رئیس قوه‌قضائیه به قضات: تا جای ممکن قرار‌های منجر به بازداشت را طوری صادر کنید که فرد امکان تامین آن را داشته باشد اعلام جرم دادستانی تهران علیه یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش اعلام شد دستگیری اوباش محله فلاح به اتهام درگیری‌های مسلحانه توسط پلیس پایتخت تسهیلات ویژه برای مشمولان پذیرفته شده در آزمون‌های سراسری ۱۴۰۴ وزارت علوم: اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه‌ها مشمول فوق‌العاده خاص خواهند شد تاخیر ۲ ساعته در آغاز فعالیت ادارات برخی شهر‌های خوزستان راز تشکیل هسته سیاره مشتری فاش شد فعالیت‌های دریایی در خزر ممنوع شد گرمای هوا شکسته می‌شود / کاهش ۲ تا ۳ درجه‌ای دما در کل کشور از پنجشنبه رشته‌های جدید کاردانی به کارشناسی سال ۱۴۰۴ اعلام شد؛ آغاز فرصت ثبت نام ۱۳ کیلو طلای قاچاق توقیف شده در فرودگاه تحویل مراجع ذیصلاح شد تعزیرات: قیمت‌گذاری بی‌ضابطه برنج داخلی باعث نابسامانی بازار شده است قانون مطبوعات تغییر می‌کند؟ ترافیک پنج کیلومتری در کندوان و هراز/ ادامه محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های شمال فایننشال تایمز: هوش مصنوعی جای زبان دوم را نمی‌گیرد

توضیحات نماینده مجلس درباره اجرای قانون رتبه‌بندی ‌معلمان و ترمیم حقوق معلمان

نماینده مردم بجنورد و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: علاقه مجلس این بود که در وضعیت دریافتی معلمان تغییرات محسوسی ایجاد شود که البته با قانون فعلی٬ حقوق معلمان تا حدی ترمیم خواهد شد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۶ - ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - 2021 December 16
کد خبر: ۱۱۳۸۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

به گزاش راهبرد معاصر؛ محمد وحیدی با اشاره به تصویب قانون رتبه‌بندی معلمان در مجلس شورای اسلامی٬ اظهار داشت: در مجلس تلاش شد تا به این درک برسیم که وقتی می خواهیم نظام شایستگی را در سازمان مهم تعلیم و تربیت ایجاد کنیم 50 سال آینده را باید ببینیم.

 

وی با اشاره به اینکه مجلس تلاش کرد تا مشکلات شکلی این قانون از قبلی اصل رتبه‌بندی‌ها تا حد زیادی رفع شود٬ افزود: تلاش ما تصویب کامل این قانون بعد از 10 سال بود که البته با توجه به مقدورات دولت و مشکلات بودجه کشور٬ لایحه فعلی به تصویب رسید. نباید براساس یک پیش‌بینی غلط بین رتبه‌ها عددگذاری کنیم.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید هدف نهایی این قانون٬ ارتقای سطح آموزش کشور باشد٬ گفت: گذاشتن درصد بین رتبه‌های کسب شده حذف انگیزش و بی‌عدالتی آموزشی است که با روح قانون رتبه‌بندی مغایر است و تلاش شد تا این بند حذف شود که با همت نمایندگان این تبصره حذف شد. در سند تحول بنیادین انگیزش رقابتی بین معلمان آمده است.

 

وحیدی ادامه داد: در مجلس تصویب شد که ممیزها در استان‌ها که معتمدین نمایندگان هستند برای رتبه بندی تعیین تکلیف کنند و اگر قرار هست 10 سال آینده عده‌ای بخواهند استادیار و دانشیار معلم بشوند حذفشان نکنیم و هم‌اکنون فرصت را از دست ندهیم که بعد پشیمانی به بار بیاورد. بعد از 10 سال نظام رتبه بندی معلمان باید براساس یک نظام‌ شایستگی اتفاق بیفتد.

 

وی تصریح کرد: امیدواریم بعد از 10 سال نظام رتبه‌بندی معلمان براساس یک نظام‌ شایستگی اتفاق بیفتد. علاقه مجلس این بود که در وضعیت دریافتی معلمان تغییرات محسوسی ایجاد شود که البته با قانون فعلی٬ حقوق معلمان تا حدی ترمیم خواهد شد./ تسنیم

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
عبدالله
United States of America
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
0
0
مقدورات دولت و مشکلات بودجه کشورباید برای همه کارمندان باشد ته فقظبرای معلمان ...