اعلام ساعت کاری جدید ادارات زمستان ۱۴۰۴ + جزئیات تصویب آیین‌نامه جبران قدرت خرید اقشار متوسط و کم‌درآمد جامعه تصویب سه آیین‌نامه مهم در دولت / از خدمات سلامت اتباع تا جبران خسارات حوادث طبیعی وزیر دفاع: آمریکا و ایران در تعارض ذاتی با یکدیگر قرار دارند / تنها کشوری که پاسخ دندان‌شکن به اسرائیل  داد، ایران بود سرلشکر موسوی: نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران هم‌اکنون در آمادگی کامل اطلاعاتی و عملیاتی قرار دارند مهاجرانی: امروز کشور نه از سیمکارت سفید بلکه از کاهش سرمایه اجتماعی ضربه می‌خورد ضربه کاری اطلاعات به ضدانقلاب/ ۳ عضو دیگر شبکه ضدامنیتی "شکار مزدور" بازداشت شدند شلیک همزمان موشک‌های بالستیک و کروز سپاه در رزمایش اقتدار سخنگوی دولت: تاریخ دقیق اجرای اصلاح قیمت بنزین نهایی نشده است خاتمی: ملت ایران ذلت‌پذیر نیست/ بسیج یک فرهنگ است حمایت دولت از راه‌آهن حومه‌ای تهران واکنش تهران به ادعاهای بی‌اساس درباره جزایر ایرانی پزشکیان: هیچ طرح آبی بدون نظر دانشگاه‌ها اجرا نمی‌شود / تصمیم عجولانه یعنی تخریب محیط‌زیست سرلشکر پاکپور: مادران و همسران شهدا الگویی ماندگار برای نسل‌های آینده هستند آغاز رزمایش نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش برنامه های خود برای اجرای رتبه بندی معلمان را اعلام کند

نماینده مردم کاشمر در مجلس گفت: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش باید در برنامه‌هایش تشریح می‌کرد چه رویکردی برای دانشگاه فرهنگیان و مقابله و حذف مافیای کنکور دارد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۵ - ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - 2021 November 28
کد خبر: ۱۱۱۳۸۶

به گزارش راهبرد معاصر، جواد نیک بین نماینده کاشمر در مجلس در جلسه علنی امروز (یکشنبه، 7 آذر) قوه مقننه و در مخالفت با برنامه های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش ضمن گرامیداشت هفته بسیج، گفت: این انقلاب باید بر اساس قواعد و قوانین عادی در طی 4 دهه گذشته سقوط می‌کرد؛ کودتاها، جنگ‌ها، ترورها، فتنه‌ها را پشت سر گذاشتیم و این بسیج بود که در این 4 دهه اجازه نداد انقلاب به مسیری که برخی از نفوذی‌ها در داخل و دشمنان در خارج می‌خواستند برود.

 

وی ادامه داد: آقای نوری در بدنه آموزش و پرورش رشد پیدا کرده و برنامه‌هایی برای این وزارتخانه ارائه کرده که جای سوالات جدی به جای گذاشته است ؛ به عنوان مثال باید مشخص شود برنامه وی برای حذف و مقابله با مافیای کنکور که سالانه چند برابر بودجه آموزش و پرورش پول می‌خورند، چیست. این غول و اژدهای چند سر موجب شده دانش‌آموزان سالانه هزینه‌های زیادی را انجام دهند.

نماینده مردم کاشمردر مجلس افزود: وزیر پیشنهادی باید بگوید برای چاپ کتب درسی و حذف مافیای کتب چه برنامه‌ای دارد، همچنین وی باید پاسخگو باشد برنامه‌اش برای تعارض منافع و مسئله پساشغلی چیست.

 

نیک بین ادامه داد: مسئله تعارض منافع در هر مجموعه‌ای متفاوت است، به عنوان مثال در مجموعه‌ای مثل وزارت بهداشت مسئول غذا و دارو نباید خودش داروخانه داشته باشد و نه عضو هیأت مدیره شرکتی باشد که متأسفانه این مسائل وجود دارد.

 

عضو کمیسیون فرهنگی تصریح کرد: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش باید بگوید برنامه‌اش برای تغییر ساختاریافته در این وزارتخانه چیست، امروزه معلمان خرید خدمت، غیرانتفاعی، نهضتی، قرآنی، روزمزد، ساعتی و حجمی در مدارس دربسته حمایتی وجود دارند که تبعیض ساختاریافته محسوب می‌شوند.

 

نیک بین عنوان کرد: کسری معلم را نمی‌توان با بازگشت به تدریس معلمان بازنشسته درست کرد؛ تبعیض ساختاریافته، داد معلمان را درآورده است، این داد از فقر نیست بلکه از تبعیض است. دو معلم در یک مدرسه فعالیت می‌کنند اما درآمدشان متفاوت است. معلمان غیرانتفاعی با ماهی 500 هزار تومان در تهران فعالیت می‌کنند و بیمه نیز نیستند؛ وزیر پیشنهادی چه برنامه‌ای برای مافیای مدارس غیرانتفاعی دارد.

 

وی اظهار داشت: همواره به مسئولان گفته‌ام اگر می‌خواهید وضعیت کشور درست شود از بودجه وزارتخانه‌ها 30 الی 50 درصد کاسته و به آموزش و پرورش اضافه کنید زیرا این مجموعه مهمترین وزارتخانه کشور است و آینده در دستان این وزارتخانه است.

 

نماینده کاشمر در مجلس ادامه داد: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش باید پاسخ دهد نظرش در مورد خصوصی‌سازی در آموزش و پرورش چیست؛ دوستان غربزده این کشور محتوای آموزشی را به سمتی بردند که واژه‌های ایثار و خودگذشتگی را حذف کنند از این رو وزیر پیشنهادی باید برنامه‌اش در این خصوص را ارائه دهد.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: لایحه رتبه‌بندی معلمان یکی از مهمترین مسائلی است که این روزها در مجلس شورای اسلامی مطرح است، آقای نوری باید پاسخ دهد چطور می‌خواهد اعتبار اجرای این لایحه را تأمین کند و برنامه‌اش برای تأمین اعتبارات این وزارتخانه چیست.

 

نیک بین تصریح کرد: در آموزش و پرورش پیشتر دنبال شایسته سالاری در آزمون‌ها بودند اما در این سال‌ها عموماً ملاک سنجش و رتبه‌بندی دانش‌آموزان را تست‌ها مشخص می‌کند نه استعدادها؛ در نطق‌های گذشته گفته‌ام آموزش و پرورش بی‌سوادپرور و استعدادکش است که بیانگر نکته مذکور ست؛ به عنوان مثال فرزند بنده نمره‌اش در درس ادبیات 20 است اما در دروس زبان انگلیسی و ریاضی نمرات 10 و 12 می‌گیرد. چرا سیستم آموزشی می‌خواهد ریاضی این فرد مثل ادبیاتش شود در حالی که وی استعداد ادبیات دارد و می‌تواند مولوی، حافظ و شهریار، پروین اعتصامی و فاضل نظری شود. وزیر پیشنهادی باید بگوید چه برنامه‌ای برای به فعلیت رساندن استعداد دانش آموزان و شایسته سالاری در این حوزه دارد.

 

وی بیان کرد: 12 سال فرزندانمان در نظام آموزشی درس می‌خوانند اما باید مشخص شود چه چیزی یاد می گیرند؛ اما زبان داخلی و خارجی فرا می‌گیرند کدام مهارت در سیستم آموزشی به آنها یاد داده می‌شود و اصلا کدام برنامه مهارتی در آموزش و پرورش وجود دارد؛ متأسفانه فرزندانمان بعد از 12 سال تحصیل موضوع یاد نمی‌گیرند مگر اینکه خودشان و خانواده‌هایشان اقدام کنند.

 

نماینده کاشمر گفت: 80 درصد قبولی کنکور مربوط به دانش‌آموزان غیرانتفاعی و 20 درصد مربوط به دانش‌آموزان مدارس دولتی است در حالی که 15 درصد جمعیت دانش‌آموزان در غیرانتفاعی تحصیل کرده و 75 درصد در مدارس دولتی که بیانگر نتیجه عکس در قبولی کنکور است؛ سیستم آموزشی استعدادها را می‌کشد و بی‌سواد می‌پروراند و در برگزاری کنکور اشتباه تعداد قبولی‌ها نیز متفاوت می‌شود.

 

نیک بین اضافه کرد: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش باید بگوید چه برنامه‌ای برای دانشگاه فرهنگیان دارد؛ این موضوع یکی از مولفه‌های مهم سند تحول بنیادین به عنوان اسناد بالادستی نظام است.

 

نماینده کاشمر در مجلس اظهار داشت: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش باید بگوید برنامه‌اش برای اعمال مدرک دوم و سوم فرهنگیان چیست؛ فرهنگیان درخواست دارند مدارک بالاتر از زمان استخدامشان اعمال شود./ تسنیم

 

ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار