قیمت طلا، سکه و ارز امروز پنجشنبه ۱۱ بهمن‌ماه ۱۴۰۳ + جدول  قیمت طلا آبشده نقدی، امروز ۱۱ بهمن ۱۴۰۳ واکنش سازمان هواپیمایی کشوری به لغو پرواز تهران-پاریس: فرانسه دلیل روشنی اعلام نکرده است قیمت دلار مبادله‌ای امروز ۱۱ بهمن ۱۴۰۳ مه‌گرفتگی پرواز‌های فرودگاه مشهد را متوقف کرد شمارش معکوس برای ساماندهی کارکنان/ نیرو‌های شرکتی تا ۲ هفته دیگر صبر کنند توانیر: صنعت برق ۲۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی و ۱۸۵ هزار میلیارد تومان زیان انباشته دارد وکیل بابک زنجانی: کرسنت در تلاش است اموال موکلم در مالزی را ضبط کند متناسب سازی حقوق بازنشستگان فولاد واریز شد + اطلاعیه صندوق بازنشستگی نتیجه برندگان قرعه‌کشی ایران خودرو اعلام شد جزئیات کشف بزرگ‌ترین زمین‌خواری ایران به مساحت هزار هکتار عوارض سنگین وضع شده برای رانندگان ایرانی در ترکیه لغو شد مجمع تشخیص با پرداخت کامل متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان دولت موافقت کرد شرایط معافیت مالیاتی موسسات خیریه تغییر کرد + جزییات  افزایش تقاضا برای آپارتمان‌های زیر قیمت / آخرین وضعیت بازار مسکن

ابلاغ دستورالعمل درج قیمت بر روی کالاها

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از ابلاغ دستورالعمل درج قیمت تولید‌کننده بر روی کالاها در هفته جاری خبرداد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۳ - ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - 2021 October 27
کد خبر: ۱۰۷۰۹۷

به گزارش راهبرد معاصر، عباس تابش از ابلاغ دستورالعمل درج قیمت تولید‌کننده بر روی کالاها در هفته جاری خبر داد و گفت: یکی از چالش‌های اصلی در بازار، درج قیمت‌های غیرقانونی و غیرواقعی بر روی کالاها است.

رئیس سازمان حمایت تولید کنندگان و مصرف‌کنندگان افزود: با توجه به مطالبه عمومی و با هدف شفاف‌سازی قیمت‌ها، و بهره‌مندی قانونی و منطقی هر یک از عوامل زنجیره تولید، توزیع و عرضه از سودهای مصوب قانونی و اطلاع رسانی مستمر از قیمت انواع کالا و خدمات و همچنین کاهش بهای پرداختی توسط مصرف کنندگان لازم است با تغییر در شیوه درج قمیت کالا به عنوان الزام قانونی ، موجبات استیفای بیش از پیش حقوق مصرف‌کنندگان فراهم شود.

تابش بیان داشت: در شرایط فعلی بواسطه اینکه رقابت حداکثری بین واحدهای تولیدی برای بدست آوردن سهم بازار از طریق اختصاص حاشیه سود بیشتر برای شبکه توزیع وجود دارد و عملا قیمت کمتر مبنای رقابت نیست، میزان بهره مندی شبکه توزیع از حاشیه سود تخصیص یافته تعیین کننده فروش می باشد.

وی ضمن بیان اینکه نظام اطلاع رسانی قیمت باید به گونه ای تعریف شود که رقابت بین تولیدکنندگان و رقابت بین شبکه های مختلف توزیع را ایجاد کند اظهار داشت: این پروژه به دنبال ایجاد فضای رقابتی از طریق استفاده از ظرفیت های مصرف کنندگان برای خرید کالای با کیفیت و قیمت پایین تر تعریف شده است./تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
آخرین اخبار