وزارت نیرو استخدام می‌کند + جزییات افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند یارانه خود را جدا کنند ایران خودرو: تولید سورن پلاس به‌زودی متوقف می‌شود دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور: بخشی از سد‌های کشور در آستانه بحران قرار گرفته‌اند زمان واریز معوقات بازنشستگان / معوقات کدام بازنشستگان پرداخت می‌شود؟ قیمت جدید طلا و سکه ۱۱ خردادماه ۱۴۰۴ / کاهش قیمت سکه مبلغ جدید یارانه نقدی برای دهک‌های اول تا نهم اعلام شد / زمان واریز یارانه نقدی خرداد ۱۴۰۴ قیمت جدید دلار، یورو و سایر ارز‌ها امروز ۱۱ خرداد ۱۴۰۴ آخرین قیمت ارز‌ها در بازار تجاری / کاهش نرخ دلار مدیرعامل ایران خودرو: بدون افزایش قیمت، نمی‌توانیم خودرو بفروشیم قیمت دلار مبادله‌ای، امروز ۱۱ خرداد ۱۴۰۴ معامله ۵۹۰ کیلوگرم شمش طلا و نقره در بورس کالا قیمت جدید طلا و سکه ۱۰ خرداد ماه ۱۴۰۴ گمرک: تمامی ممنوعیت‌ها برای واردات تلفن همراه برداشته شد اطلاعیه بانک مرکزی درباره بانک آینده

اولتیماتوم وزرات اقتصاد به چند بانک‌

اولتیماتوم وزرات اقتصاد به چند بانک‌ رئیس مرکز بازرسی، مدیریت عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت اقتصاد در نامه ای به مدیران عامل ۱۲ بانک، نسبت به تعلل برخی بانک‌ها در اجرای بخشنامه تحویل قراردادهای تسهلات بانکی به مشتریان هشدار و به متخلفین اولتیماتوم داد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۶ - ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - 2021 November 18
کد خبر: ۱۱۰۲۷۲

به گزارش راهبرد معاصر؛  احسان خاندوزی وزیر اقتصاد ۲۰ روز پیش در نامه‌ای به رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرده بود، بانک‌ها حداکثر یک هفته پس از درخواست، مکلفند یک نسخه از قرارداد و اطلاعات کامل تسهیلات را به مشتریان تحویل دهند.

 

این درحالی است که با گذشت حدود سه هفته از ارسال این نامه، برخی بانک‌ها در اجرای این دستور تعلل می‌کنند.

 

در همین زمینه، علی نظامی رئیس مرکز بازرسی، مدیریت عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت اقتصاد در نامه‌ای به مدیران عامل ۱۲ بانک دولتی و شبه دولتی نوشت: علیرغم تاکیدات و بخشنامه‌های متعدد بانک مرکزی مبنی بر اینکه بانک‌ها و موسسات اعتباری مکلفند، با هدف آگاهی کامل مشتری، ضامن و وثیقه‌گذار از مفاد قراردادهای منعقده، تمهیدات لازم را اتخاذ و پس از انعقاد و امضای قرارداد، نسخه‌ای از آن را که دارای ارزش قانونی یکسان با سایر نسخ باشد، در اختیار اشخاص ذکر شده قرار دهند، بررسی‌ها حاکی از این است که در برخی از بانک‌ها کماکان این مهم مورد توجه قرار نگرفته و مفاد مصرح در بخشنامه‌های مورد اشاره رعابت نمی‌شود، لذا ضرورت دارد به قید فوریت ترتیبی اتخاذ گردد تا شعب آن بانک تهایتا یک هفته پس از درخواست مشتری یا سایر متعهدین ذیربط در شعبه یک سنخه قرارداد و اطلاعات کامل تسهیلات مزبور از جمله جدول اقساط را به آنها تحویل نمایند.


حسب تاکید مقام عالی وزارت لازم است واحدهای بازرسی بانک‌ها به این شکایات خارج از توبت رسیدگی و در صورت استنکاف شعب یا واحد ذیربط از انجام تکلیف مذکور، علاوه بر ارجاع پرونده متخلفین به مرجع صالح رسیدگی به تخلفات حسب مورد در شبکه بانکی، راسا نسبت به تحویل قرارداد به مشتریان اقدام نمایند.

 

همچنین بانک‌ها مکلف شدند ظرف یک ماه برنامه اجرایی خود را و گزارش از تحویل یک نسخه از قرارداد و مکانسیم رسیدگی به شکایات خارج از نوبت مشتریان را به وزارت اقتصاد اعلام کنند./تسنیم

ارسال نظر
آخرین اخبار