به گزارش راهبرد معاصر ، ماجرای ورود پولهای نامشروع و ناپاک در شبکه نمایش خانگی شاید با سریال «شهرزاد» و سرمایه گذاران آن شکل گرفت. جایی که خبر پر زرق و برقترین سریال شبکه نمایش خانگی به یک باره نقل محافل خبری شد.
حضور بازیگران چهره در این سریال باعث شد تا هر روز ذوق و اشتیاق علاقهمندان برای انتشار قسمت اول آن از حد تصور بگذرد. «شهرزاد» به کارگردانی حسن فتحی و با بازی بازیگران پرآوازه هر هفته بر محبوبیتش افزوده میشد و مخاطبان را به دوشنبههای شهرزادی عادت داده بود. قصه این سریال در کنار هنرمندیهای نقش بسته در تار و پود این مجموعه، همزمان نقدهای مثبت از اهالی سینما را هم با خود همراه کرد و به یک مجموعه ویژه در حوزه سریال سازی تبدیل شد.
اما «شهرزاد» ماجرایی پیچیدهتر از یک سریال شبکه نمایش خانگی در پس پرده داشت و میشد از همان اول حدس و گمان برد که این مجموعه عظیم با چنین بازیگرانی چگونه و با کدام سرمایه دور هم جمع شده است. منابع مالی برای سریالها و فیلمهای الف ویژه که هزینههای هنگفتی برای تولید نیاز دارند، یا معمولاً از طریق صدا وسیما و یا توسط نهادهای رسمی مانند مجلس و دولت تامین میشوند. دلیل این موضوع هم بسیار ساده است، زیرا ریسک بازگشت سرمایه در حوزه هنر و فرهنگ بسیار بالاتر از بخشهای دیگر است و کمتر سرمایه گذاری قانع میشود تا این خطر را بپذیرد.
تیتراژ سریال «شهرزاد» هادی رضوی و محمد امامی را به عنوان سرمایه گذاران اصلی این پروژه معرفی میکرد؛ اسمهایی کمتر شنیده شده در سینما و تلویزیون که عملاً سابقه حرفهای را پشت سر خود به عنوان رزومه نداشتند. امامی در سال ۹۲ به عنوان تهیه کننده سریال «شاهگوش» برای اولین بار اسمش در کنار تهیه کننده دیگر این مجموعه محمد برومند بر سر زبانها افتاد و توانست دریچه ورود را به این حوزه پایه گذاری کند. هادی رضوی، اما برای اولین بار اسمش در سریال «شهرزاد» مطرح شد کما اینکه پیش از این هم با نام موسسه خود در چند پروژه ورود کرده بود.
پس از پایان فصل اول این سریال زمزمههای ساخت فصلهای بعدی آن شروع به چرخیدن در فضای رسانهای کرد و محمد امامی سرمایه گذاری و ساخت فصل دوم «شهرزاد» را با حسن فتحی کلید زد. از میانه این راه، اما دو دوست و شریک قدیمی یعنی امامی و رضوی (آنچه از ظواهر امر پیداست) به اختلاف میخورند و رضوی از این پروژه بیرون میرود. فارغ از اینکه نغمه ثمینی نویسنده سریال و حسن فتحی اصلاً سناریویی را برای ادامه دار شدن «شهرزاد» از همان ابتدا طرح نکرده بودند، اما شیرینی استقبال مخاطبان، محبوبیت عوامل و بازیگران آن و همچنین گردش مالی این مجموعه در کام سازندگان خوش نشسته بود.
کار تا جایی پیش رفت که از میانه فصل دوم خبر ساخت فصل سوم هم به بیرون درز کرد و همه مخاطبان این سریال متوجه شدند که این پایان کار نیست. در همان روزها، اما پروندهای در بانک سرمایه به جریان افتاد که اختلاس چند هزار میلیاردی آن، مدیران این بانک را پای میز محاکمه آورد. کم کم نامهای مختلف و بدهکاران کلان بانکی نامشان به اختصار در رسانهها درج میشد. برخی منابع رسانهای که موج اول خبر بودند بخشهایی از پشت پرده این بانک و ارتباطش با سرمایه گذاران «شهرزاد» را افشا کردند. ناگهان در روزهای خوش «شهرزاد»، کار به اندازهای گِره خورد که خبر توقف تصویربرداری این مجموعه هم به فاصلهای اندک از افشای فسادهای مالی سرمایه گذار آن منتشر شد. محمد امامی یکی از متهمان ردیف اول اختلاسهای بانک سرمایه که پرونده آن در مراحل پایانی رسیدگی قرار دارد، به جرم اخلال در نظام اقتصادی در حال محاکمه است و دادگاه از همکاران او خواسته پولهای دریافتی از این فرد را به بیت المال بازگردانند.
اما تازهترین خبرها از این سریال سنجاق شده به تاریخ، حوالی هادی رضوی دیگر سرمایه گذار «شهرزاد» به جریان افتاده است. رضوی که خود را مبرا از اتهام میدانست و در صفحات شخصی خود از اشتیاق فرا رسیدن روز محاکمه میگفت، روز گذشته در شعبه سوم دادگاه جرائم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی مقام تفهیم اتهام شد. جا زدن ملکهای بیش از مبلغ واقعی به بانک در عوض تسهیلات گرفته شده از جمله اتهاماتی است که رضوی باید پاسخگوی آنها باشد. پس از کامل شدن رسیدگی به پرونده این دو متهم بانکی شاید زوایای پنهان بیشتری را بتوان یافت که پولهای سریال «شهرزاد» از کجا و از جیب چه کسانی آمده است.
منبع:باشگاه