ماجرای قطع بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی چه بود؟-راهبرد معاصر
رکورددارترین نام برای دختران ایرانی اعلام شد همسر مالک شرکت موبایل موسوی آمل بازداشت شد قاضی پرونده چای دبش: پاسخ بانک‌های شاکی به استعلام‌ها متناظر با سوالات دادگاه تنظیم نشده است بریز و بپاش میلیاردی متهمان پرونده رضا‌یت خودرو با پول مردم کلاس‌های جبرانی دانشگاه‌ها چگونه تشکیل خواهد شد؟ یازدهمین دادگاه چای دبش برگزار شد / تفهیم اتهام به یک متهم دیگر پرونده ساعت آغاز فعالیت مدارس چهارمحال و بختیاری اعلام شد مدارس ۱‌۱ شهرستان کرمانشاه فردا تعطیل شد کدام شغل‌ها در آینده با افزایش تقاضا روبه رو می‌شوند؟ فردا آخرین مهلت ثبت‌نام در نوبت اول کنکور ۱۴۰۴ / ثبت‌نام ۵۶۰ هزار نفر بلاتکلیفی ۱۶ میلیون دانش آموز برای روز شنبه یکم دی ماه ۱۴۰۳ توضیح دانشگاه علامه طباطبایی در خصوص حواشی برگزاری جشن یلدا  امکان تعطیلی کلاس درس بعد از امتحانات نوبت اول  هواشناسی ایران ۱۴۰۳/۹/۳۰؛ تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور ورود سامانه بارشی به کشور از امروز / یلدای برفی در استان‌های غربی

ماجرای قطع بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی چه بود؟

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران درباره ماجرای قطع بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی توضیحاتی ارائه کرد
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۳ - ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - 2021 December 01
کد خبر: ۱۱۱۹۰۹

به گزارش راهبرد معاصر، مهدی اسماعیل‌بیگی درباره تذکر روز گذشته عضو شورای شهر تهران در خصوص بیمه تکمیلی تاکسیران‌ها، اظهار کرد: طبق مصوبه شورای شهر، رانندگان تاکسی باید تحت پوشش پوشش بیمه تکمیلی باشند، اما قرار نبود به‌محض اخذ پروانه این کار انجام شود.

وی افزود: در گذشته تاکسیران‌های دارای پروانه، تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار می‌گرفتند، اما بعد از انجام بررسی‌ها مشخص شد برخی از آن‌ها به دلایلی از این بیمه استفاده نمی‌کنند بنابراین سازمان تاکسیرانی تصمیم گرفت فقط رانندگان متقاضی را بیمه کند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران تصریح کرد: این امر باعث شد افرادی که تمایل به استفاده از بیمه ندارند در لیست قرار نگیرند و بدین‌ترتیب در هزینه‌های بیت‌المال صرفه‌جویی شود، اما مشکل این‌جا بود که در سال گذشته اطلاع‌رسانی درستی در این زمینه صورت نگرفت و تعدادی از رانندگان از تغییر ایجاد شده مطلع نشدند.

وی با بیان اینکه امسال اطلاع‌رسانی خوبی در این زمینه خواهیم داشت، ادامه داد: بیمه تکمیلی برای تاکسیران‌ها رایگان و برای خانواده‌هایشان مشمول هزینه است.

وی درخصوص علت تأخیر در انجام بیمه تاکسیران‌ها، گفت: در تیرماه سال جاری مصوب شد سازمان تاکسیرانی برای ادامه بیمه رانندگان اقدام کند، اما هیچ اقدام درستی در این زمینه صورت نگرفت و اعتبار بیمه در شهریور ماه به اتمام رسید. با این حال از اواخر مهرماه پیگیری‌های لازم را انجام دادیم تا کار با سرعت پیش برود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران تصریح کرد: از آنجایی که هزینه بیمه بالا بود، منافع زیادی را عاید بعضی‌ها می‌کرد و دخالت‌هایی در این روند وجود داشت، اما این مشکلات برطرف شد؛ اکنون مناقصه بیمه درحال برگزاری است و امیدواریم تا دو هفته دیگر قرارداد آن منعقد شود.

اسماعیل‌بیگی ضمن عذرخواهی از تاکسیران‌ها به دلیل تاخیر ایجاد شده، گفت: رانندگان تاکسی می‌توانند از طریق باشگاه رفاه یا اپلیکیشن تاکسیرانی به‌صورت غیرحضوری و یا از طریق دفاتر خدمات تاکسیرانی برای ثبت‌نام اقدام کنند و از خدمات رایگان بیمه تکمیلی بهره‌مند شوند.

وی در پاسخ به این‌که پیش‌بینی می‌کنید چه تعداد راننده تاکسی برای ثبت‌نام اقدام کنند، اظهار کرد: اگر تبلیغات درستی در این زمینه صورت گیرد حدود ۳۰ هزار تاکسیران ثبت‌نام خواهند کرد.

اسماعیل‌بیگی درباره جریمه برخی از تاکسیران‌ها هنگام خروج از شهر نیز گفت: به طور کلی تاکسیران‌ها اجازه تردد بیرون شهر ندارند مگر برای کار‌های مشخص و با انجام هماهنگی با سازمان تاکسیرانی، اما تاکسی‌هایی که در فرودگاه امام فعالیت می‌کنند طبیعی است که برای جابجایی مسافران به سایر نقاط کشور هم عزیمت کنند.

وی ادامه داد: در ایام پیک کرونا برای خودرو‌هایی که به شهر‌های دارای وضعیت قرمز سفر می‌کردند، جریمه لحاظ می‌شد و این امر مشمول تاکسیران‌ها نیز شد. لیست این دسته از رانندگان در حال تهیه است تا با همکاری پلیس راهور جریمه آن‌ها بخشیده شود. در حال حاضر مسئله مربوط به جریمه مرتفع شده و در این زمینه مشکلی نداریم./تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر