برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش برای مدارس و معلمان-راهبرد معاصر
راز خشک شدن ۷۰ درصدی دریای مدیترانه! انتقاد پلیس از خاموشی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی: قرار بود برق چراغ‌های ۳۰ تقاطع قطع نشود، اما خبری نشد وضعیت آب و هوا، امروز ۲ آذر ۱۴۰۳ / آغاز بارش‌ها از دوشنبه با ورود سامانه جدید تاریخ برگزاری کنکور مشخص شد: نوبت اول؛ ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت، نوبت دوم؛ ۵ و ۶ تیر وزیر علوم: در این چند سال اخیر، ۲۵ درصد از اساتید مهاجرت کرده‌اند؛ این عدد نگران کننده‌ای است کشف محموله‌های بزرگ موادمخدر صنعتی در مرز‌های ایران و افغانستان پرونده سهمیه‌های کنکور در مسیر اصلاح/ اختصاص سهمیه به مدارس دولتی و دهک‌های پایین پلیس راه: آزادراه تهران - شمال بازگشایی شد | جاده چالوس همچنان بسته است هواشناسی: وزش باد شدید، کیفیت هوای تهران را بهبود می‌بخشد متلاشی شدن باند ۶ نفره گروگان‌گیر / رهایی گروگان اتفاق هولناک در بیمارستان؛ به جای پای راست، پای چپ را قطع کردند سرپرست پلیس راه مازندران: مسدودیت کندوان تا روز شنبه ادامه دارد انجام ۱۵۰۰ عمل جراحی برای مجروحان حادثه انفجار پیجرهای لبنان در ایران صدور کیفرخواست برای مدیر عامل معدن زمستان یورت تداوم بارش در ارتفاعات کشور

برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش برای مدارس و معلمان

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، برنامه‌های خود را برای مدارس، معلمان اعلام و بر لزوم تحول بر فرایند جذب، آموزش و ارزیابی معلمان تأکید کرد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۲ - ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - 2021 November 20
کد خبر: ۱۱۰۴۴۹

به گزارش راهبرد معاصر، یوسف نوری وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش تحول در نظام تعلیم و تربیت را لازم و ضروری خواند و اظهار کرد: پیگیری و اجرای این تحول تکلیف و مسؤولیتی خطیر است.

وی تصریح کرد: اگر برای مؤلفه‌های تحول در آموزش و پرورش یک هرم فرض کنیم، قاعده این هرم را مدارس و معلمان شکل می‌دهند؛ به این معنا که مسائل معلمان به عنوان کارگزاران اصلی نظام تعلیم و تربیت و یا به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، افسران این جبهه، در اولویت نخست قرار می‌گیرد.

وی، اهم این مسائل را معیشت، انگیزه و ارتقای توانایی‌های حرفه‌ای ذکر کرد و گفت: با توجه به کمبود معلم در کشور، تحول در فرآیند جذب، آموزش و ارزیابی معلمان باید در دستور کار قرار گیرد.

نوری، مدرسه را به عنوان قرارگاه تحول در جامعه مورد توجه خاص دانست و تأکید کرد: حذف تمرکز زائد و دست و پاگیر از فرآیند تصمیم‌گیری ضروری است و باید مدارس کشور، کانون اتخاذ تصمیم برای هر گونه تحول و دگرگونی باشند.

وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش، افزود: استقلال مدرسه در راستای اجرای برنامه درسی و فعالیت‌های دانش‌آموزی اعم از منابع و فرآیند یادگیری و همچنین فوق برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی باید در اولویت اصلاح قرار گیرد./فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
آخرین اخبار