تاخیر در آغاز فعالیت ادارات، دانشگاه‌ها و مدارس ۶ شهرستان خوزستان شناسایی باند ۵ نفره کلاهبردار در شبکه‌های اجتماعی افشاگری استاندار تهران درباره صدور پروانه‌های محرمانه در حریم پایتخت شرط جدید معافیت از سربازی اعلام شد ثبت نام آزمون دکتری سال ۱۴۰۵ تمدید شد+ جزئیات جزئیات آزمون انتخاب سردفتر ازدواج و طلاق سال ۱۴۰۴ قوه قضاییه: شایعات پیرامون برخی مدیران مرکز حفاظت و اطلاعات کذب است؛ بازداشت یا کشف فساد نداشته‌ایم دستگیری مرد آبادانی که فیلم کتک زدن پدرش در فضای مجازی وایرال شد+ عکس جزئیات معافیت سربازی در قانون جوانی جمعیت/ چه کسانی مشمول هستند؟ تأخیر در آغاز فعالیت ادارات، دانشگاه‌ها و مدارس خوزستان یکشنبه ۱۱ آبان پیش‌بینی ایلان ماسک از آینده گوشی‌های هوشمند داوطلبان آزمون استخدامی ایثارگران بخوانند / تمدید مهلت ثبت‌نام + جزئیات  ورود سامانه بارشی جدید به شمال کشور؛ هشدار سرمازدگی در ۱۳ استان آخرین وضعیت پرونده اعضای باند خرید و فروش کودکان در تهران ماجرای فروش سکه‌های تقلبی در شهرری بازداشت مأمور پلیس در ارتباط با تیراندازی مرگبار در هرمزگان / ماجرا چه بود؟

سقف دریافت خسارت در تصادفات رانندگی بدون کروکی چقدر است؟ + توضیحات پلیس

رانندگی در بستری از محیط‌های گوناگون انجام می‌شود و مولفه‌های زیادی در برخورد با راننده وجود دارد و راه باید خود معرف و بخشنده باشد و خود را به راننده معرفی کند.
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۱ - ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - 2021 October 13
کد خبر: ۱۰۵۳۸۱

به گزارش راهبرد معاصر، مسئول اداره تصادفات پلیس راهور ناجا اعلام کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با بیمه‌ها در تصادفات تا سقف هشت میلیون تومان نیاز به کروکی وجود ندارد و رانندگان بعد از تصادف می‌توانند برای دریافت خسارت به بیمه مراجعه کنند.

سرهنگ حسین الهی نژاد با تاکید بر اینکه افزایش سرعت ریسک تصادفات درون و برون شهری را بالا می‌برد گفت: ۳۴ درصد تصادفات در جاده‌ها رخ می‌دهد و ۷۰ درصد کشته‌ها در تصادفات جاده‌ای است.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۴۴ میلیون راننده در کشور داریم و براساس آمار در سال جاری در تصادفات درون شهری کاهش محسوسی وجود داشته است، ولی در تصادفات بیرون شهری با توجه به مدیریت تردد و بحث نیاز جامعه افزایش تصادفات را داشته‌ایم.

الهی نژاد در ادامه گفت: با توجه به آمار تصادفات در سال ۸۵ که به ازای یکصد هزار نفر جمعیت ۳۹ تا ۴۰ نفر کشته در روز داشته‌ایم امروز به دلیل ارتقاء فرهنگ جامعه این تعداد به ۱۸/۳ نفر کشته کاهش یافته است که این مهم بیانگر پیشرفت‌ها در حوزه راهسازی و فهیم‌تر شدن جامعه است.

مسئول اداره تصادفات پلیس راهور ناجا با بیان اینکه همیشه در تصادفات به عامل انسانی اشاره شده و کمتر به مقوله راه توجه شده است گفت: رانندگی در بستری از محیط‌های گوناگون انجام می‌شود و مولفه‌های زیادی در برخورد با راننده وجود دارد و راه باید خود معرف و بخشنده باشد و خود را به راننده معرفی کند.

وی خاطر نشان کرد: در بحث تصادفات جاده‌ای بیشترین علل تصادفات عدم توجه به جلو، عدم توجه به حق تقدم، انحراف به چپ و تخطی از سرعت مطمئنه است.

الهی نژاد در ادامه سخنانش در یک برنامه رادیویی با بیان اینکه سامانه نوین تردد شمار که در بسیاری از محور‌ها نصب شده است رفتار عادی رانندگان را نشان می‌دهد اظهار داشت: ۵۰ درصد تصادفات درون شهری به علت عدم رعایت حق تقدم در تقاطع‌ها رخ می‌دهد و عدم رعایت حق تقدم در تقاطع‌ها عامل ۲۰ درصد تلفات است.

مسئول اداره تصادفات پلیس راهور ناجا تصریح کرد: کنترل خودرو، هدایت خودرو و مسیر یابی از موارد بسیار مهم در رانندگی می‌باشد و بر اساس آمار، علاوه بر عدم رعایت حق تقدم، تغییر مسیر ناگهانی از دلایل مهم تصادفات در معابر درون شهری است.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم جلوگیری از ترافیک و تصادفات گفت: برابر آیین نامه راهور در تصادفات خسارتی که در آن فقط به وسایل نقلیه آسیب وارد شده است باید سریعا اقدام به بر هم زدن صحنه تصادف و بازکردن مسیر و هدایت خودرو‌ها به کنار خیابان شود چرا که در غیر اینصورت اعمال قانون و برخورد وجریمه رانندگان خاطی انجام می‌شود.

وی در خاتمه در مورد چرایی شماره گذاری پراید به عنوان حادثه ساز‌ترین خودرو کشور گفت: برابر با قوانین و مقررات تا زمانی که یک خودرو دو تاییده سازمان استاندارد و محیط زیست را اخذ می‌کند بنا بر قانون شماره گذاری می‌شود. در مورد خودرو پراید تصادفات ۱۰ سال اخیر بررسی شد و مکاتباتی با مسئولین انجام و در نهایت در سال گذشته خط تولید پراید برای همیشه متوقف شد و شماره گذاری آن دیگر انجام نمی‌شود./ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار