با حکم رییس جمهور، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان منصوب شد/ امین مقومی کیست؟ پیش بینی قیمت طلا و سکه دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۴ / بازار طلا عقب‌نشینی کرد؟ جزئیات ورود خودرو‌های مناطق آزاد به سرزمین اصلی و دریافت پلاک ملی اعلام شد وزیر کشاورزی: در تامین کالا‌های اساسی هیچ تنش و مشکلی وجود ندارد سد‌های کشور ۴۲ درصد آب دارند/ ارتفاع کل ریزش‌های جوی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه، ۴۰ درصد افت داشته حذف یارانه نقدی این سه دهک تا شهریور قطعی شد + جزئیات  سقف جدید بیمه‌نامه‌های بزرگ اعلام شد جزئیات قرعه‌کشی فروش خودرو‌های وارداتی/ ثبت درخواست ۹۵ هزار نفر برای ۱۰ هزار خودرو قیمت انواع برنج در میادین و بازار‌های میوه و تره بار اعلام شد پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۴ معتمدیان: تبعیض منطقه‌ای در قطعی برق وجود ندارد / افزایش ساعات قطعی برق خارج از برنامه به علت فشار به شبکه برق است ازسرگیری پرواز‌های منظم باکو–تهران از اول سپتامبر رئیس کمیسیون عمران مجلس: خط انتقال آب طالقان مهرماه به تهران و البرز می‌رسد پیش‌بینی قیمت طلا و سکه فردا پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۴ / بازار طلا همچنان تحت تاثیر دلار طرح جدید فروش اقساطی خودرو ریسپکت مرداد ۱۴۰۴ + شرایط فروش

چرا سازمان حمایت پاسخگوی گران فروشی خودروسازان نیست؟

با وجود پیگیری‌های مکرر در زمینه افزایش بی‌رویه قیمت‌ خودرو و گران‌فروشی برخی شرکت‌های خودرویی؛ سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در این زمینه پاسخگو نیست. این وضعیت تشدید گران‌فروشی خودروسازان را به دنبال داشته است.
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۹ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019 May 12
کد خبر: ۱۰۹۲۰

به گزارش راهبرد معاصر ،  در حدود یک سال گذشته بازار خودرو با التهابات شدیدی روبرو بوده و قیمت‌ها افزایش بیش از حدی داشته است.

 

به دنبال رشد شدید قیمت‌ها بود که زمستان سال گذشته وزارت صنعت، معدن و تجارت به موضوع ورود کرده و مصوب کرد خودروهایی که مشمول قیمت‌گذاری شورای رقابت نیستند، با نرخ پنج درصد زیر قیمت حاشیه بازار عرضه شوند. با این حال رصد بازار خودرو در چند ماهه گذشته نشان می‌دهد که این دستورالعمل از سوی برخی از شرکتهای خودرویی رعایت نمی‌شود.

 

در این رابطه در چند ماه اخیر چندین بار گزارش‌هایی از گران‌فروش برخی شرکت‌های خودروسازی منتشر شد. به طور مثال اعلام شد که شرکت مدیران‌خودرو تعدادی از محصولات خود را حتی تا ۳۰ میلیون گران‌تر از نرخ‌های بازار می‌فروشد.

 

مثلاً خودرویی همچون تیگو ۷، در شرایطی در بازار با قیمتی در حدود ۳۶۰ میلیون تومان مورد معامله قرار می‌گیرد که از سوی شرکت مدیران خودرو به قیمت ۳۹۳ میلیون تومان عرضه شده است.

 

این موضوع و برخی دیگر از موارد گران‌فروشی خودروسازان در روزهای متوالی از سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان پیگیری شد با این حال هیچ کدام از مسؤولان این سازمان پاسخگو نبودند.

شاید همین عدم پاسخگویی سازمان حمایت و در دسترس نبودن مدیران آن باعث شده فضا برای گران‌فروشی خودروسازان فراهم و گران‌فروشی این شرکت‌ها علی‌رغم اطلاع‌رسانی چندباره رسانه‌ها، تشدید و تکرار شود.

 

نکته جالب توجه در این رابطه آن است که دستورالعمل فروش خودرو به نرخ پنج درصد کمتر از قیمت‌های حاشیه بازار، از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت مصوب شده و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به عنوان بازوی اجرایی این وزارتخانه وظیفه نظارت بر حسن اجرای این دستورالعمل‌ها را بر عهده دارد؛ با این حال به نظر می‌رسد این بازو درست کار نمی‌کند!.

ایسنا

ارسال نظر
آخرین اخبار