
به گزارش راهبرد معاصر اگر به معنای واقعی باور داشته باشیم که این قشر، تربیتکننده نسل فرداست حتی یک روز را هم برای اصلاح حقوق آنها نباید از دست داد.
مدتهای مدید است که صحبت از اصلاح علمی حقوق معلمان میشود، از اینرو یک میلیون معلم شاغل در کشور منتظرند تا ببینند آینده طرح رتبه بندی معلمان به کجا خواهد رسید؟
اینکه چرا تصویب لایحه رتبهبندی معلمان تا این اندازه درگیر مشمول زمان شده است، پرسش اصلی ما از سیدعلی یزدیخواه، نماینده تهران در مجلس یازدهم بود.
او در این رابطه گفت: آموزش و پرورش یک وزارتخانه بسیار بزرگ و پیچیده است که در آن مسئولیت و سمتهای مختلفی تعریف شده است. این وزارتخانه از خیلی از جهات شباهتهایی با وزارتخانههای علوم و بهداشت دارد و متاسفانه از نظر ساختار اداری، رتبهبندیها، مکانیزم حقوق و دستمزد دچار کاستیهای فراوان شده است که البته به امروز و دیروز هم برنمیگردد.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: ۴۰ درصد کارکنان دولت در وزارت آموزش و پرورش حضور دارند و هرگونه تغییر و تحولی در این تشکیلات، دولتها را با بار مالی روبرو کرده و میکند. پس همین یک دلیل کافیست تا بدانیم چرا لایحه رتبه بندی معلمان با کش و قوس مواجه شده است.
این نماینده تهران تصریح کرد: امیدوارم دفعه پیشرو که لایحه رتبه بندی معلمان به صحن مجلس میآید، آخرین باری باشد که راجع به آن صحبت میکنیم؛ یعنی تلاش شود تا این لایحه هرچه سریعتر در همین سال ۱۴۰۰، تصویب و به مرحله اجرا دربیاید.
وی در پاسخ به اینکه تصویب این لایحه چقدر میتواند باعث رضایت معلمان شود؟ گفت: مطمئناً رضایت تمام و کمال نخواهد بود. تلاش ما بر این است که رضایت نسبی ایجاد شود، زیرا باید شرایط اقتصادی کشور را لحاظ کرد و همه موضوعات را واقعبینانه دید./جامعه 24
تورا به خدا دیگه بس کنید ما معلم ها کشش این همه نامردی رو دیگه نداریم. والله به خدا به زور قرص های اعصاب خودمون رو کنترل می کنیم . اگر رتبه بندی درست نشه منتظر کار جدید قاچاق فروشیم.
بنام خداوند ستم دیده گان با سلام علت طولانی شدن داده بندی از ده سال تا یکسال در مجلس حقیر نشان دادن معلمان .بازی کردن بااحساسات آنها .عدم توجه وگوش داردن به خواسته های برحق آنها اهمیت ندادن به آموزش وفرهنگ جامعه. عدم توجه به وضعیت فلاکت بار ومنرلت بد اجتماعیی فرهنگیان .نبودن عزم واراده در مسولین برای حل مشکلات معلمان طی سالها متوالی بیصدا وتنها بودن فرهنگیان وعدم مسولین دلسوز در آموزش وپرورش