ترور الکاظمی به نتایج انتخابات عراق مرتبط است؟-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

ترور الکاظمی به نتایج انتخابات عراق مرتبط است؟

به اعتقاد یکی از مسئولان جنبش صدر عراق ترور الکاظمی ربطی به نتایج انتخابات ندارد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - 2021 November 08
کد خبر: ۱۰۸۸۱۸

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از بغداد الیوم، «رعد حسین» یکی از مسئولان جنبش صدر عراق امروز (دوشنبه) از شخص ثالثی خبر داد که پشت حمله به اقامتگاه «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق قرار دارد و اعلام کرد این موضوع هیچ ارتباطی با نتایج انتخابات عراق ندارد.

رعد حسین در ادامه افزود: آنچه که برای الکاظمی اتفاق افتاد، یک بازی خطرناک است، زیرا او عالی‌ترین مقام دولت عراق است که هدف حمله قرار گرفته است. قطعا شخص ثالثی در این موضوع دخیل است تا بین طرف‌های معترض به نتایج انتخابات و دولت دشمنی به راه بیاندازد.

این مسئول جریان صدر در واکنش به جان باختن چندین تن از معترضان به نتایج انتخابات که از سوی نیرو‌های امنیتی مورد هدف قرار گرفته بودند گفت: این طبیعی است! زیرا آنان کسانی هستند که تظاهرات می‌کنند.

درپی اعلام نتایج انتخابات عراق گروهی از احزاب و مردم این نتایج را قبول نکرده و اعلام کردند آن را نخواهند پذیرفت بعد از این اعتراضات گروهی از حامیان احزاب معترض نیز به خیابان آمده و دست به تظاهرات زدند. جمعه گذشته حین برگزاری تظاهرات معترضانه نیرو‌های امنیتی دخالت کرده و چندین تن جان خود از دست دادند.

این در حالی است که شب گذشته مصطفی الکاظمی در واکنش به جان باختن شماری از معترضان گفت: ما دستور بازگشایی تحقیقات فوری در رخداد‌هایی که با معترضان در منطقه سبز در روز جمعه روی داد را دادیم و هر فرد تجاوزگری را به پشت میله‌های زندان کشانده و آن را تحویل عدالت می‌دهیم.

همچنین سحرگاه یکشنبه نیز منابع عراقی اعلام کردند اقامتگاه مصطفی الکاظمی هدف سه پهپاد قرار گرفته است، اما به شخص نخست‌وزیر هیچ آسیبی نرسیده است./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار