هوای تهران درگیر آلاینده‌ها/ سکون جو کیفیت هوا را کاهش می‌دهد هشدار هواشناسی درباره ورود موج پیاپی سامانه‌ها؛ آغاز بارش‌ها از ساعاتی دیگر اعزام گسترده نیرو‌های امدادی برای مهار آتش‌سوزی جنگل‌های دیزمار دستگیری یک پیمانکار شهرداری دورود به اتهام پرداخت رشوه ادعای دستکاری سامانه‌های بارشی علمی است؟ تهران شنبه و یکشنبه تعطیل می‌شود؟ مدارس و دانشگاه‌های هرمزگان تا ۹ آذر تعطیل شد محدودیت‌های ترافیکی از ۵ تا ۸ آذرماه اعلام شد تعطیلی پنجشنبه‌ها در این استان/ ادارات از آذرماه دورکار می‌شوند انتقال ۲۹۲ زندانی افغانستانی از ایران نحوه انصراف از صندوق ذخیره فرهنگیان برنامه زمانی کنکور فرهنگیان ۱۴۰۵ از ثبت‌نام تا اعلام نتایج‌نهایی آزادراه تهران–شمال قفل شد / جزئیات محدودیت‌های ترافیکی  هوای تهران ۳ درجه سرد می‌شود/ احتمال بارش باران در ارتفاعات مرگ حیوان غول‌پیکر باغ وحش «سن‌دیگو» در ۱۴۱ سالگی + عکس اعلام جرم دادستانی تهران علیه نماینده سابق مجلس به‌دلیل اظهارات کذب

برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش برای مدارس و معلمان

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، برنامه‌های خود را برای مدارس، معلمان اعلام و بر لزوم تحول بر فرایند جذب، آموزش و ارزیابی معلمان تأکید کرد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۲ - ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - 2021 November 20
کد خبر: ۱۱۰۴۴۹

به گزارش راهبرد معاصر، یوسف نوری وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش تحول در نظام تعلیم و تربیت را لازم و ضروری خواند و اظهار کرد: پیگیری و اجرای این تحول تکلیف و مسؤولیتی خطیر است.

وی تصریح کرد: اگر برای مؤلفه‌های تحول در آموزش و پرورش یک هرم فرض کنیم، قاعده این هرم را مدارس و معلمان شکل می‌دهند؛ به این معنا که مسائل معلمان به عنوان کارگزاران اصلی نظام تعلیم و تربیت و یا به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، افسران این جبهه، در اولویت نخست قرار می‌گیرد.

وی، اهم این مسائل را معیشت، انگیزه و ارتقای توانایی‌های حرفه‌ای ذکر کرد و گفت: با توجه به کمبود معلم در کشور، تحول در فرآیند جذب، آموزش و ارزیابی معلمان باید در دستور کار قرار گیرد.

نوری، مدرسه را به عنوان قرارگاه تحول در جامعه مورد توجه خاص دانست و تأکید کرد: حذف تمرکز زائد و دست و پاگیر از فرآیند تصمیم‌گیری ضروری است و باید مدارس کشور، کانون اتخاذ تصمیم برای هر گونه تحول و دگرگونی باشند.

وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش، افزود: استقلال مدرسه در راستای اجرای برنامه درسی و فعالیت‌های دانش‌آموزی اعم از منابع و فرآیند یادگیری و همچنین فوق برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی باید در اولویت اصلاح قرار گیرد./فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار