نظر ٣ كارشناس درباره داورى استقلال - نود اروميه-راهبرد معاصر

نظر ٣ كارشناس درباره داورى استقلال - نود اروميه

یک کارشناس داوری معتقد است کیوان علی‌محمدی قضاوت بدون تاثیری را در دیدار استقلال و نود داشت.
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۱ - ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - 2021 December 20
کد خبر: ۱۱۴۳۶۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ نوذر رودنیل، کارشناس داوری درباره قضاوت کیوان علی‌محمدی در دیدار استقلال و نود ارومیه گفت: این داور یکی از داوران آینده‌دار فوتبال ایران است و این پتانسیل را دارد که بین‌المللی شود. او قضاوت تقریبا بدون اشتباهی را پشت سر گذاشت و او و کمک‌هایش سربلند از زمین خارج شدند.


او ادامه داد: گل نود ارومیه سالم بود و آفسایدی رخ نداد. توپ به بازیکن دوم برخورد نکرد و حتی اگر هم برخورد می‌کرد، باز هم آفساید نبود. گل استقلال نیز سالم بود و هیچ اتفاق خاص دیگری در ۹۰ دقیقه رخ نداد. البته در دقیقه ۹۰، خطایی پشت محوطه جریمه استقلال رخ داد که داور اشتباه کرد و شبیه‌سازی گرفت در حالی که خطا رخ داده بود.


رودنیل اضافه کرد: در وقت اضافه دوم برخورد در دقیقه ۹۶ در محوطه جریمه نود رخ داد که خطایی نبود و ادامه بازی درست بود. همچنین در ضربات پنالتی، دروازه‌بان نود زودتر از زدن ضربه از خط جلو می‌آمد که در پنالتی از دست داده استقلال، داور می‌توانست تکرار دهد.

***

سعید مظفری‌ زاده معتقد است کیوان علی‌محمدی قضاوت بی نقصی در دیدار استقلال و نود داشت.


به گزارش ورزش سه، دو تیم استقلال و نود ارومیه امروز در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی با سوت کیوان علی‌محمدی به مصاف هم رفتند که استقلال در ضربات پنالتی موفق به حذف نود شد.

سعید مظفری‌زاده کارشناس داوری فوتبال ایران ضمن تمجید از کیوان علی‌محمدی اظهار داشت: مورد خاصی نیست که بخواهم به آن اشاره کنم. ترجیح می‌دهم که درباره خود داور مسابقه آقای کیوان علی‌محمدی صحبت کنم. این داور قضاوت بسیار خوب و کم نقصی داشت و نشان داد که ما اگر استعدادیابی کنیم و به جوان هایمان بها بدهیم، داورهای بسیار خوبی داریم که می‌توانیم در آینده دوباره آن گذشته خودمان در داوری در آسیا را احیا کنیم.

***

کارشناس داوری فوتبال ایران، مهار پنالتی هر دو دروازه‌بان استقلال و نود ارومیه را خطا تشخیص داد.


حیدر سلیمانی درباره قضاوت کیوان علی‌محمدی در دیدار استقلال مقابل نود ارومیه، به خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم گفت: او با اینکه جوان بود و برای اولین بار در دیدار مهمی قضاوت می‌کرد، عملکرد خوبی داشت و فقط اشتباهات کوچکی در میانه میدان مرتکب شد. داور در نیمه اول می‌توانست به ارسلان مطهری کارت زرد بدهد که از این موضوع گذشت. استقلالی‌ها در یک صحنه معتقد بودند باید روی آرمان رمضانی خطای پنالتی اعلام شود که داور به‌درستی پنالتی نگرفت.


وی در مورد صحنه مشکوک به پنالتی نود ارومیه عنوان کرد: در دقایق پایانی نیمه دوم، مهاجم نود در حال تک به تک شدن با دروازه‌بان استقلال بود که پس از عبور از روزبه چشمی متوقف شد. او خودش را روی زمین انداخت تا چشمی اخراج و پنالتی به سود نود اعلام شود که داور به‌درستی، این اتفاق را شبیه‌سازی تشخیص داد. این صحنه پنالتی نبود و اگر خطایی هم اعلام می‌شد، پشت محوطه جریمه رخ داد.


کارشناس داوری فوتبال کشورمان در خصوص عملکرد داور در ضیافت پنالتی‌ها گفت: داور دو اشتباه در ضربات پنالتی داشت که هر دوی آنها باید تکرار می‌شد. دروازه‌بانان دو تیم در دومین ضربه پنالتی که توانستند آن را مهار کنند، 20 سانتیمتر جلوتر از خط دروازه ایستادند و مرتکب خطا شدند./ ایسنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار