تهران چهارشنبه ۲۲ مرداد تعطیل است؟ دختر شهید سرلشکر باقری: شدت انفجار در حادثه اخیر به حدی بود که گاو صندوق منزل به حیاط همسایه پرتاب شد/ هیچ چیزی از خانه باقی نماند استاندار ایلام: تردد از مرز مهران به ۲ میلیون نفر رسید وزیر کشور: دولت مصمم است اختیارات لازم را به استانداران تفویض کند پزشکیان: کریدور زنگزور آن چیزی نیست که در خبر‌ها بزرگنمایی شده؛ خواسته‌های ایران رعایت شده است مهاجرانی: حذف ۴ صفر از پول ملی به تصویب دولت رسید/پول اصلی، واحد بزرگتر «تومان» و واحد خُردتر «ِقران» خواهد بود تمدید حکم «علی احمدی» توسط دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام باقری کنی: ایران در جنگ ۱۲ روزه به بازدارندگی فعال دست یافت/ جمهوری اسلامی براحتی از موضوع زنگه‌زور نمی‌گذرد پیام امیر سرلشکر حاتمی به علی لاریجانی ابلاغ آخرین تقسیمات کشوری به استانداران جلسه سران قوا برگزار شد ولایتی: ایران مانع ایجاد کریدور آمریکایی در قفقاز می‌شود/خلع‌سلاح حزب‌الله؛ خوابی است که تعبیر نخواهد شد پزشکیان: بودجه طوری تدوین شود که محرومین بیشتر در توجه باشند انتقاد پزشکیان از پرداخت بی‌ضابطه ردیف‌های دستمزدی به مدیران ناکارآمد

واکنش مجلس به افزایش قیمت خودرو+ جزئیات

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت که مجلس در این شرایط با هرگونه افزایش قیمت خودرو مخالف است.
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۹ - ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - 2021 December 13
کد خبر: ۱۱۳۳۸۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی  با اشاره به دریافت مجوز افزایش قیمت از سوی خودروسازی‌ها گفت: ما به عنوان مجلس قانع نشدیم که بر چه اساسی مجوز افزایش قیمت داده شده است.

با برخی از نمایندگان عضو کمیسیون صنایع نیز در همین رابطه نشستی داشتیم. این مبنا برای ما روشن نیست. به نظر می‌رسد خودروساز‌ها باید هزینه هایشان را کاهش دهند و این هزینه‌ها از جیب مردم برداشته نشود.

 

وی افزود: در هر حال مجلس با هرگونه افزایش قیمت در این شرایط مخالف است. بین قیمت خودروسازان و بازار تفاوت معناداری وجود دارد. آیا با این تصمیم این دره عمیق قیمت کارخانه و بازار پر شد؟ آیا جیب دلال‌ها کمتر پر می‌شود؟

 

زمانی گفته می‌شود ما می‌خواهیم بازار به آرامش برسد و باید تولید را افزایش دهیم. ما هم قبول داریم که به هر حال قیمت مواد اولیه افزایش داشته و این تاثیر خود را بر قیمت تمام شده خودرو می‌گذارد، ولی واقعیت این است که یکسری هزینه‌ها است که خودروسازان می‌توانند آن را مدیریت کنند مثل نیروی مازاد.

 

نماینده مردم محلات در مجلس ادامه داد: باید همه چیز در خودروسازی‌ها شفاف شود. کلیه حلقه‌های خرید قطعات و مواد اولیه و فولاد باید شفاف شود و در سامانه ثبت شود.

 

امروز وقتی صحبت از شفافیت می‌شود، آنچه مجلس می‌خواهد همین است که مردم آسیب نبینند. اگر هزینه‌های مازاد صورت می‌گیرد باید مشخص شود که دلیلش چیست.

 

همچنین دریافتی کلیه مدیران باید روی این سامانه روشن باشد و مشخص باشد حلقه‌ها و رابط‌ها چه کسانی هستند؟ آیا مناقصات برگزار می‌شود؟ چرا عده‌ای خاص، خودشان یا شرکتشان یا شرکایشان همیشه در این زنجیره حضور فعال دارند؟ این مباحث باید شفاف شود.

 

سلیمی اضافه کرد: من اعتقاد دارم تنها راه شفافیت است. برای اینکه مردم هم بدانند چه اتفاقی افتاده نیازمند نظارت عمومی هستیم. اگر جایی هزینه مازاد تحمیل می‌شود باید بدانیم اگر این هزینه مازاد کم شود قیمت تمام شده نیز کاهش می‌یابد.

 

این سوال امروز به عنوان یک سوال در ذهن مردم و خود ما وجود دارد که مبنای این تصمیم چه بوده و آیا راه دیگری برای جبران بدهی، خسارت و ضرر‌ها وجود نداشت./ ایسنا

ارسال نظر
آخرین اخبار