به گزاش راهبرد معاصر؛ محمد وحیدی با اشاره به تصویب قانون رتبهبندی معلمان در مجلس شورای اسلامی٬ اظهار داشت: در مجلس تلاش شد تا به این درک برسیم که وقتی می خواهیم نظام شایستگی را در سازمان مهم تعلیم و تربیت ایجاد کنیم 50 سال آینده را باید ببینیم.
وی با اشاره به اینکه مجلس تلاش کرد تا مشکلات شکلی این قانون از قبلی اصل رتبهبندیها تا حد زیادی رفع شود٬ افزود: تلاش ما تصویب کامل این قانون بعد از 10 سال بود که البته با توجه به مقدورات دولت و مشکلات بودجه کشور٬ لایحه فعلی به تصویب رسید. نباید براساس یک پیشبینی غلط بین رتبهها عددگذاری کنیم.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید هدف نهایی این قانون٬ ارتقای سطح آموزش کشور باشد٬ گفت: گذاشتن درصد بین رتبههای کسب شده حذف انگیزش و بیعدالتی آموزشی است که با روح قانون رتبهبندی مغایر است و تلاش شد تا این بند حذف شود که با همت نمایندگان این تبصره حذف شد. در سند تحول بنیادین انگیزش رقابتی بین معلمان آمده است.
وحیدی ادامه داد: در مجلس تصویب شد که ممیزها در استانها که معتمدین نمایندگان هستند برای رتبه بندی تعیین تکلیف کنند و اگر قرار هست 10 سال آینده عدهای بخواهند استادیار و دانشیار معلم بشوند حذفشان نکنیم و هماکنون فرصت را از دست ندهیم که بعد پشیمانی به بار بیاورد. بعد از 10 سال نظام رتبه بندی معلمان باید براساس یک نظام شایستگی اتفاق بیفتد.
وی تصریح کرد: امیدواریم بعد از 10 سال نظام رتبهبندی معلمان براساس یک نظام شایستگی اتفاق بیفتد. علاقه مجلس این بود که در وضعیت دریافتی معلمان تغییرات محسوسی ایجاد شود که البته با قانون فعلی٬ حقوق معلمان تا حدی ترمیم خواهد شد./ تسنیم