آمار شاغلان فاقد بیمه اعلام شد-راهبرد معاصر
خبر خوش برای کنکوری‌ها درباره میزان تأثیر و ترمیم معدل ۲۰ میلیون ایرانی از ‎واتساپ استفاده می‌کنند + نمودار نظرسنجی ایسپا پاسخ شورای عالی انقلاب فرهنگی به گمانه‌زنی‌ها درباره ریاست دانشگاه تهران مدارس کدام شهر‌ها تاکنون بدلیل آلودگی بصورت حضوری تعطیل شدند؟ غیرحضوری شدن نوبت صبح مدارس ۹ شهر خوزستان در روز چهارشنبه تعطیلی واحد‌های قضایی و اداری قوه قضاییه استان تهران امتحانات داخلی دانش‌آموزان تهران فردا برگزار نمی‌شود مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات تهران چهارشنبه ۵ دی تعطیل شد حکم ۵ سال زندان امیر تتلو نقض شد صدور هشدار هواشناسی سطح زرد در کیش رکورددارترین نام برای دختران ایرانی اعلام شد همسر مالک شرکت موبایل موسوی آمل بازداشت شد قاضی پرونده چای دبش: پاسخ بانک‌های شاکی به استعلام‌ها متناظر با سوالات دادگاه تنظیم نشده است بریز و بپاش میلیاردی متهمان پرونده رضا‌یت خودرو با پول مردم کلاس‌های جبرانی دانشگاه‌ها چگونه تشکیل خواهد شد؟

آمار شاغلان فاقد بیمه اعلام شد

به گفته مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی شش میلیون و ۹۰۰ هزار شاغل فاقد بیمه در کشور وجود دارد.
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۱ - ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - 2021 December 20
کد خبر: ۱۱۴۵۴۲

به گزارش راهبرد معاصر میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، فلسفه ایجاد این سازمان از منظر حاکمیتی را فراهم شدن فرصت برابر برای بیمه شدن همه مردم برشمرد و گفت: حدود ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر شاغل فاقد بیمه در کشور داریم که باید این افراد از خدمات بیمه برخوردار باشند.

وی با اشاره به سه مفهوم مورد نظر در مدیریت جدید سازمان تامین اجتماعی گفت: تحول، عدالت و اعتماد سه مفهوم مورد توجه ماست و تمامی فعالیت‌های این سازمان بر اساس آن مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. رویکرد تحولی را در برنامه‌ها با چارچوب عدالت دنبال می‌کنیم تا اعتماد حاصل شود.

موسوی، بررسی راهکار‌های پوشش بیمه‌ای و پوشش بیمه اجتماعی همگانی را از راهبرد‌های کلان در سازمان تامین اجتماعی عنوان و خاطرنشان کرد: فرصت‌های منحصربه فردی در این سازمان وجود دارد که از آن باید برای رسیدن به هدف والای تامین اجتماعی که همان ایجاد رفاه عمومی و آسایش برای آحاد مردم است، استفاده کنیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: تحقق این راهبرد اصلی عملیاتی نمی‌شود مگر اینکه یک پیوستگی منطقی با اجرا و عمل داشته باشد. در این جلسه نظرات مدیران استان‌ها را دریافت می‌کنیم تا در تدوین رویکرد تحولی از آن‌ها بهره بگیریم.


وی گفت: تکلیف ما است که شرایط تحت پوشش قرار گرفتن و استفاده از خدمات سازمان تامین اجتماعی برای همه مردم در دسترس باشد. فقط تامین منابع مدنظر نیست بلکه از منظر رفاه عمومی، سازمان تامین اجتماعی یک دستگاه حاکمیتی است که باید رفاه عمومی و امنیت اجتماعی را افزایش دهد.

موسوی خاطرنشان کرد: طبق اصل ۲۹ قانون اساسی، تامین اجتماعی حق همگانی و عمومی و تکلیف دولت عنوان شده است و از این رو حق دسترسی بیمه شدن نباید محدود شود و هیچ محدودیتی برای این حق همگانی قائل نیستیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه برای فراهم ساختن حق همگانی بیمه برای عموم مردم باید برنامه مشخص داشته باشیم، ادامه داد: باید وظیفه همه بخش‌های مختلف این سازمان به طور واضح تعیین شده باشد. شاخص‌ها و معیار‌های ارزیابی شفاف تعریف شده باشد.

موسوی گفت: از منظر کلان کشور نیز تامین بیمه برای همه مردم یک ضرورت است تا در مخاطرات و آسیب‌ها مورد حمایت قرار گیرند. تامین اجتماعی نیز باید در تامین امنیت اقتصادی و اجتماعی برای ذینفعان فعال‌تر باشد.

وی، اولویت بخشی به هوشمندسازی و استفاده از فناوری‌های نوین در طرح تحولی ایجاد رفاه عمومی برای آحاد مردم مورد تاکید قرار داد و گفت: از رویکرد سنتی به سمت رویکرد تحولی حرکت می‌کنیم. فناوری در حرکت تحولی پیشران است و باید توسعه خدمات غیرحضوری را به جدیت پیگیری کنیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: در تغییر تحولی هدایت منابع و افزایش اختیار مدیران مورد تاکید است. همچنین نکته‌ای که نباید از آن غافل شویم این است که چه کار‌هایی نباید در این مسیر انجام دهیم و باید از ایجاد موانع در مسیر پیشگیری کنیم.

موسوی تصریح کرد: نسخه واحدی برای طرح‌های تحولی نمی‌توان نوشت بلکه باید اقتضائات استانی را نیز مورد ملاحظه قرار دهیم.

وی گفت: برای حرکت تحولی توسعه بیمه برای آحاد مردم در حوزه اطلاع رسانی و روابط عمومی نیاز به اصلاح ارتباط داریم. ارتباط با افکارعمومی، همکاران سازمانی و حاکمیت بازنگری شوند. همچنین برای اثربخشی طرح‌های تحولی مشوق‌های لازم دیده شود.

اجرای طرح‌های بزرگ و تاثیرگذار

معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی نیز در این نشست با قدردانی از تلاش‌ها و زحمات همکاران در سراسر کشور گفت: طرح‌های بزرگ و تاثیرگذاری در یک سال گذشته در این سازمان پیاده سازی شد. برنامه‌های تحولی دیگری هم برای سال جاری و سال آینده در دستور کار است.

مهرداد قریب افزود: تاکید بر تحول صرفاً برای خلق منابع بیشتر نیست بلکه هدف اصلی تامین اجتماعی ارائه با کیفیت خدمات است. در ایجاد تحول، همزمان خلق منابع جدید، مدیریت مصارف و رضایتمندی ذینفعان را پیگیری می‌کنیم.

وی، افزایش منابع، بهینه سازی مصارف و ارتقای کارآمدی و روان سازی فعالیت‌ها را از راهبرد‌های کلان معاونت بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی برشمرد و گفت: در همه این حوزه‌ها باید برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم. در روان سازی امور تاکید ما بر هوشمندسازی و دیجیتالی کردن فعالیت‌ها است که در نتیجه آن افزایش بهره وری و کاهش هزینه‌ها را شاهد خواهیم بود.
قریب با اشاره به اجرای طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی اظهار داشت: از سال‌های گذشته بیمه برای زنان خانه دار، دانشجویان، کارفرمایان و ... در دستور کار بوده، اما به نظر می‌رسد فعالیت‌ها در این زمینه باید بیشتر شود. در یکی و دوماه گذشته با اطلاع رسانی بیشتر و توسعه آی تی بیمه زنان خانه دار نزدیک دو برابر رشد داشته است.

وی گفت: کمیته راهبری گسترش پوشش بیمه‌ای در سازمان تامین اجتماعی با مشارکت واحد‌های محتلف تشکیل شده و در این کمیته دستورالعملی تهیه و به زودی به تمامی استان‌ها ابلاغ می‌شود./باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
آخرین اخبار