جزئیات قرعه‌کشی فروش خودرو‌های وارداتی/ ثبت درخواست ۹۵ هزار نفر برای ۱۰ هزار خودرو قیمت انواع برنج در میادین و بازار‌های میوه و تره بار اعلام شد پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۴ معتمدیان: تبعیض منطقه‌ای در قطعی برق وجود ندارد / افزایش ساعات قطعی برق خارج از برنامه به علت فشار به شبکه برق است ازسرگیری پرواز‌های منظم باکو–تهران از اول سپتامبر رئیس کمیسیون عمران مجلس: خط انتقال آب طالقان مهرماه به تهران و البرز می‌رسد پیش‌بینی قیمت طلا و سکه فردا پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۴ / بازار طلا همچنان تحت تاثیر دلار طرح جدید فروش اقساطی خودرو ریسپکت مرداد ۱۴۰۴ + شرایط فروش قرعه کشی ایران خودرو آغاز شد + آمار تالار شیشه‌ای قرمز شد/ یازدهمین افت پیاپی بازار سرمایه طلای بورسی از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد وزیر راه: کاهش تراز آب خزر معیشت ساحل‌نشینان و کشتیرانی را تهدید می‌کند مدیرکل صمت استان تهران: امسال سال سختی برای بخش صنعت است دستور بانک مرکزی برای فعالیت شبانه‌روزی ۴ بانک مجوز پرواز هواپیما‌های MD به نجف صادر شد

اولتیماتوم وزرات اقتصاد به چند بانک‌

اولتیماتوم وزرات اقتصاد به چند بانک‌ رئیس مرکز بازرسی، مدیریت عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت اقتصاد در نامه ای به مدیران عامل ۱۲ بانک، نسبت به تعلل برخی بانک‌ها در اجرای بخشنامه تحویل قراردادهای تسهلات بانکی به مشتریان هشدار و به متخلفین اولتیماتوم داد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۶ - ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - 2021 November 18
کد خبر: ۱۱۰۲۷۲

به گزارش راهبرد معاصر؛  احسان خاندوزی وزیر اقتصاد ۲۰ روز پیش در نامه‌ای به رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرده بود، بانک‌ها حداکثر یک هفته پس از درخواست، مکلفند یک نسخه از قرارداد و اطلاعات کامل تسهیلات را به مشتریان تحویل دهند.

 

این درحالی است که با گذشت حدود سه هفته از ارسال این نامه، برخی بانک‌ها در اجرای این دستور تعلل می‌کنند.

 

در همین زمینه، علی نظامی رئیس مرکز بازرسی، مدیریت عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت اقتصاد در نامه‌ای به مدیران عامل ۱۲ بانک دولتی و شبه دولتی نوشت: علیرغم تاکیدات و بخشنامه‌های متعدد بانک مرکزی مبنی بر اینکه بانک‌ها و موسسات اعتباری مکلفند، با هدف آگاهی کامل مشتری، ضامن و وثیقه‌گذار از مفاد قراردادهای منعقده، تمهیدات لازم را اتخاذ و پس از انعقاد و امضای قرارداد، نسخه‌ای از آن را که دارای ارزش قانونی یکسان با سایر نسخ باشد، در اختیار اشخاص ذکر شده قرار دهند، بررسی‌ها حاکی از این است که در برخی از بانک‌ها کماکان این مهم مورد توجه قرار نگرفته و مفاد مصرح در بخشنامه‌های مورد اشاره رعابت نمی‌شود، لذا ضرورت دارد به قید فوریت ترتیبی اتخاذ گردد تا شعب آن بانک تهایتا یک هفته پس از درخواست مشتری یا سایر متعهدین ذیربط در شعبه یک سنخه قرارداد و اطلاعات کامل تسهیلات مزبور از جمله جدول اقساط را به آنها تحویل نمایند.


حسب تاکید مقام عالی وزارت لازم است واحدهای بازرسی بانک‌ها به این شکایات خارج از توبت رسیدگی و در صورت استنکاف شعب یا واحد ذیربط از انجام تکلیف مذکور، علاوه بر ارجاع پرونده متخلفین به مرجع صالح رسیدگی به تخلفات حسب مورد در شبکه بانکی، راسا نسبت به تحویل قرارداد به مشتریان اقدام نمایند.

 

همچنین بانک‌ها مکلف شدند ظرف یک ماه برنامه اجرایی خود را و گزارش از تحویل یک نسخه از قرارداد و مکانسیم رسیدگی به شکایات خارج از نوبت مشتریان را به وزارت اقتصاد اعلام کنند./تسنیم

ارسال نظر