به گزارش راهبرد معاصر بعد از اینکه به صورت رسمی قرارداد باشگاه پرسپولیس با شرکت ایده پویان ماژ امضا شد، این سوال مطرح شد که آیا همچنان بانک گردشگری به عنوان اسپانسر اصلی روی پیراهن به کارش ادامه میدهد یا خیر.
پیگیری های ما اما جزییات جالبی را از نوع همکاری پرسپولیس با بانک گردشگری روشن میکند.
کل قرارداد باشگاه پرسپولیس با بانک گردشگری سالانه حدود ۳۰ میلیارد تومان است که ۱۵ میلیارد آن برای تبلیغ روی پیراهن و ۱۵ میلیارد هم کارت هواداری است.
نکته جالب اینجاست که این قرارداد ابتدا در زمان محمدحسن انصاری فرد فقط به ارزش ۱۵ میلیارد بسته شد اما در دوارن مدیریت فعلی ۱۵ میلیارد دیگر به عنوان کارت هواداری به قرارداد اضافه شد.
از این مبلغ حدود ۱۰ میلیارد تومان همان ابتدای فصل توسط مدیران پرسپولیس گرفته و خرج شد و الان تا آخر فصل بانک گردشگری ۲۰ میلیارد تومان دیگر به پرسپولیس تعهد دارد.
حالا اما اگر کارگزار جدید بخواهد قرارداد بانک گردشگری و پرسپولیس را فسخ کند و اسپانسر خودش را بیاورد کار کمی سخت میشود.
قرارداد این بانک با پرسپولیس برای هر بازی ۵۰۰ میلیون تومان است اما وجود بندی در قرارداد وجود دارد که اعلام میکند به اضافه این مبلغ باید ضرر و زیان بانک گردشگری هم محاسبه شود که همین مسئله کار را برای فسخ سخت میکند.
به هر شکل کارگزار پرسپولیس فقط میتواند با مذاکره مراحل فسخ قرارداد با کمترین زیان را انجام بدهد./شهرآرا