لیست امکانات یکی از کاملترین ماشینهای رده قیمتی خودش محسوب میشود و با ارائه انواع و اقسام گزینههای رفاهی و ایمنی برای راننده و سایر سرنشینان جای گله و شکایتی باقی نگذاشته است. در جدول زیر میتوانید لیست آپشن های این محصول را مشاهده نمایید.
در این رده قیمتی رقبای نزدیک به فیدلیتی کم نیستند. خودروهای تازه واردی مثل کی ام سی K7 و دیگر محصول جدید گروه بهمن بنام دیگنیتی پرایم در کنار کراساوورهای قدیمیتر نظیر چری تیگو 7 هم میتوانند کم و بیش به عنوان رقبای فیدلیتی مطرح باشند. جدای از این با توجه به قیمت نسبتاً گران این محصول، مشتریان ممکن است رقبای دست دوم کرهای و ژاپنی نظیر توسان و اسپورتیج با سیستم دو دیفرانسیل و بازار دست دوم بهتر را به خرید این محصول گمنام چینی ترجیح بدهند. بخصوص که تجربه تلخ چند سال اخیر در خصوص عرضه بسیار محدود برخی از ماشینهای جدید، مردم را تا حدودی نسبت به خرید گزینههایی تازه وارد بدبین کرده است. اما نباید فراموش کرد که گروه بهمن جزو برندهای خوشنام و معتبر کشورمان محسوب میشود و قراردادهای امیدوارکنندهای در خصوص داخلیسازی و مونتاژ بسیاری از قطعات (حتی پیشرانه) فیدلیتی مطرح شده است. ضمن اینکه در این روزها که هزینههای نگهداری خودرو سر به فلک میکشد، داشتن یک محصول صفر کیلومتر گارانتیدار علیرغم افت قیمت ابتدایی میتواند ریسک کمتری نسبت به گزینههای دست دوم "حتی از برندهای به مراتب معتبرتر" داشته باشد.
پیش فروش مرحله اول خودروی فیدلیتی انجام شد و حدود 1200 خودرو پیش فروش شدند. در این پیش فروش قیمت نسخه 7 نفره 670 میلیون تومان و قیمت نسخه 5 نفره 655 میلیون تومان بود که هر خریدار می توانست طرح رینگ خودرو را انتخاب کند. البته طولی نکشید که این خودرو با قیمت هایی نزدیک به 900 میلیون تومان در بازار آزاد آگهی شد که رقمی بسیار بالاتر از قیمت مصوب آن در زمان پیش فروش اولیه است.