تعطیلی پنجشنبه‌ها و کاهش ساعات کاری ادارات/ سازمان اداری و استخدامی کشور مسئول اجرای ساعات کاری ادارات جدید شد مدارس این شهر‌ها فردا چهارشنبه ۷ آبان تعطیل شد/ تاخیر در فعالیت ادارات خوزستان + جزئیات  وکیل مدافع پژمان جمشیدی: موکلم ممنوع الخروج نبوده است  خروج سهامدار اصلی بانک آینده از کشور صحت دارد؟ قاتل داروساز بازنشسته پای میز محاکمه؛ انگیزه جنایت خونین چه بود؟ قاتل امیر محمد خالقی بخشیده شد/ پزشکیان پیام داد هر دو مسیر تونل توحید امشب مسدود است تنبیه بدنی دانش آموز بوکانی؛ معاون مدرسه برکنار شد هشدار هواشناسی درباره باران، صاعقه و کاهش دما در ۱۲ استان کشور هواشناسی: تهران آخر هفته چهار درجه سرد می‌شود اعلام زمان برگزاری آزمون جذب عمومی تصدی منصب قضا سال ۱۴۰۴ ایتا از دسترس خارج شد انحلال شورای شهر کرمانشاه رسماً ابلاغ شد جزئیات بازداشت ۱۳ نفر در شهرداری و شورای شهر کرمانشاه اعلام نتایج نهایی پذیرش دانشجو–معلم ۱۴۰۴ / جزئیات ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان + لینک جزئیات وام قرض‌الحسنه ۲۰۰ میلیونی برای هنرمندان معلول

توضیحات نماینده مجلس درباره اجرای قانون رتبه‌بندی ‌معلمان و ترمیم حقوق معلمان

نماینده مردم بجنورد و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: علاقه مجلس این بود که در وضعیت دریافتی معلمان تغییرات محسوسی ایجاد شود که البته با قانون فعلی٬ حقوق معلمان تا حدی ترمیم خواهد شد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۶ - ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - 2021 December 16
کد خبر: ۱۱۳۸۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

به گزاش راهبرد معاصر؛ محمد وحیدی با اشاره به تصویب قانون رتبه‌بندی معلمان در مجلس شورای اسلامی٬ اظهار داشت: در مجلس تلاش شد تا به این درک برسیم که وقتی می خواهیم نظام شایستگی را در سازمان مهم تعلیم و تربیت ایجاد کنیم 50 سال آینده را باید ببینیم.

 

وی با اشاره به اینکه مجلس تلاش کرد تا مشکلات شکلی این قانون از قبلی اصل رتبه‌بندی‌ها تا حد زیادی رفع شود٬ افزود: تلاش ما تصویب کامل این قانون بعد از 10 سال بود که البته با توجه به مقدورات دولت و مشکلات بودجه کشور٬ لایحه فعلی به تصویب رسید. نباید براساس یک پیش‌بینی غلط بین رتبه‌ها عددگذاری کنیم.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید هدف نهایی این قانون٬ ارتقای سطح آموزش کشور باشد٬ گفت: گذاشتن درصد بین رتبه‌های کسب شده حذف انگیزش و بی‌عدالتی آموزشی است که با روح قانون رتبه‌بندی مغایر است و تلاش شد تا این بند حذف شود که با همت نمایندگان این تبصره حذف شد. در سند تحول بنیادین انگیزش رقابتی بین معلمان آمده است.

 

وحیدی ادامه داد: در مجلس تصویب شد که ممیزها در استان‌ها که معتمدین نمایندگان هستند برای رتبه بندی تعیین تکلیف کنند و اگر قرار هست 10 سال آینده عده‌ای بخواهند استادیار و دانشیار معلم بشوند حذفشان نکنیم و هم‌اکنون فرصت را از دست ندهیم که بعد پشیمانی به بار بیاورد. بعد از 10 سال نظام رتبه بندی معلمان باید براساس یک نظام‌ شایستگی اتفاق بیفتد.

 

وی تصریح کرد: امیدواریم بعد از 10 سال نظام رتبه‌بندی معلمان براساس یک نظام‌ شایستگی اتفاق بیفتد. علاقه مجلس این بود که در وضعیت دریافتی معلمان تغییرات محسوسی ایجاد شود که البته با قانون فعلی٬ حقوق معلمان تا حدی ترمیم خواهد شد./ تسنیم

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
عبدالله
United States of America
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
0
0
مقدورات دولت و مشکلات بودجه کشورباید برای همه کارمندان باشد ته فقظبرای معلمان ...
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار