تكليف سومين خارجى استقلال روشن شد-راهبرد معاصر

تكليف سومين خارجى استقلال روشن شد

به نظر می‌رسد پرونده جذب بازیکن سوم استقلال فعلا بسته شده و هیچ بازیکن خارجی آزاد برای پست پلی‌میکر یا هر پست دیگری فعلا مدنظر فرهاد مجیدی تا نیم‌فصل قرار ندارد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۷ - ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - 2021 November 18
کد خبر: ۱۱۰۲۱۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ تیم فوتبال استقلال از هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر جمعه در تهران در مصافی حساس با نساجی قائمشهر دیدار خواهد کرد، این دیدار از آن جهت برای آبی‌پوشان حساس است که نشان بدهند از همین ابتدای فصل از مدعیان واقعی قهرمانی هستند و باید نساجی را هم قربانی این خواسته کرده و خود را صدرنشین نگه دارند، این درحالی است که به جز پیکان ۱۰ امتیازی که فقط به‌خاطر حروف الفبا درحال حاضر و در پایان هفته چهارم پایین‌تر از استقلال قرار دارد سپاهان، گل‌گهر، آلومینیوم و پرسپولیس بیخ گوش شاگردان فرهاد مجیدی هستند و درصورتی که استقلال لحظه‌ای غافل بشود آنها می‌توانند نه‌تنها صدرنشینی بلکه در پایان هفته پنجم، آبی‌پوشان را حتی تا میانه‌های جدول پایین بکشند.


مصطفی آجرلو در پیش‌فصل گفته بود استقلال باید خود را تا هفته ششم لیگ برتر به‌عنوان یک مدعی قهرمانی مطرح کند که این موضوع در آن زمان تعابیر بسیاری داشت مبنی‌بر اینکه مدیر جدید نیامده برای سرمربی خط‌ونشان کشیده و به او اولتیماتوم داده است اما با همه این تفاسیر فعلا این امر محقق شده است، با این حال دیدار دوهفته آینده تیم فرهاد مجیدی برای او، تیمش و هواداران استقلال می‌تواند نشانه‌هایی از مرگ و زندگی را به همراه داشته باشد. طی روزهای گذشته که البته بیشتر اخبار حول‌وحوش تیم ملی فوتبال ایران و رقابت‌های این تیم در مقدماتی جام‌جهانی قرار داشت، برخی اخبار پیرامون باشگاه استقلال و به‌خصوص مهاجمان این تیم منتشر شده که زنگ خطر را به صدا درآورد.


شایعه شد با وجود گذشت 4 هفته از لیگ برتر، با توجه به اینکه کوین یامگا و رودی ژستد در هتل زندگی می‌کنند و منزلی برای اسکان ندارند، از این وضعیت راضی نیستند و خواستار تهیه منزل توسط باشگاه استقلال شده‌اند. این درحالی است که طبق شنیده‌های خبرنگار «فرهیختگان» هردو بازیکن فرانسوی استقلال که هم‌اکنون در هتل آزادی اسکان دارند خیلی توجهی به این موضوع نداشته و سعی می‌کنند تا فارغ از این موضوع امور خود را پیش برده و اتفاقا مشکلی هم با هتل‌نشینی ندارند.


البته نکته قابل‌توجه اینکه با توجه به مفاد قرارداد با ژستد، باشگاه استقلال طی چند روز اخیر اقدامات خود برای اجاره خانه‌ای که با شرایط این بازیکن مطابقت داشته باشد را آغاز کرده است. با این حال با توجه به این شرایط این کار کمی به درازا انجامیده اما به‌زودی قرار است مهاجم فرانسوی استقلال از هتل به منزل جدید خود نقل‌مکان کند. البته قرار است این بازیکن خانواده خود را به ایران بیاورد.


با این حال ذکر این نکته خالی از لطف نیست که بدانید یامگا مشکلی با هتل‌نشینی ندارد و اتفاقا در صحبت با مسئولان باشگاه استقلال اعلام کرده است تا زمانی که با این باشگاه قرارداد دارد زندگی در هتل را به زندگی شخصی در آپارتمان ترجیح داده و این موضوع خللی را در کار او و روند امورش ایجاد نخواهد کرد.


قاسمی‌نژاد حرفه‌ای‌ترین استقلالی

امین قاسمی‌نژاد مهاجم مطرح شمالی ایران که بعد از کلی سروصدا سرانجام ابتدای فصل امسال به استقلال پیوست در بازی اخیر این تیم مقابل فجرسپاسی از هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر همراه با دو مهاجم فرانسوی آبی‌پوشان، مثلث خط آتش استقلال را تشکیل داد و به‌عنوان بازیکن پشت مهاجم شاگردان فرهاد مجیدی را در این دیدار همراهی کرد.


قبل از آغاز رقابت‌های لیگ در گزارشی مشروح که درباره آخرین وضعیت بازیکنان استقلال در آستانه آغاز رقابت‌های لیگ منتشر کردیم به این موضوع اشاره شد که قاسمی‌نژاد به خاطر شرایط سنی علاقه دارد فقط در نوک خط حمله به‌عنوان یک تمام‌کننده به میدان برود و احساس می‌کند دیگر از سن‌وسال او گذشته است که بخواهد از میانه میدان توپ را برداشته و به طرف دروازه حرکت کرده و سپس کار را تمام کند. درواقع به اعتقاد این مهاجم توپ باید در باکس هجومی استقلال به وی رسیده و با ضربه نهایی کار را برای این تیم تمام کند نه اینکه بخواهد وظیفه توپ‌پخش‌کنی یا بازی‌سازی یا همان چیزی که به‌عنوان پلی‌میکر مطرح هست را اجرا کند، همین اختلافات هم در سه هفته ابتدایی باعث شد تا او به‌عنوان بازیکن ذخیره به میدان برود اما درنهایت قاسمی‌نژاد در دیدار هفته چهارم در پستی که کادرفنی مدنظر داشت و نه در پستی که خودش علاقه داشت به میدان رفت و تقریبا نمایش خوبی را هم ارائه کرد.


از اردوی استقلال خبر می‌رسد که قاسمی‌نژاد این روزها در اوج آمادگی به سر می‌برد و این‌طور شنیده می‌شود که خیلی با این موضوع که او را در کدام پست بازی بدهند مثل گذشته مشکلی نداشته و به‌نوعی او را در خط جلوی زمین استقلال هرجایی که بگذارند بازی خواهد کرد.


این درحالی است که چندی پیش از احتمال جدایی قاسمی‌نژاد در نیم‌فصل از استقلال خبر داده شد اما ظاهرا در آمادگی کامل بهترین تمرین خود را انجام می‌دهد، ضمن اینکه کادر فنی نیز رضایت خاصی را از شرایط این بازیکن دارد و حتی مجیدی در جلسات اخیر از قاسمی‌نژاد به‌عنوان یک بازیکن آماده و سرحال تعریف و اعلام کرده که قاسمی‌نژاد با وجود آنکه کم بازی کرده است اما جزء حرفه‌ای‌ترین بازیکنان استقلال به شمار می‌رود که فارغ از مسائل حاشیه‌ای فقط به کار خود و اینکه ماموریتش را به نحو احسن انجام دهد، فکر می‌کند.


پرونده خارجی سوم استقلال بسته شد

روز گذشته خبری مطرح شد مبنی بر اینکه استقلال با ژان کارلوس به توافق اولیه رسیده و حتی جالب اینکه در این خصوص فکت‌هایی را هم آوردند مبنی‌بر اینکه چون کارلوس پیج باشگاه را هم فالو کرده پس این بازیکن که در مسابقات سری B برزیل بازی می‌کند کارش با استقلال نهایی شده و دو هفته دیگه با اتمام رقابت‌های سری B برزیل راهی ایران خواهد شد اما طبق شنیده‌ها این خبر صحت نداشته و هیچ مذاکره‌ای با این بازیکن صورت نگرفته است. به نظر می‌رسد پرونده جذب بازیکن سوم استقلال فعلا بسته شده و هیچ بازیکن خارجی آزاد برای پست پلی‌میکر یا هر پست دیگری فعلا مدنظر فرهاد مجیدی تا نیم‌فصل قرار ندارد./ فرهیختگان

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده